blijkbaar heeft een klapsleutel een andere transponder dan een niet-klapsleutel... bij mij zit er zo'n blokje in zoals op de foto van califloor te zien is.
Overigens is het niet zo dat je alleen een sleutel zonder transponder kunt ombouwen naar klapsleutel, je moet alleen je transponder uit je originele sleutel in je klapsleutel leggen (en ik heb er niet op gelet hoe om, en het werkt zonder haperen (meen dat ie bij mij een kwart slag gedraaid ligt zelfs)
Ook het verbouwen van je sleutelbaard is niet nodig, de leveranciers van klapsleutelafstandbedieningen leveren doorgaans ook perfect passende "rohlinge" (ongeslepen sleutelbaarden) die je bij de sleutelmaker laat slijpen naar jouw slot.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
ik heb het nog niet gezocht op het forum, en wellicht is mijn volgende vraag voer voor een nieuw toppic, maar zijn er plug-and-play oplossingen voor een afstand bediening? Zoals je ook bijvoorbeeld een 'lichtverklikker' kunt inprikken? Ik weet natuurlijk dat er op de markt een ruim aanbod is aan afstandsbedieningen.... Zijn er modules verkrijgbaar?
volgens mij niet, je moet toch het ding aan sluiten op je huidige cpv (of motortjes in alle portieren monteren als je helemaal geen cpv hebt) verder moet er massa en plus aangesloten worden en kun je het op je knipperlichten aansluiten (als de module dat heeft)
setjes vanaf een kleine 20 euro te koop ex inbouw op Ebay (of je klikt op het wereldbolletje onder mijn avatar als je het niet zelf kunt)
Die oudere modellen hebben volgens mij nog niet de mogelijkheid om origineel uit te breiden naar afstand bediend CPV, indien wel dan kost dit waarschijnlijk een klein vermogen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
op het forum van de MX5 zit ook iemand die helemaal weg is van SPY alarm, kost inderdaad geen drol dat spul..... Maar kreeg van een ander forumlid laats een opmerking dat ie voor zijn tweede MX geen SPY wilde, dat zat al in de eerste en gaf zoveel tramelant dat ie er niet nogeens aan begint......
Ik wilde ook spy in de MX gaan zetten, maar ga toch maar voor een wat groter en bekender merk denk ik...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Ik heb deze in mijn vorige T4 geplaatst nooit echt problemen mee gehad, het is inderdaad Low Budget spul en geef je hier volkomen gelijk in, doch het is om aan te tonen dat er een markt voor bestaat ( Meta heeft ze ook prijs x5 ).
Mvg.
Freelancer (Pascal)
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
In mijn 91er heeft men een TDI blok ingebouwd met behoud van de originele sleutels uit 1991.
Het is mogelijk, dus ook voor het dievengilde, om die sleutelcode te overbruggen.
Ik hoop dat het niet eenvoudig gaat, anders is die code totaal overbodig.
heb me laten vertellen dat de "echte"autodief je T4 startblokkering in no-time omzeilt via de OBD aansluiting..... deze dus op een moeilijk te vinden plek leggen helpt beter tegen diefstal dan die hele startblokkering.
de makkelijkste manier om de startblokkering zelf te omzeilen in je auto (permanent) is de transponder bij het contactslot in je stuurkolomkap plakken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon