Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Knipperend waterlampje

vragen over de T4
Plaats reactie
Kiek
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2007, 12:51
Locatie: Amsterdam

Knipperend waterlampje

Bericht door Kiek »

Hallo allemaal!

Ik heb wat problemen met mijn VW T4 uit 1991. Toen ik deze zomer de straat uitreed om op vakantie te gaan, begon het waterlampje te knipperen, terwijl ik het net voor vertrek had bijgevuld. Dit doet 'ie sindsdien steeds. Ik dacht dat het een gammel contactje was, ook omdat mijn temperatuurmeter ook *kuche* sinds een jaar niet meer werkt en de toerenteller af en toe op hol slaat. Tot 4 weken geleden verdween er niet veel water uit het waterreservoir, maar nu opeens wel. Hij stond in een maand tijd tot 2 keer toe op het minimum. Nu heb ik als A-technische vrouw wat vragen:

-Weet iemand van jullie wat precies het probleem is?
-Weet iemand een goede reparateur/klusser/garage in de omgeving Amsterdam?
- Is zo'n oude vw ('91) het nog wel waard om te laten repareren? Wat denken jullie? (Ik houd wel zielsveel van mijn bus :-( )

Nou ik hoop dat jullie wat raad hebben....

Vriendelijke groet,
Kiek
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Knipperend waterlampje

Bericht door Pascal-141 »

Kiek schreef:- Is zo'n oude vw ('91) het nog wel waard om te laten repareren? Wat denken jullie? (Ik houd wel zielsveel van mijn bus :-( )
Natuurlijk wel , dat is iedere VW toch wel waard? :knipoog

Of je zit met een lekkage ergens , of je koppakking is er doorheen .
Wat voor een motor zit erin ? 1.9D ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Kiek
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2007, 12:51
Locatie: Amsterdam

Bericht door Kiek »

Haha, dat is iedere VW vast wel waard! Maar dan heb je die van mij nog niet gezien...

Er zit een 1.0D motor in...

Groet!
Kiek
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

bus is het zeker wel waard :D:D blijft een Transporter of je nu t1,t2,t3,t4,t5 hebt het is en blijft VW love hahaha,

Maar idd. koppakking kan een probleem zijn. Ook kan de sensor defect zijn, of de pomp. dit laatste was mijn probleem. gelukkig optijd late maken anders was me busje wat meer pijn gaan leiden.


grt

frank
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Het is natuurlijk niet echt verstandig een jaar lang rond te rijden met een temperatuurmeter die niet werkt.... :muur . Wellicht is er een koelprobleem geweest waardoor nu je motor te heet geweest is en misschien de koppakking (of erger) kapot is. dat zou dan weer het koelvloeistofverlies van de laatste tijd kunnen verklaren.

Ik zou in elk geval niet meer veel ermee rijden en zsm een diagnose laten stellen.

De combinatie van toerenteller en temp meter -probleem duidt wellicht op spanningsregelaar in je tellerunit.-probleem
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Kiek
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2007, 12:51
Locatie: Amsterdam

Bericht door Kiek »

Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Nu weet ik een beetje in welke hoek ik moet zoeken. En ik ga hem zeker z.s.m. laten repareren, dat ding heeft zo z'n best voor me gedaan. (En ja, het is gruwelijk onverstandig om zo lang met kapotte onderdelen door te rijden....)

Dank!
Kiek
Plaats reactie