Eerst complimenten voor dit leuke en leerzame forum.
Ben nog geen T4 bezitter maar dat gaat wellicht veranderen.
Heb wel wat T4 ervaringen die ik jullie niet wil onthouden;
Inmiddels lang geleden met een groep vrienden ge-Interraild naar Scandinavië. Dit smaakte naar meer! maar sjouwen met een rugzak van vele kilo's bleek geen hobby.

Wij begin jaren '90 op stap met z'n zevenen in een T4, een rode personenbus volgeladen met een hele hoop kampeerrommel richting het hoge noorden. Het ging toen om een nagenoeg nieuwe 1.9D. Het reed lekker. Alleen het inhalen van een combinatie vrachtwagens op de autobahn vergde wat techniek en vooral veeeeeeeeeel geduld van de Duitse medeweggebruiker.

In het begin werden de T4's bij van 't Hart voorzien van een aftermarket startonderbreker. Een soort printplaatje dat je in een corresponderende contrasteker naast de stuurkolom in het dashboard stak. Dit systeem was echter ongeschikt of verkeerd aangesloten. Na een aantal dagen rijden begon het redelijk sterk naar smeulende electronica te ruiken en langzaam smolten de rij contactjes van het printplaatje los!

De 'wegenwacht' bleek echter een grote Scania takelwagen. Er klom een heel gezin uit de kabine waarvan niemand Engels sprak. Tot overmaat van ramp bestond de gehele technische uitrusting uit een bakje met hamer, grote zaag een tangetje en wat schroevendraaiers.

In de jaren daarop nog een aantal malen met verschillende T4's naar het Hoge Noorden en naar Schotland geweest. En het is altijd blijven kriebelen. Zowel het Hoge Noorden als ook de T4. Later diverse reizen met gewone personenauto's gemaakt. Bezig geweest met de aankoop van een T2 en ook nog een T3 overwogen maar niets haalt het natuurlijk bij de T4. We zijn nu rustig aan op zoek naar een California zodat wij met z'n 2 er op uit kunnen en onze tent in de wilgen kunnen hangen.

Na wat speurwerk om mijn keuze beter te kunnen maken kwam ik op WJW terecht en inmiddels een schat aan nuttige info gevonden.
Alle wjw-ers bedankt hiervoor, en ga zo door!!!

groet,