JIj hebt dus een hydraulische koppeling. En deze kun je niet afstellen, behoudens een keer extra ontluchten.
Het probleem met de achteruit is vaak dat deze geen synchromesh ringen heeft dat wil dus zeggen dat je
hem alleen maar in de achteruit krijgt als hij stilstaat zonder tanden te poetsen.
De vooruitversnellingen hebben wel synchromeshringen.
Ik vermoed dan ook dat je koppeling bijna op is en zeker je toplager versleten is.
Doordat je toplager versleten is grijpt de price-as (waar de frictieplaat op zit) niet geheel in de midden.
Bij het wegtrekken gaat dit dus trillen totdat je een hoger toerental krijgt en hij 'zelf ' in de midden schuift.
Daardoor krijg je hem ook moeilijk in de eerste maar zeker lastig in de achteruit.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Schakeld perfect , behalve in achteruit
Re: Schakeld perfect , behalve in achteruit
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Schakeld perfect , behalve in achteruit
ook bij de latere modellen?Multivan Generation schreef:kleinere motoriseringen zit hij linksvoor,
bij de 102 en 151 pk zit de achteruit rechtsachter
altijd gedacht dat dat verschil (links voor of rechts achter) in de leeftijd zat, dus dat een 102 PK TDI van na pakweg 98/99 de achteruit ook linksvoor had en oudere rechts achter
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Schakeld perfect , behalve in achteruit
klopt heb ik ook. 100% hydraulisch
Re: Schakeld perfect , behalve in achteruit
Het probleem opgelost
dank u voor de reactie's
Het probleem van het achteruit schakeling lag aan het resent vervangen bolletje waar met een kliene tik op enkele schakelstangen was opgelost.
De trillingen en schokken
Nu ik heb een telefoontje gepleegd naar mijn garagist , die had mij te melden dat mijn problemen drukgroep en koppelingplaat zijn, dat trillingen die ik heb bij het trekken van een zware aanhangwagen enkel daar van kunnen komen.
Dat ik een vast vliegwiel heb en deze gaan bijna nooit stuk , kan wel afgedraaid worden indien niet vlak.
Dat dit alles mij 458 euro gaat kosten.
groeten aan allen
dank u voor de reactie's
Het probleem van het achteruit schakeling lag aan het resent vervangen bolletje waar met een kliene tik op enkele schakelstangen was opgelost.
De trillingen en schokken
Nu ik heb een telefoontje gepleegd naar mijn garagist , die had mij te melden dat mijn problemen drukgroep en koppelingplaat zijn, dat trillingen die ik heb bij het trekken van een zware aanhangwagen enkel daar van kunnen komen.
Dat ik een vast vliegwiel heb en deze gaan bijna nooit stuk , kan wel afgedraaid worden indien niet vlak.
Dat dit alles mij 458 euro gaat kosten.
groeten aan allen
Re: Schakeld perfect , behalve in achteruit
Harry62 schreef:JIj hebt dus een hydraulische koppeling. En deze kun je niet afstellen, behoudens een keer extra ontluchten.
Het probleem met de achteruit is vaak dat deze geen synchromesh ringen heeft dat wil dus zeggen dat je
hem alleen maar in de achteruit krijgt als hij stilstaat zonder tanden te poetsen.
De vooruitversnellingen hebben wel synchromeshringen.
Ik vermoed dan ook dat je koppeling bijna op is en zeker je toplager versleten is.
Doordat je toplager versleten is grijpt de price-as (waar de frictieplaat op zit) niet geheel in de midden.
Bij het wegtrekken gaat dit dus trillen totdat je een hoger toerental krijgt en hij 'zelf ' in de midden schuift.
Daardoor krijg je hem ook moeilijk in de eerste maar zeker lastig in de achteruit.
Dank u voort de reactie U hebt volledig gelijk.
Groeten