Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chiptuning 174PK automaat

vragen over de T5
lexy
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:02
Locatie: Maassluis

chiptuning 174PK automaat

Bericht door lexy »

Als eerste voor iedereen een gelukkig en gezond 2008.
Ik hoop voor iedereen veel veilige kilometers. :ikrij
Ik heb een vraagje (kon er niet zoveel van vinden via de zoekfunktie)
Week 7 komt mijn nieuwe Transporter , 174PK automaat.
Wat zijn de ervaringen om zo'n 174PK te laten chippen.
Wat is beter, een chip of een powerbox.
Het gaat mij niet om het vermogen , maar gaat het verbruik bij normaal rijgedrag nou echt omlaag?
Ik ben geen woeste rijder.
Ik rij bijna altijd op de cruisecontrole en mijn snelheid ligt meestal rond de 120 a 130 km/h
Ik rij hoofdzakelijk snelwegkilometers en bijna nooit met belading.
Heeft iemand ervaring bij http://www.ziptuning.nl/p_diesel_tuning.htm
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door hendrikus »

ik zou hier toch nog eens over nadenken, zijn nogal wat vervelende verhalen van gechipte 174pk's bekend en sommige dealers willen er helemaal niet aan mewerken. De bak zou niet meer dan 400nm aan kunnen nl. En vergeet niet dat een eventuele garantie kan vervallen als je problemen krijgt.

Mocht je toch besluiten om dit te doen, kijk dan eens op de site van JD in Lochem. Deze mannen doen alleen maar VAG auto's en hebben weten ook meer dan alleen maar van chips ed
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
eht294
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2007, 09:43
Locatie: hardenberg
Contacteer:

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door eht294 »

Kon mijn caddy (weet dat het geen T5 is) op 2 manieren laten chippen, 1) op verbruik en 2) op vermogen
Met powerboxen heb ik slechte ervaringen (betrouwbaarheid, verbruik en roetuitstoot)
Idd advies voor een 174 PK is niet chippen
Gij zult niet stelen, de overheid duld geen concurrentie.
http://www.ehtechnics.nl
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door P@ the T5 courier »

Heb maar 1 tip, en die is opgedaan uit eigen ervaring.

NIET DOEN, HET GAAT ABSOLUUT STUK!!!!!!!!!!!!!

:wjw
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door vaniac »

lexy schreef:Als eerste voor iedereen een gelukkig en gezond 2008.
Ik hoop voor iedereen veel veilige kilometers. :ikrij
Ik heb een vraagje (kon er niet zoveel van vinden via de zoekfunktie)
Week 7 komt mijn nieuwe Transporter , 174PK automaat.
Wat zijn de ervaringen om zo'n 174PK te laten chippen.
Wat is beter, een chip of een powerbox.
Het gaat mij niet om het vermogen , maar gaat het verbruik bij normaal rijgedrag nou echt omlaag?
Ik ben geen woeste rijder.
Ik rij bijna altijd op de cruisecontrole en mijn snelheid ligt meestal rond de 120 a 130 km/h
Ik rij hoofdzakelijk snelwegkilometers en bijna nooit met belading.
Heeft iemand ervaring bij http://www.ziptuning.nl/p_diesel_tuning.htm
Gezien je gebruiksomstandigheden, presteert de 174 pk meer dan ruim voldoende, zeker als de motor na zo'n 10.000 km goed los is :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door Donald4Motion »

Geld dit alleen voor de automaat uitvoering of voor alle 174PK versie's
ik krijg namelijk een 174pk 4motion en dacht toch zeker aan chiptuning (natuurlijk geen automaat.
(sorry dat ik mijn vraag stel in dit topic, maar een geheel nieuw topic openen is ook een beetje te)

Je ziet trouwens met chippen dat het koppel niet veel omhoog gaat. zeg maar 12 procent ofzo
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door hendrikus »

het zit hem vooral id automatische bak, de handbakken geven niet zo snel problemen. ABT tuning is via sommige dealers te doen icm de originele garantie, maar bij elke andere vervalt de garantie en zijn eventuele kosten voor je zelf

