Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn naam is Alexander en ben lid ivm ombouw T5.

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
alexander
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2009, 22:57

Mijn naam is Alexander en ben lid ivm ombouw T5.

Bericht door alexander »

Beste allemaal!

Mijn naam is Alexander uit Rotterdam en ik las al vaak op dit forum. Vooral de eigengemaakte gekluste oplossingen zoals een ledere stuurwiel, TomTom inbouw en achterklep sluithulp vallen bij deze klusser in de smaak. Nu ben ik lid geworden om een heel egoïstische reden, ik wil informatie.

Sinds kort is ons gezin wat groter geworden en keek ik uit naar een Touran, maar waarom niet direct een T5? Nu is de T4 mijn droombeeld van vrijheid (reed vroeger op een LT in dezelfde tijd dat de T4 uit kwam, dus dat blijft wel een beetje hangen) maar mijn vrouw vind de T5 mooier dan de T4 dus einde discussie :toppie . Ook dat de T5 moderner is is natuurlijk ook een feit om rekening mee te houden als je je gehele gezin daarin vervoert.

Nu ben ik van plan om een T5 (voorkeur: dubbele cabine korte wielbasis / makkelijker in het dagelijks gebruik, airco, bij voorkeur geen overdreven kleur of zwart) om te bouwen (ik denk dat dit goedkoper is dan er een kant en klaar te kopen) om aanspraak te maken op het kwarttarief en om lekker mee op vakantie te gaan met het gezin.

Nu is een verdere wens om na ombouw (wij slapen in een tent dus het mag best een minimale RDW ombouw zijn) toch minimaal 5 volwaardige en legale :politie zitplaatsen te hebben en daar begint de verwarring :muur . Ik kan veel maar in mijn dak zagen en een slaapbank lassen gaat mij te ver, vandaar dat ik hier en daar naar info vraag. Bestaat er een achterbank die 3 gordels heeft en toch een RDW slaapbank is. Welke bus is het meest geschikt tot ombouw (is die 88 pk wel voldoende voor een bus van 1700 kg, ook in de bergen)? Kortom, voor iemand die het allemaal voor het eerst moet uitzoeken een hele klus en vandaar hierbij een beetje mijn achtergrond en reden van mijn lidmaatschap.

Ik hoop hier, en bij een VW eigenbouw camperclub bijeenkomst (als deze er zijn, weet iemand dit?) in levende lijve, mensen te ontmoeten die mij kunnen helpen om uiteindelijk ook een camperbezitter te worden.

M.v.g., Alexander.

P.S. Ik kan mij voorstellen dat ik de ombouw vragen in een andere rubriek moet vragen maar ik vond het ook wel leuk om te vertellen wat mijn reden voor lidmaatschap is. O ja, tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Mijn naam is Alexander en ben lid ivm ombouw T5.

Bericht door Donald4Motion »

Hoi Alexander,

Welkom op :wjw
Je zit hier helemaal goed hoor :toppie

Betreft de slaapbank met 3 gordels die is er wel, tenminste ik heb zo'n bank uit mijn multivan waar ik ook op kan slapen, met 3 gordels.
Misschien dat je wel een andere bank bedoeld voor een camper

:zwaai
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: Mijn naam is Alexander en ben lid ivm ombouw T5.

Bericht door starfire »

Ik zag pas een omgebouwde camper (T4) staan, die had de standaard indeling, dus met keukentje en kastjes aan de linker zijkant, maar die had toch een bank met 3 gordels.
Is voor drie volwassenen wel krap, maar voor kinderen wel voldoende.
:wjw hier.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Mijn naam is Alexander en ben lid ivm ombouw T5.

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier Alexander! :zwaai
Hier is inderdaad veel info te vinden over van alles!
Een weekend van zelfbouw campers is kort geleden al eens gehouden,
Anders is op onze nieuwjaars meeting ook wel wat te zien.
O ja,een 88 pk t5 is wel wat weinig,dan zou ik voor de 105 pk gaan.(eventueel met chip)
Deze bevalt mij erg goed.
Sukses met je plannen.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Mijn naam is Alexander en ben lid ivm ombouw T5.

Bericht door GerJol 716 »

Hoi Alexander :wjw

Hoe egoïstisch je aanmelding ook mag zijn, er hebben altijd weer andere WJW-ers en gasten belang bij informatie.
Volgens mij ben je met klussen toch nooit klaar, dus zal je hier wel heel lang je ei kwijtkunnen.

Maar zoals je zelf al stelde dit is niet het forum om technische vragen te beantwoorden. :knipoog
Gooi een balletje op in het andere forum waar de technische aspecten van de T5 en camperombouw wel aan de orde komen.

Maar goed binnenkort dus een :T54LIFE en :driveT5

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Plaats reactie