Ik heb vanavond eerst alle massaverbindingen op de zekeringkast schoongemaakt inclusief de massakrans en ingespoten met contactspray.Oskar 725 schreef:Bossie,
je meet op de D+ dynamo: moet zijn 12V of iets meer als de motor draait.
Je moet dan ook binnen achter je zekeringkast op het blauwe draadje 12V of iets meer meten.
Dit alles met de auto als massa (het ijzer dus).
Die 3 Volt die je meet is dat direct op het pennetje van de dynamo? dus met het stekkertje los?
Verder zit er een dikke bruine massa draad achter op je zekeringkast die rechtstreeks naar je accu loopt.
Daarna ben ik nog even aan het meten gegaan.
Ik meet tussen de D+ en de plus van de dynamo 12,6 volt.
Rechtstreeks op de D+ van de dynamo naar de massa toe 2,34 volt.
Op de stekker die de zekeringkast weer in gaat meet ik hetzelfde ook 2,34 volt.
Dus de draad van de D+ naar de zekeringkast kan ik uitsluiten, geen spanningverlies.
Het blauwe stekkertje wat achteruit de zekeringkast komt meet ik dan 7,4 volt.

Ik denk dat er iets in de zekeringkast niet goed is?