@eht: het chippen van een Caddy is niet zo'n probleem zeker niet met een handbak. Als je ziet wat sommige personen aan waardes halen met deze blokken daar schrik je van.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door the sandman »

hallo
een aantal weken was er een t5 bij ons op het werk ook een automaat en ook een wjw er toevallig.
deze haalt door een speciaal geschreven chip programma in oostenrijk(heeft persoon in kwestie verteld)naar
228 pk (speciaal gescheven zodat het vermogen geleidelijker werdt verdeeld om de versnellingsbak te beschermen).
dus kan volgens mij dan wel!!
grt theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door Donald4Motion »

228 pk is wel errug (msntaal) veel
het koppel is boeiender denk ik, dat zal wel rond de 500Nm zitten dan. zeg maar net zoveel als een ouwe M5?!

en het koppel komt er meestal bij bijna nog minder toeren uit dan standaard en volledig op de automaat.
het enige wat wel uit smeert over de toeren is de pk's die je voor snelheid moet hebben.
maar het koppel is het in je stoel gedrukt worden gevoel. en daar kunnen de automaten uit de T5 niet tegen schijnt.
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door the sandman »

hoi
ik zeg alleen wat de persoon in kwestie heeft verteld, zijn top zit op 230 km per uur en trok de stenen er uit (bij wijze van spreken) anders wil men dit ook in werkelijkheid zien,en koppel (ik dacht) op 470 nm
weet ik niet meer zeker,dus pin me hier niet op vast !! ...,verder een mooie lwb zilveren t5 om te zien
ik zou hem graag op de nieuwjaarsmeeting willen zien ,maar heeft zich nog niet aangemeld.(jammer)
grt theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door BigRuud »

Ik denk dat die persoon veel van de bla bla is, 230 met een T5 :ie . Heeft ie de teller ook opgevoerd? Je moet wel 300 pk hebben om 230 te halen met zo'n blokkendoos. Hier luid het gezegde: Eerst zien en dan geloven. Mischien heeft die persoon zich wel voorgenomen om het dit jaar iets minder sterk te vertellen.

was getekend d.r/i.r BigRuud
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door Schildertje »

the sandman schreef:(speciaal gescheven zodat het vermogen geleidelijker werdt verdeeld om de versnellingsbak te beschermen).
Dit is het enige wat ik eigenlijk geloof van het verhaal van deze persoon. JD heeft de software voor mijn T5 ook zo geprogrammeerd. Piekkoppels worden op deze manier vermeden zodat de boel niet stuk gaat. De automaten van VAG, tiptronic en dsg hebben in ieder geval een hoop speling kwa koppel. Zo rijdt Jeroen Dik zelf rond in zijn Golf V GTI DSG met de specs 416 pk en 486 nm, en dit voor een benzineauto met DSG ! Jeroen heeft voor zowel de TT als de DSG speciale software geschreven waarbij wel degelijk rekening wordt gehouden met de krachten die de automaat te verduren krijgt. Ik ben er daarom ook vaan overtuigd dat je bij hem met een gerust hart je T5 174 pk TT kunt laten chippen.......

Hier een pdf met een artikel uit het blad Auto & Tuning waarin het eerste tuningsproces van de GTI te lezen is. De huidige specs zijn behaald door het monteren van een Garret turbo, software en nog wat andere aanpassingen....
http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/A-T-feb07-1.pdf
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door hendrikus »

Denk alleen dat die Golf maar een beperkt aantal kilometers doet per jaar en ook vaker uit mekaar kan als het nodig is. Die doet vast niet het aantal kilometers wat sommige transporters per jaar doen.

Maar het je hebt wel gelijk dat je speciaal geschreven software kunt krijgen voor automaatbakken. Ben je wel wat duurder uit dan een standaard chippie.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door the sandman »

nogmaals ik heb een t4 en weet niet veel van een t5, wat wel bij een t5 kan of niet ...weet ik niet dus maak me
maar wat wijs
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chiptuning 174PK automaat

Bericht door harry t5 191 »

Maar feit blijft, t5 automaatbak kan maar 400 nm aan!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie