Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dashboardkastjelichtje

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

dashboardkastjelichtje

Bericht door HP Hulscher »

Ik meen me te herinneren dat ik een lampje in mijn dashboardkastje had...... Heb ik dat gedroomd, of is dat een andere bezuiniging in de T5 2008? tis knap lastig zoeken in het donker. Om te beginnen loop je het risico dat je die klep op je vingers krijgt (moet remmetje nog monteren) en bovendien zie je dus niets.....
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Helaas ten prooi gevallen aan bezuiningen. Volgend jaar worden er 2 grote lussen geplaatst aan het plafond zodat de stoelen komen te vervallen.

Het is trouwens niks nieuws. Toen in 2003 de zwarte demo's rondreden waren deze ook veel stiller dan toen mijn T5 binnenkreeg. Om dit weer op nivo te brengen heeft veel tijd en geld gekost haha
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

misschien kunnen ze de bodem weglaten, een flinstoneversie zeg maar. Dan zuipt ie ook wat minder :) Het moet toch niet gekker worden zeg... Is er nog meer weggelaten, of was dit het wel......
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ja,
en binnenkort verschijnt de T5 als softwareversie. Deze kun je geheel naar eigen wens opbouwen. Het energieverbruik schijnt zeer laag te zijn: ongeveer
0,2 kWh. Dit laat zich nog wat drukken door een kleiner beeldscherm te nemen. :bifun :bifun :bifun
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Bericht door johnny van de voorde »

Inderdaad, bezuinigingen ten top bij VW ! Geen lichtje in dash-board, klep valt op je vingers , onvoldoende geluidsissolatie, geen buitentemperatuurmetertje, niks nie !!!!! :gif :gif :gif

Mijn vorige bus was een Vivaro , korte wielbasis , de goedkoopste versie, zwengelramen; ARKO (alle ruiten kunnen open)in plaats van AIRCO, 1.9 , 84 PK, NIKS NIE COMFORT NIE , maar WEL licht in dash-board, Radio-CD standaard, buitentemperatuurmeter, klok met datumaanduiding én .............. vééééél minder lawaaierig !!!!!!!!!!!!!!!!!! :ie :ie :ie

Deze bus in std uitvoering kost 12.000 Euro goedkoper nu ! Dus dacht ik dat de T5 wél wat meer te bieden had !

NIKS NIE ! ! !

John.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

oh die van mij zegt dan wel weer hoe koud het buiten is.... kan ik zien of ik mijn handschoenen nodig heb als ik naar buiten ga. Even stoppen onder een lantaarnpaal natuurlijk, want ze liggen in het dashboardkastje :) Nou ja, het blijft een fijne bus.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik heb nog eens gekeken maar de mijne heeft ook géén lichtje in het dashboardkastje.

T5: 174/ Highline (=Caravelle) van half 2005 !
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

mijn vorige was van 2004, en die had m wel! dat lampje is al eerder gesneuveld dus.... Ik ga zelf wel wat inelkaar knutselen, als het resultaat goed ik maak ik wel een fotootje :)
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Bericht door Johan nr.46 »

De T5 transporter en caravelle hebben nooit een lampje in het dashboardkasje gehad. De multivan T5 heeft hem wel.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

das raar, ik zou zweren dat ie erin zat... of is dat later in te bouwen ? ik had mijn vorige 2de hands....
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Klopt, in die van mij zit geen lampje in het dashboard kastje (gemaakt dec 2003, afgeleverd feb 2004) .

Was me eigelijk niet opgevallen (wordt bijna nooit gebruikt).

Groet EricP
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door theo »

in die van mij zit wel een lampje
transporter van mei 2007
gemaakt feb 2007





















zal het lampje(220) maar mee naar binnen nemen dan kan ik hem gebruiken
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Plaats reactie