Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke diesel in de t4 gooien

vragen over de T4
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

welke diesel in de t4 gooien

Bericht door dennisvt4 »

hey mensen

welke diesel gooien julie in de transporter (als je diesel tank) en heb je al eens zo`n betere ?!(duurdere) geprobeert ?

werd de bus echt zuiniger of is het allemaal niet merkbaar ?

heb net de eerste tank leeg gereden en met 700 km op 66 liter vind ik niet slecht
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: welke diesel in de t4 gooien

Bericht door frank884 »

dennisvt4 schreef:hey mensen

welke diesel gooien julie in de transporter (als je diesel tank) en heb je al eens zo`n betere ?!(duurdere) geprobeert ?

werd de bus echt zuiniger of is het allemaal niet merkbaar ?

heb net de eerste tank leeg gereden en met 700 km op 66 liter vind ik niet slecht
er is maar 1 betere dat is goedkopere en niet duurdere alleen jammer dat die rood is :bifun :bifun :bifun
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Bericht door dennisvt4 »

maar dan kan goedkoop weleens heel duurkoop worden als je gesnapt wordt :lach
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi Dennis, ik heb goede ervaringen met de duurdere soortvan BP .
De BPultimate diesel, tankte gisteren voor 1,23 euro per liter.
Had de tank bijna leeg en 1200 KM gereden, dus verbruik van 1 liter op 15 km.
Ik rijd een T4 California 102 pk TDI. Heel veel snelweg op cruiscontroll.
bouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 nov 2007, 21:58
Locatie: tzum

Bericht door bouwer »

pakkans met rode diesel is klein, de boete de eerste keer valt wel mee. Het verdient zich snel terug. Het is toch ook een heerlijk gevoel als je weet dat je voordeliger rijdt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Hoeveel is nu rode diesel effectief goedkoper per liter als normale (witte) diesel?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb het destijds met de T5 geprobeerd... 10 keer achter elkaar Shell v-power diesel getankt...... verbruik marginaal lager dan met gewone shell diesel, had het idee dat de motor IETSIE stiller liep.

Verbruik was nog een 3 procent lager, kosten van V-power was destijds ruim 10% meer..... ben er dus mee gestopt na mijn proefje van 10 tankbeurten

Vriend van me reed ooit rode diesel in zijn Toyota Landcruiser..... mooi idee was om de vulopening van de tank bij de tank af te doppen en een nieuwe slang vanaf de tank naar het zijschot van de laadruimte te maken... Enige dat nog moest gebeuren en nooit gebeurd is was de ontluchting ook naar de nieuwe aansluiting verbouwen... Oude vulopening gevuld met gewone diesel...
Hij heeft er totaal ruim anderhalf jaar mee gereden (40 a 50 duizend km per jaar 1 op 8) Helaas voor hem reed ie ook veel en fors in het terrein... daarbij is waarschijnlijk rode diesel via de ontluchting in de oude vulopening gekomen.

Hij reed in die tijd dagelijks de grens met Belgie over en is ook twee keer betrapt op rode diesel... Eerste keer 500 gulden, tweede keer 1000 gulden.

Bespaart op de brandstof : pakweg 80.000 km / 8 =10.000 liter.

Ik meen dat we de rode diesel destijds in belgie voor 25ct minder dan de gewone prijs in nederland tankten....

10.000 liter x 0,25 gulden = 2500 gulden bespaard

toch nog 1000 gulden opgeleverd dat illegaal tanken.....
Als ie gewoon meteen ook de ontluchting had omgebouwd was ie waarschijnlijk die 1500 gulden niet kwijt geweest aan boete
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Bericht door dennisvt4 »

klinkt heel aanlokkelijk en in alle jaren we in een bus reden (of liever gezegd mee reden) zijn we noog nooit op rode diesel gecontroleerd

maar ik heb toch het idee dat het alleen wel nog strenger gaat worden met die hoge diesel prijzen
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

pakkans is een beetje afhankelijk van waar je "woont": Woon je landelijk dan wordt je vaker gewoon langs de weg gekontroleert dan als je stedelijk woont. Prijsverschil is ook niet zo groot meer.............
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

bouwer schreef:pakkans met rode diesel is klein, de boete de eerste keer valt wel mee. Het verdient zich snel terug. Het is toch ook een heerlijk gevoel als je weet dat je voordeliger rijdt.
Ik woon in de Achterhoek ben al diverse keren aangehouden voor diesel controle, gewoon even een monstertje uit je tank door de douane!! :politie
Controle was op de snelweg en in de bebouwde kom!!! :alarm
Ik durf het niet!!!!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Hoeveel is nu rode diesel effectief goedkoper per liter als normale (witte) diesel?
Hier in Belgie zijn de officiele prijzen momenteel =

Wittediesel =1,26eur/L
Rode diesel =0,66eur/L

Da's bijna de helft ...

Dat zijn de officiele prijzen , dus je kan de brandstof zeker nog goedkoper aankopen , afhankelijk van de kortingen die je krijgt bij de leverancier of aan de pomp .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

2 maanden terug nog controlle op rode diesel op het industrieterein in heerhugwaard.
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

tijdje terug heb ik op Vpower diesel gereden (2.4Diesel AAB) en motor was iets stiller. verder was het verbruik ook iets lager.. maar dit neemt niet af dat die Vpower stuk duurder is als de normale diesel
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: welke diesel in de t4 gooien

Bericht door Beckontheroad »

Rij zakelijk ook diesel op rekening van de baas, en als de leasemaatschappij het idee had dat V power een hoger rendement had in relatie tot de prijs, was ons al lang verzocht V Power te tanken..

:gekte

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Bericht door dennisvt4 »

ik blijf maar lekker de goedkopere tanken
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Plaats reactie