Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

alarm!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

alarm!

Bericht door HP Hulscher »

nou heb ik een bus met alarm tegenwoordig. ga ik tanken en doe ik uit gewoonte de bus op slot, zit mijn collega er nog in. Maar alarm ging niet af. Nou weet ik ook niet hoe dat alarm zou moeten klinken, maar van in de auto zitten gaat ie dus niet af. Wat triggert het alarm eigenlijk ? en hoe klinkt ie? ik hoor wel eens vaker alarm in deze buurt, meestal omdat mensen eraan aan het prutsen zijn of omdat het raam open is blijven staan of zo...... Maar ik ga toch liever wel ff kijken als het mijn eigen busje is :ie
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Bericht door azzie »

is het een fabriek af alarm ? of achteraf ingebouwd ?

als het fabriek af is krijg je een hele hoge onderbroken toon te horen


wat meer info is iig welkom
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Af fabriek worden er twee alarmopties aangeboden:
1: alleen bewaking van deuren, achterklep en motorkap
2: pakket nr.1 aangevuld met interieursensoren.

Je kunt de werking van het alarm controleren door de wagen af te sluiten met de centrale vergrendeling. Het alarm wordt dan ingeschakeld. Maak je vervolgens de achterklep met de sleutel open, gaat het alarm af. Vervolgens kun je het alarm uitschakelen via de centrale vergrendeling c.q. afstandsbediening.
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Zit er niet ook een tijdvertraging van 30 seconden in het alarm? Of misschien zit je collega gewoon heel erg stil?

In de California zit op de B-stijl trouwens nog een schakelaar om de interieur- en hellingshoek detectie af te zetten. Anders moet je 's nachts zo stil liggen...
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

ik sluit niet uit dat ie heel stil zat :) Het is een af fabriek alarm, en niet de duurste optie geloof ik. Er zitten midden boven bij het plafondlampje van die roostertjes met een sensortje erachter, tenminste, die had ik nog niet eerder, en ik dacht dat ze zo uitzagen een beetje :) Ik zal de achterklep met sleutel test eens doen.

gelukkig nieuwjaar allemaal!
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Gerard 136 schreef: In de California zit op de B-stijl trouwens nog een schakelaar om de interieur- en hellingshoek detectie af te zetten
Die zit er bij mij ook in. Die schakelaar hoort bij de optie "alarm met interieurbewaking en hellingshoedetectie"
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Bericht door Donald4Motion »

Ik heb zelf een Clifford G5 alarm in een andere bus zitten maar dit heb ik ook al eens gehad.
sluit ik mezelf op in de wagen en wachten op het alarm.....helemaal niets!
ik heb wel bewogen en de wagen iets proberen te schudden....niets.

en als ik naast de wagen sta krijg ik wel een piepje omdat ik te dicht bij de wagen sta. is zeg maar tegen het gluren.

ja het zijn gekke dingen die alarmen
Plaats reactie