Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
En hier is die dan de nieuwe T5
- henkiepenkie
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
- Locatie: ruinen
- Contacteer:
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Voor bijna 60mille kun je nl ook winkelen bij BMW voor een leuke 525d oid.[/quote]
Voor 60 koop je geen 525d, ja mss met arco en raamslingers maar maakt niet uit.
voor de 80000 (incl BTW en BPM) koop je in NL (caravelle 3400 174pk met tiptronic)
daaravan krijg je terug de BPM +/- 20000
en natuurlijk de BTW +/- 10000
Daarnaast heb je nog investeringsaftrek +/- 10000 (als je niet teveel in andere dingen investeert)
Dan kost de '' BUS '' ineens nog maar 40000 ..... en voor dat geld kun je niet in een 525 of andere auto rijden die op kan tegen een T-5... een passat 140pk mss..... no way dan toch liever in een BUS !!
(jammer alleen van die bijtelling maar das dan het extraatje wat ik mezelf gun)[/quote]
jouw verhaal gaat alleen op voor degene die een T5 zakelijk kunnen rijden. Voor mij gaat dat dus niet op en voor veel anderen ook niet. Als je zo gaat rekenen kun je een BMW ook zakelijk gaan rijden en word hij ook weer een stuk goedkoper.
Als ik voor mezelf reken zou zo'n caravelle dus gewoon 80mille kosten en daarvoor kun je echt wel een leuke BMW of Audi voor halen.[/quote]
mannen,
vergeet 1 ding niet,
je moet hem niet kopen,,,, je mag hem kopen.
als je vind dat ie zijn geld niet waard is, laat je hem toch lekker staan?
je hebt er de vrijheid voor hoor.
er zijn ook andere busjes te koop, voor minder, doe je dat toch lekker?? heb je wel zin in een "dure" t5, nou dan koop je hem, en wees er dan blij mee.
we zijn een beetje te veel/snel verwent.
henkie
Voor 60 koop je geen 525d, ja mss met arco en raamslingers maar maakt niet uit.
voor de 80000 (incl BTW en BPM) koop je in NL (caravelle 3400 174pk met tiptronic)
daaravan krijg je terug de BPM +/- 20000
en natuurlijk de BTW +/- 10000
Daarnaast heb je nog investeringsaftrek +/- 10000 (als je niet teveel in andere dingen investeert)
Dan kost de '' BUS '' ineens nog maar 40000 ..... en voor dat geld kun je niet in een 525 of andere auto rijden die op kan tegen een T-5... een passat 140pk mss..... no way dan toch liever in een BUS !!
(jammer alleen van die bijtelling maar das dan het extraatje wat ik mezelf gun)[/quote]
jouw verhaal gaat alleen op voor degene die een T5 zakelijk kunnen rijden. Voor mij gaat dat dus niet op en voor veel anderen ook niet. Als je zo gaat rekenen kun je een BMW ook zakelijk gaan rijden en word hij ook weer een stuk goedkoper.
Als ik voor mezelf reken zou zo'n caravelle dus gewoon 80mille kosten en daarvoor kun je echt wel een leuke BMW of Audi voor halen.[/quote]
mannen,
vergeet 1 ding niet,
je moet hem niet kopen,,,, je mag hem kopen.
als je vind dat ie zijn geld niet waard is, laat je hem toch lekker staan?
je hebt er de vrijheid voor hoor.
er zijn ook andere busjes te koop, voor minder, doe je dat toch lekker?? heb je wel zin in een "dure" t5, nou dan koop je hem, en wees er dan blij mee.
we zijn een beetje te veel/snel verwent.
henkie
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
"Dan kost de bus nog maar 40000 euro".
Vind ik nog heel veel geld... of ben ik de enige?
Vind ik nog heel veel geld... of ben ik de enige?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Nee hoor Peter,jij bent niet de enigste die dat veel geld vind.
Ik vind dat ook!
Ik vind dat ook!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Als er geen 5 cylinder meer in komt hoef ik m toch niet.
Dan ga ik wel weer audi rijden.
Dan ga ik wel weer audi rijden.
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Het ging hier toch over een nieuwe T5?
Weet iemand inmiddels al iets meer over de onderhuidse verbeteringen...
Ik las ergens iemand iets in het forum over een biturbo iets roepen, lijkt me tien x interessanter dan
BPM + en aftrek hier en het plastic dashboard nu en verder appels met peren vergelijken...
Weet iemand inmiddels al iets meer over de onderhuidse verbeteringen...
Ik las ergens iemand iets in het forum over een biturbo iets roepen, lijkt me tien x interessanter dan
BPM + en aftrek hier en het plastic dashboard nu en verder appels met peren vergelijken...
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Even een oud topic opfrissen: de nieuwe T5.2
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Geachte,
Volgens bronnen blijft het niet alleen bij een face lift aan buitenzijde. Het interieur wordt waarschijnlijk ook aangepakt.
Volgens bronnen blijft het niet alleen bij een face lift aan buitenzijde. Het interieur wordt waarschijnlijk ook aangepakt.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:43
- Johan nr.46
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Caravelle Highline 204 pk TDI
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Volgens mij nog steeds !!!! geen knipperlichten
in de spiegels.
Niet te geloven.
Bryan
in de spiegels.
Niet te geloven.
Bryan
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Volgens mij zitten er oranje glaasjes in de spiegeluiteinden als je goed kijkt kan je ze zien.
Zitten net in het donkere vlak
Leo
Zitten net in het donkere vlak
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Volgens mij is dat de gloed van de zon.Leo45 schreef:Volgens mij zitten er oranje glaasjes in de spiegeluiteinden als je goed kijkt kan je ze zien.
Zitten net in het donkere vlak
Leo
Bryan
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Er zijn ook nog zijknipperlichten gemonteerd in de voorspatborden....Leo45 schreef:Volgens mij zitten er oranje glaasjes in de spiegeluiteinden als je goed kijkt kan je ze zien.
Zitten net in het donkere vlak
Leo
Ik vrees dat er dus idd géén spiegel-richtingaanwijzers zijn
ontworpen voor de T5 met wijsneus
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Tja, wat moet je er van zeggen, is ie mooi of juist niet? Een nieuw model is altijd leuk om te bekijken/beoordelen.
Ik denk vooral ff wennen, op de foto is het toch net iets anders dan in de werkelijkheid.
De T5.2 in een donkere kleur vond ik al een heel stuk mooier, de lijnen in de koplampen lopen door in de grill maar had iets verfijnd kunnen worden. Die zogenaamde oranje glaasjes kunnen wel eens de side-assist zijn. Knipperlichten zijn het zeker niet want die zitten ook al in de zijschermen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het motorische gedeelte, alleen nog 4 cilinders?
Sorry, maar ik ben nou eenmaal gewend aan de 5 cilinders (T4-T5) en wil echt niet op pad met minder.
Voor het doel waar ik de T5 voor heb vind ik de 4 cilinders van nu gewoon jankwagens, veel te hoog in de toeren en te weinig capaciteit voor dat caliber auto. Voor degene die nu in de 4 cilinder rijden, (ik wil absoluut niemand voor het zere been stoten), als je er tevreden over bent prima, maar ga vooral niet 'proefrijden' in een 5 cilinder want dan ben je verkocht.
Om die zelfde reden ga(nog) ik niet proefrijden in een 174pk, want dan wil ik 'm hebben.
Net als voor de T4 zijn er voor de T5 volop materialen beschikbaar om jouw T5 op te leuken naar smaak.
Het uiterlijk zegt veel maar niet alles, zoals gezegd wacht ik met smart op de testresultaten en betrouwbaarheid.
Tot nu toe was dat een belangrijke reden om opnieuw voor VW te kiezen, we zullen zien.
Al met al word ik er niet nerveus van om persee het nieuwe model te hebben,
met m'n multivan-bumpers in kleur ben ik uiterst tevree!
Met vriendelijke groeten,
Luuk
Ik denk vooral ff wennen, op de foto is het toch net iets anders dan in de werkelijkheid.
De T5.2 in een donkere kleur vond ik al een heel stuk mooier, de lijnen in de koplampen lopen door in de grill maar had iets verfijnd kunnen worden. Die zogenaamde oranje glaasjes kunnen wel eens de side-assist zijn. Knipperlichten zijn het zeker niet want die zitten ook al in de zijschermen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het motorische gedeelte, alleen nog 4 cilinders?
Sorry, maar ik ben nou eenmaal gewend aan de 5 cilinders (T4-T5) en wil echt niet op pad met minder.
Voor het doel waar ik de T5 voor heb vind ik de 4 cilinders van nu gewoon jankwagens, veel te hoog in de toeren en te weinig capaciteit voor dat caliber auto. Voor degene die nu in de 4 cilinder rijden, (ik wil absoluut niemand voor het zere been stoten), als je er tevreden over bent prima, maar ga vooral niet 'proefrijden' in een 5 cilinder want dan ben je verkocht.
Om die zelfde reden ga(nog) ik niet proefrijden in een 174pk, want dan wil ik 'm hebben.
Net als voor de T4 zijn er voor de T5 volop materialen beschikbaar om jouw T5 op te leuken naar smaak.
Het uiterlijk zegt veel maar niet alles, zoals gezegd wacht ik met smart op de testresultaten en betrouwbaarheid.
Tot nu toe was dat een belangrijke reden om opnieuw voor VW te kiezen, we zullen zien.
Al met al word ik er niet nerveus van om persee het nieuwe model te hebben,
met m'n multivan-bumpers in kleur ben ik uiterst tevree!
Met vriendelijke groeten,
Luuk
Re: En hier is die dan de nieuwe T5
Leuk,zo'n dubbele topic.....