Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Computer in safe modus?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

Computer in safe modus?

Bericht door kor425 »

:happy Hallo wjwers, ik heb kort geleden een nieuwe turbo laten plaatsen, dan merk je pas wat je tekortgekomen bent de laatste jaren, echter, verleden week heb ik een vrij zware aanhanger gesleept, zoals gebruikelijk de motor redelijk behandeld, nu valt telkens de turbo :gif weg, als ik het contact even afzet en weer start is alles weer in :jump orde na verloop van tijd is weer het vermogen :ie weg, ra,ra, FF diagnose apparaat erop of weet iemand wat dit e.v.t. kan zijn. Vr.gr. Kor425
T400000undweiter.
Kor425
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Je kan even de computer uit laten lezen. Weet alleen niet of ie de storing opslaat omdat als je het contact uitzet het probleem weg is, dus eigenlijk niet meer uitzetten tot de auto aan VagCom gehangen heeft.
Misschien dat dit het probleem inzichtelijk maakt. Ik vermoed als je het zo omschrijft er een te hoge turbo druk in je systeem komt waardoor de motor in noodloop gaat.

René
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4459
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk-1 »

Hoi Kor , denk dat het je vacuum is

Ik heb precies hetzelfde gehad, de vacuum slangtje voor de wastegate is verkankert
De waste gate gaat open als er teveel druk is, en de vacuum moet hem weer sluiten
Is er geen vacuum , waste gate gaa tniet dicht , dan heb je geen power
Motor uit en weer aan , en je hebt weer power
Totdat er weer teveel is , dan gaat de wastegate weer open en je hebt weer geen power

Ga es al je vacuum slangetjes vervangen , en kijk dan es weer

zie ook http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... extern.htm
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33909
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
lijkt er inderdaad op dat je wastegate of niet helemaal 100% staat, of dat er (misschien in jouw geval, gelet op het bouwjaar) een vacuumslangetje niet helemaal okee is.

Als ik jou was, dan zou ik alle vacuumslangetjes preventief ruimen en vervangen door nieuwe.

Een storing van een wastegate die net te hoog staat, wordt overigens wel weggeschreven in de motorcomputer, dus met uitlezen zou je dat moeten kunnen terugvinden.
succes..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

Noodloop

Bericht door kor425 »

Hey boys dank voor reactie :yes , waar zit het slangetje van de waste gate, een paar jaar geleden had ik het inderdaad ook en heb toen alle slangetjes vernieuwd, misschien is weer hetzelfde probleem.
T400000undweiter.
Kor425
Plaats reactie