Mijn brandstofmeter geeft niet de goede waarde aan. Als hij vol getankt is staat hij op 3/4. En als ik al op de reserve rij gaat er maar 40 liter in. Bij de grage hadden ze de meter door gemeten en goed bevonden, het zou dus aan de vlotter liggen.
Vandaag de vlotter er uit gehaalt. en die ziet er op het eerste gezicht heel goed uit.
Contacten waren ook goed.
Kan iemand mij vertellen welke weerstand een volle tank zou moeten hebben.
Of heeft iemand nog een andere tip om te kijken of het echt aan de vlotter ligt.
Als ik je gallerijnummer mag geloven, (je hebt je toch als T4 met nummer 71 opgegeven? Of komt die 71 ergens anders van?) heb je al erg vaak iets kunnen lezen over de zg spanningsregelaar voor de dashboard instrumenten.
Maar ik zie dat je je vandaag pas hebt geregistreerd, dus vermoed ik dat je een nieuwe WJW'ler bent.... :klappen
Als je op de startpagina van WJW dus die met de achteruitlampen kijkt, zie je links boven een menukeuze staan. Hier staat ook T4 tips en trucs tussen. Ga maar eens snuffelen tussen de nuttige tips, daar staat vast een mooi stukje over de tankmeters enzovoort in. Want ik vermoed dat het daar in zit. Dat hebben ze vast niet gecontroleerd in de garage.
Nadat er een nieuwe printplaat inwas gezet voor iets anders had dit geen efect op de brandstof meter dus ik denk toch aan de flotter. Dus als iemand de waardes heeft van een volle tank.
En de 71 staat ergens anders voor zegt iets over mijn staat (wel goed)
Maar zal ook eens wat foto,s gaan plaatsen.
Hoe is het met je tank gesteld. Lijkt mij meer een geval van een tank die is geimplodeerd.
Als je de tank dop los draait, hoor je de tank dan adem halen??.
Kijk anders eens onder de auto en kijk of de tank nog mooi bol in de ophangbeugels ligt.
Doordat de tank gevacumeerd is past er niet meer die hoeveelheid in waarvoor die uitgelegd is.
Nee ook de tank is goed. Hij haalt prima adem. Ik heb de vlotter er uit gehaalt op een moment dat de meter bijna leeg aan gaf. Maar zonder vlotter kan je recht de tank in kijken, en er zat nog aardig wat in de tank, schatting ongeveer half vol.
hallo,
mischien is het staafje wel verbogen bij het inbouwen,
dit heb ik gehad. er zit een pijltje op de vlotter en een pijltje op het chassis, die twee moeten naar elkaar wijzen.
als het staafje verbogen is gewoon weer terug buigen.
Het is gelukt. De vlotter bleek een beetje krom te zijn. Nu een andere er ingedaan van de sloop. De weerstant die je kan meten over de vlotter als de tank vol is is ongebeer 35 ohm. naarmate de tank leger wordt loopt die op tot 190 ohm. om daarna oneindig groot te worden.
Mocht nog iemand zoiets hebben. je kan dus makelijk bij de vlotter (die zit schuin onder de handrem onder rond dekseltje) Je haalt het dekseltje dan trek je het stekertje van de vlotter. op de contactjes die je nu ziet kan je met een mutiemeter de weestand meten. En aan de hand daarvan kan je gelijk zien of er iets met de vlotter is.
Bij elkaar uren bezig geweest vooral met te kijken hoe het werkt. Nu kan ik het in 10 minuten een vlotter vervangen.
Heb nog een paar foto's gemaakt dus als ik iets meer tijd heb zal ik een beter verslagje schrijven.
zon71 schreef:
Heb nog een paar foto's gemaakt dus als ik iets meer tijd heb zal ik een beter verslagje schrijven.
groet zon71
heb je de foto's al ergens geplaatst ? wij vermoeden een scheur in de vlotter , bus start heel slecht als hij 3/4 leeg is dus we zijn wel benieuwd naar je uitgebreidere verslag :)
groet Suzan