Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
start probleem koude moter
start probleem koude moter
Wie kan mij helpen ik weet het niet meer!!
Mijn auto begon wat minder te starten naarmate het kouder werd.
Nu start ie helemaal niet meer,alleen met starthulp inspuiten doet ie het meteen zonder happeringen.
Gloeibougies zijn vervangen,luchtfilter,dieselfilter afgetapt(water) en koelvloeistoftemparatuurvoeler is ook door gemeten en geeft een te lage waarde aan.
Tijdens het rijden komt de tempmeter op het dashboard bijna niet los ook na 100km rijden.
De kachel in de auto doet het gewoon.
Goeibougies zijn ook doorgemeten en doen het ook.
Verstuivers krijgen diesel en doen het ook.
De uitlaad zie je wit/grijs achtige rook en ruik je behoorlijk diesel.
Als de moter gelopen heeft start ie meteen,tijdens het rijden ook geen problemen.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem.
Alvast bedankt!!!
Mijn auto begon wat minder te starten naarmate het kouder werd.
Nu start ie helemaal niet meer,alleen met starthulp inspuiten doet ie het meteen zonder happeringen.
Gloeibougies zijn vervangen,luchtfilter,dieselfilter afgetapt(water) en koelvloeistoftemparatuurvoeler is ook door gemeten en geeft een te lage waarde aan.
Tijdens het rijden komt de tempmeter op het dashboard bijna niet los ook na 100km rijden.
De kachel in de auto doet het gewoon.
Goeibougies zijn ook doorgemeten en doen het ook.
Verstuivers krijgen diesel en doen het ook.
De uitlaad zie je wit/grijs achtige rook en ruik je behoorlijk diesel.
Als de moter gelopen heeft start ie meteen,tijdens het rijden ook geen problemen.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem.
Alvast bedankt!!!
de olie ken iets te dik zijn , maar ga er maar van uit dat je accu minder word en net te weinig amp heeft om te starten .
ff naar een accu boer die meet je zo je accu door en dat weet je het zeker .
motor blok kan ook zo koud zijn dat je twee keer moet gaan voor gloeien dat wil ook wel helpen, dan is je accu wel goed.
ff naar een accu boer die meet je zo je accu door en dat weet je het zeker .
motor blok kan ook zo koud zijn dat je twee keer moet gaan voor gloeien dat wil ook wel helpen, dan is je accu wel goed.
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Als je temp meter niet omhoog komt kan het zijn dat je thermostaat open blijft staan? Hoe lang is dit al zo.? (motorschade!!!!!!)
Blok komt nooit op temperatuur en de motor slijt het hardst bij "koude" motor.
Alleen aanslaan met start hulp duidt op een versleten motor. Als ie idd even gelopen heeft dan start ie idd ook goed, motor heeft immers even gedraaid en temp in kop/blok is op dat moment even hoog genoeg om de diesel weer tot ontbranding te laten komen. Dat je diesel ruikt klopt dan ook wel, brandstof blijft ingespoten worden, maar compreesie is niet hoog geneog om de diesel zelf tot ontbranding te laten komen.
Waarschijnlijk start ie ook als je hem aantrekt.
Ik hoop natuurlkijk dat ik er naast zit, maar denk het niet, compressie test geeft uitsluitsel.
René
Blok komt nooit op temperatuur en de motor slijt het hardst bij "koude" motor.
Alleen aanslaan met start hulp duidt op een versleten motor. Als ie idd even gelopen heeft dan start ie idd ook goed, motor heeft immers even gedraaid en temp in kop/blok is op dat moment even hoog genoeg om de diesel weer tot ontbranding te laten komen. Dat je diesel ruikt klopt dan ook wel, brandstof blijft ingespoten worden, maar compreesie is niet hoog geneog om de diesel zelf tot ontbranding te laten komen.
Waarschijnlijk start ie ook als je hem aantrekt.
Ik hoop natuurlkijk dat ik er naast zit, maar denk het niet, compressie test geeft uitsluitsel.
René
Het probleem met starten is begin van de koude dagen dat het wat minder werd. En nu helemaal niet starten uitzichzelf.
Temp. begin koude dagen.(heeft geen schade gehad) hij is wel net gespoten mooi blauw maar daar kan het niet aan liggen.
Of de temp. in spuitcabine heeft iets de das omgedaan??
Normaal weer start ie meteen nooit geen problemen gehad ook.
De moter 200.000 gedraaid,rijd op 1 op 13 dus lijkt me normaal.
Temp. begin koude dagen.(heeft geen schade gehad) hij is wel net gespoten mooi blauw maar daar kan het niet aan liggen.
Of de temp. in spuitcabine heeft iets de das omgedaan??
Normaal weer start ie meteen nooit geen problemen gehad ook.
De moter 200.000 gedraaid,rijd op 1 op 13 dus lijkt me normaal.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
200.000 km is erg vroeg, maar als dit 200.000 km zijn met ritjes van 5 a 10 km dan kan het heel goed.
Klinkt als te weinig compressie.....
