Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tank vlotter

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zon71
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2007, 13:20

tank vlotter

Bericht door zon71 »

Hoi,

Mijn brandstofmeter geeft niet de goede waarde aan. Als hij vol getankt is staat hij op 3/4. En als ik al op de reserve rij gaat er maar 40 liter in. Bij de grage hadden ze de meter door gemeten en goed bevonden, het zou dus aan de vlotter liggen.
Vandaag de vlotter er uit gehaalt. en die ziet er op het eerste gezicht heel goed uit.
Contacten waren ook goed.
Kan iemand mij vertellen welke weerstand een volle tank zou moeten hebben.
Of heeft iemand nog een andere tip om te kijken of het echt aan de vlotter ligt.

groet zon71 :muur :muur
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Hee Zon....

Als ik je gallerijnummer mag geloven, (je hebt je toch als T4 met nummer 71 opgegeven? Of komt die 71 ergens anders van?) heb je al erg vaak iets kunnen lezen over de zg spanningsregelaar voor de dashboard instrumenten.

Maar ik zie dat je je vandaag pas hebt geregistreerd, dus vermoed ik dat je een nieuwe WJW'ler bent.... :klappen

Als je op de startpagina van WJW dus die met de achteruitlampen kijkt, zie je links boven een menukeuze staan. Hier staat ook T4 tips en trucs tussen. Ga maar eens snuffelen tussen de nuttige tips, daar staat vast een mooi stukje over de tankmeters enzovoort in. Want ik vermoed dat het daar in zit. Dat hebben ze vast niet gecontroleerd in de garage.

Succes
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
zon71
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2007, 13:20

Bericht door zon71 »

Nadat er een nieuwe printplaat inwas gezet voor iets anders had dit geen efect op de brandstof meter dus ik denk toch aan de flotter. Dus als iemand de waardes heeft van een volle tank.
En de 71 staat ergens anders voor zegt iets over mijn staat (wel goed)
Maar zal ook eens wat foto,s gaan plaatsen.

mazel zon71
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Hoe is het met je tank gesteld. Lijkt mij meer een geval van een tank die is geimplodeerd.

Als je de tank dop los draait, hoor je de tank dan adem halen??.
Kijk anders eens onder de auto en kijk of de tank nog mooi bol in de ophangbeugels ligt.
Doordat de tank gevacumeerd is past er niet meer die hoeveelheid in waarvoor die uitgelegd is.

René
Gebruikersavatar
zon71
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2007, 13:20

Bericht door zon71 »

Nee ook de tank is goed. Hij haalt prima adem. Ik heb de vlotter er uit gehaalt op een moment dat de meter bijna leeg aan gaf. Maar zonder vlotter kan je recht de tank in kijken, en er zat nog aardig wat in de tank, schatting ongeveer half vol.

groet zon71 :muur
Ceyhun
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 00:24

Bericht door Ceyhun »

hallo,
mischien is het staafje wel verbogen bij het inbouwen,
dit heb ik gehad. er zit een pijltje op de vlotter en een pijltje op het chassis, die twee moeten naar elkaar wijzen.
als het staafje verbogen is gewoon weer terug buigen.

veel succes
Acv power
Gebruikersavatar
zon71
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2007, 13:20

Bericht door zon71 »

Het is gelukt. De vlotter bleek een beetje krom te zijn. Nu een andere er ingedaan van de sloop. De weerstant die je kan meten over de vlotter als de tank vol is is ongebeer 35 ohm. naarmate de tank leger wordt loopt die op tot 190 ohm. om daarna oneindig groot te worden.
Mocht nog iemand zoiets hebben. je kan dus makelijk bij de vlotter (die zit schuin onder de handrem onder rond dekseltje) Je haalt het dekseltje dan trek je het stekertje van de vlotter. op de contactjes die je nu ziet kan je met een mutiemeter de weestand meten. En aan de hand daarvan kan je gelijk zien of er iets met de vlotter is.
Bij elkaar uren bezig geweest vooral met te kijken hoe het werkt. Nu kan ik het in 10 minuten een vlotter vervangen.
Heb nog een paar foto's gemaakt dus als ik iets meer tijd heb zal ik een beter verslagje schrijven.

groet zon71 :happy :happy :happy :happy
aaagje
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2009, 21:30
Locatie: Zwolle

Re:

Bericht door aaagje »

zon71 schreef: Heb nog een paar foto's gemaakt dus als ik iets meer tijd heb zal ik een beter verslagje schrijven.

groet zon71 :happy :happy :happy :happy
heb je de foto's al ergens geplaatst ? wij vermoeden een scheur in de vlotter , bus start heel slecht als hij 3/4 leeg is dus we zijn wel benieuwd naar je uitgebreidere verslag :) :werkaanT4
groet Suzan
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: tank vlotter

Bericht door Egbert&Manon »

Ja, ik ben ook wel benieuwd.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: tank vlotter

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie