Hallo, is er iemand die zin heeft om de afdichting van het heveltje brandstofpomp te vervangen?
Ik zie het zelf niet zo zitten i.v.m. afstellingen die kunnen veranderen en bus kan niet gemist worden.
Na het starten begint het direct te lekken bij het heveltje op de pomp waar de gaskabel aan vast zit dus komt uit de bpomp.
Ik zal informeren wat het gaat kosten bij een autobedrijf, mocht er hier iemand zijn die het leuk vind om te doen hoor ik dat graag!
Vergoeding in overleg.
Het gaat om een 1993 t4 1.9d zonder turbo (1X motor) kwb 0.8 dc.
niet meer starten alle diesel drupt in de dynamo eronder en die is zo naar zn grootje,het is niet een grote klus om het asje van de pomp te vervangen.grt jan.
Bij Motor revisie Spaarne stad kun je een setje kopen € 14,75 ( ex asje ) maar dat is meestal nog goed omdat het koperen busje in het huis altijd slijt .
als je redelijk sleutelaar bent is het goed te doen.
Zou front ff uit je bus pakken met radiateur etc. Kun je er mooi bij, dan deksel demonteren en goed kijken hoe alles zit. Ow en ff gashendel merken op het asje voordat je je het loss trekt.
Dus een revisiesetje bestellen, front in servicestand, asje markeren waar de gaskabel aan vast zit, kop van het huis lichten, busje vervangen die afdicht op het asje en alles weer in elkaar zetten?
Zo klinkt het simpel, kan ik ook meteen m'n gloeiers vervangen.
Als iemand nog iets toe te voegen heeft hoor ik het graag!
Heb al diverse dingen zelf gedaan zoals distributieriem en spanrol, alle 4 de aandrijfashoezen, alle 4 de fuseekogels (met hulp van Marinus) warmtewisselaar olie, thermostaat, kachelmotorschakelaar 2x enz.
Heb dus wat ervaring, maar dit is natuurlijk weer iets heel anders...
wegklappen kan maar zou m weg halen heb je meer ruimte en kun je alles goed zien. En inderdaaad goed veertje in de gaten houden. Voor de rest koppe der bij houden en het gaat lukken
Vw dealer in Hellevoetsluis gebeld en kreeg een magazijnman aan de lijn die me vroeg de O-ringen op te meten in de pomp?!
Gauw de VW dealer in Spijkenisse gebeld, uitgelegd dat de pomp op het heveltje lekt, niets aan de hand, ligt nog een pakkingset in Hellevoetsluis en kon ik meteen ophalen.
De volgende dag vroeg opgestaan en het pompdeksel losgemaakt, na de hevel er af gehaald te hebben zag ik het koperen busje zitten welke ik niet terug vond in het nieuwe pakkingset.
VW dealer in Spijkenisse gebeld, oh, heb je het koperen busje nodig? Gaan we bestellen, 2 maten beschikbaar, ligt morgen klaar.
Daarna nog even doorgeschakeld naar een monteur die echt de tijd nam om mij van informatie te voorzien zoals het veertje wat je los moet maken voor je het deksel er af trekt en hoe het busje te demonteren. Dit waardeer ik zeer dus zeker een goed woord voor VW dealer Voorne Putten in Spijkenisse!
Dekseltje gedemonteerd, veertje losgemaakt, asje niet doorgedrukt dus sprong er uit.... Hoe zat dat ook alweer??!! Net gelukkig mooie foto hier op het forum gevonden die Bartt4 doorlinkte dus gelukkig!
Het koperen busje van buiten naar binnen teruggedreven en wat zie ik? Een groef, waarschijnlijk veroorzaakt door een scherp kantje op de bus die er doorheen gedreven is.
Vloeibare pakking op smeren? Dit gedeelte zal niet bewegen en groef is zeer minimaal.
Ik inspecteer het asje van de hevel en oei.... 2 Extreme slijtplekken op het asje....! Dicht nooit meer af...
Dealer in Spijkenisse weer gebeld, zoeken en ja hoor, nog 1 asje in heel Nederland! Moest uit Kalfsnogwat komen dus zou er vanavond pas zijn.
Morgen zal ik het asje ophalen en ben benieuwd of deze bus ooit weer zal lopen.