Golf 2 gehad met 1,6 D blokje, die had dit porbleem met 320.000 km (en wij reden ritjes van 50km, en voor ons was ie van een vertegenwoordiger die eigenlijk de hele dag met redelijk warme tot bedrijfswarme motor reed)
-als het kouder wordt langer doorstarten eer ie aan slaat
-op gegeven moment is het NOG kouder en slaat ie helemaal niet meer aan
-Aanslepen werkt wel
-Als ie loopt merk je er verder niets aan, en starten met een warmere of bedrijfswarme motor is geen probleem.
Compressietest gaf bij ons verklaring: 1 cilinder onder minimale einddruk en de andere 3 maar net erboven.....
Compressieverlies hoeft niet meteen compleet versleten motor te betekenen, compressie kan weglekken langs zuiger(veren), langs kleppen, via lekkage in koppakking en zelfsw via scheurtje in de kop...
Ik zou een compressietest laten doen, dan weet je meer.
Ik weet vrijwel zeker dat de temp in de spuitcabine niet de oorzaak is van dit probleem
Klinkt als te weinig compressie.....
Golf 2 gehad met 1,6 D blokje, die had dit porbleem met 320.000 km (en wij reden ritjes van 50km, en voor ons was ie van een vertegenwoordiger die eigenlijk de hele dag met redelijk warme tot bedrijfswarme motor reed)
-als het kouder wordt langer doorstarten eer ie aan slaat
-op gegeven moment is het NOG kouder en slaat ie helemaal niet meer aan
-Aanslepen werkt wel
-Als ie loopt merk je er verder niets aan, en starten met een warmere of bedrijfswarme motor is geen probleem.
Compressietest gaf bij ons verklaring: 1 cilinder onder minimale einddruk en de andere 3 maar net erboven.....
Compressieverlies hoeft niet meteen compleet versleten motor te betekenen, compressie kan weglekken langs zuiger(veren), langs kleppen, via lekkage in koppakking en zelfsw via scheurtje in de kop...
Ik zou een compressietest laten doen, dan weet je meer.
Ik weet vrijwel zeker dat de temp in de spuitcabine niet de oorzaak is van dit probleem
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Ben weer aan het zoeken geweest.
Heb wat gevonden wat niet goed is.
Ten eerste ging ik mijn gloeibougies vervangen vanwege het slecht starten..
2 van de vier waren kapot deden niks meer,1 een beetje en 1 nog goed.
Dat wat dus tijd voor vervanging.
Nu heb ik anderen er in gedaan en wat blijkt 1 kapot de midden kern zat los,eruitgehaald en had nu 2 delen kon hem gewoon uitelkaar halen dat is niet goed.
Heb de anderen ook nagekeken en nog 1 gevonden die los zit bij de kern en 1 die gewoon lekt,tijdens het draaien zie ik gewoon diesel lekken.
Dus ga morgen meteen goeie kwaliteit halen want ben bang dat ik slechte nieuwe had van niet zo goed merk.
En ik weet zeker dat ik het moertjes niet te strak aangedraaid heb.
Dus misschien dat ie daarom geen goede compressie had???
En dus ook niet goed voorgloeide.
Jullie horen van mij, zodra ik de nieuwe erin heb zitten.
Nogmaals bedankt voor meedenken!!!!!!
Groeten ron
Heb wat gevonden wat niet goed is.
Ten eerste ging ik mijn gloeibougies vervangen vanwege het slecht starten..
2 van de vier waren kapot deden niks meer,1 een beetje en 1 nog goed.
Dat wat dus tijd voor vervanging.
Nu heb ik anderen er in gedaan en wat blijkt 1 kapot de midden kern zat los,eruitgehaald en had nu 2 delen kon hem gewoon uitelkaar halen dat is niet goed.
Heb de anderen ook nagekeken en nog 1 gevonden die los zit bij de kern en 1 die gewoon lekt,tijdens het draaien zie ik gewoon diesel lekken.
Dus ga morgen meteen goeie kwaliteit halen want ben bang dat ik slechte nieuwe had van niet zo goed merk.
En ik weet zeker dat ik het moertjes niet te strak aangedraaid heb.
Dus misschien dat ie daarom geen goede compressie had???
En dus ook niet goed voorgloeide.
Jullie horen van mij, zodra ik de nieuwe erin heb zitten.
Nogmaals bedankt voor meedenken!!!!!!
Groeten ron
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: start probleem koude moter
Tja...Als jij dit bovenstaande in je eerste bericht meldt, gaan wij er niet meer vanuit dat jij er kapotte ingedraaid hebt natuurlijk :klappenron032 schreef:.
Gloeibougies zijn vervangen,...............................
Goeibougies zijn ook doorgemeten en doen het ook.
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
![fun :jump](./images/smilies/jumpie.gif)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
dan zou ik dit toch zeker even voorleggen bij de verkopende partij.... je betaald voor die dingen (een hoop) geld, en dan mag je verwachten dat ze niet zomaar heel snel weer naar de kl@ten zijn.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad