Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor slaat niet af

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Motor slaat niet af

Bericht door André »

:ie Volgens mij ben ik nu aan de beurt voor wat betreft storingen.
Ik had gehoopt dat ik de dans zou ontspringen en tot dusver leek het er ook erg op.
Maar na het brandstof filter vanavond vervangen besloot de motor toch echt door te lopen nadat ik de sleutel omgedraaid had en uit het contact gehaald.
Na ongeveer 30 sec. gaat de motor dan toch wel vanzelf uit.
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

André :werkaanT4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Motor slaat niet af

Bericht door Roger B. (11)61 »

contactslot, electrische deel, het bekende contactblokje dus?

een of ander relais dat blijft hangen

brandstofafsluiter in de pomp vuil en blijft hangen?

paar mogelijkheden die me zo binnenschieten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Motor slaat niet af

Bericht door André »

Ben uiteraard al bezig geweest en heb al een overeenkomst gevonden met het opnieuw inschakelen van de startonderbreking.
Namelijk op het moment dat de startonderbreking inschakelt gaat de motor pas uit :ie :ie :ie

Maar welk "bekende blokje" bedoel je ???

André
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Motor slaat niet af

Bericht door Roger B. (11)61 »

onderop je contactslot (andere kant als waar je de sleutel in stopt) zit een kunststof blokej waar de stekker weer op zit, dit is het schakelende deel van het contactslot. Dit onderdeel (dik 25 euro en uurtje priegelen met een schroefje waar je zo goed als niet bij komt) gaat bij diverse VW's met enige regelmaat stuk (Onze Golf 3 uit 96 met 250.000 op de teller had het ook stuk)

als je zoekt op contactblokje of witte blokje of contactslot electrisch deel vind je er legio topics over
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Motor slaat niet af

Bericht door André »

. . . . . :ikrij okee . . . dat is nuttige informatie.
Mijn bus heeft nu dik 270000 er op staan en is van eind 95 dus theoretisch zou het mogelijk kunnen zijn dat dit het is.
Misschien is het wel wijs om het preventief te vervangen zit ik zo te denken. Misschien scheelt het een hoop ellende op voorhand.
Ik heb wel een stuk vanavond gereden en wat schetst mijn verbazing . . . . . . de motor is weer gewoon uit te krijgen :knipoog schiet mij maar in een condoom, ik begrijp er niets meer van :ie
Eén van jou opties is ook vuil in het stop gedeelte van de pomp . . . . misschien is het wel losgekomen door het vervangen van het filter, of de luchtbellen met het ontluchten hebben iets verplaatst of los geweekt :nuts wie zal het zeggen.
Wat me nu opvalt is dat de motor met het omdraaien van de sleutel veel abrubter dan voorheen stopt . . .
Ik heb ook nog even voor de zekerheid dieselreiniger in de tank er bij gegooid . . . . je weet maar nooit ! :bonk
Nou . . . . . . ik houd mijn hart vast maar we zien het wel. Als het el gedeelte van het contactslot en misschien de stopinrichting op de pomp redelijk te doen zijn vervang ik het wel preventief.

André :werkaanT4
Plaats reactie