Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Een behulpzame fransman bij startproblemen
- Multivan Generation
- Berichten: 33913
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
die roestige bouten van uitlaatsysteem gewoon met een slijpschijf doorhalen,
is sneller en beter..
En daarna gewoon nieuwe boutjes en moertjes gebruiken..
is sneller en beter..
En daarna gewoon nieuwe boutjes en moertjes gebruiken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
Precies! Op dansen met starten in de kou na dan... Verder lekker! En oostenwind betekent vlakke zee, dus werken aan de kust! Sleutelen als dat gedaan is.sgsdebruijn schreef:Is goed Roel, maar eerst even kijken wat koning winter gaat doen, schaatsen op natuurijs gaat voor sleutelen (-;
Volgens mij komt en gaat het helemaal goed met je camper, het uitlezen zal dat dan wel bevestigen (-;
We whatsappen
Haakse en rechteslijper liggen klaar! We gaan het zien, Peter. Eerst ff werken.Multivan Generation schreef:die roestige bouten van uitlaatsysteem gewoon met een slijpschijf doorhalen,
is sneller en beter..
En daarna gewoon nieuwe boutjes en moertjes gebruiken..
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
Vandaag nieuwe logjes gemaakt met Roeland, was wat weinig tijd maar is weer een stapje.
Busje rijdt lekker en is meer een bus die je in de toeren kan rijden (vliegwiel?) (bak?).
Normaal bereik LMM -> 800-950 mg/H zoals eerder over gehad ligt je vraag behoorlijk hoog.
Busje rijdt lekker en is meer een bus die je in de toeren kan rijden (vliegwiel?) (bak?).
Normaal bereik LMM -> 800-950 mg/H zoals eerder over gehad ligt je vraag behoorlijk hoog.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
Sebas bedankt weer voor je tijd!
Logjes laten geven indicatie dat de nieuwe LMM van pascal toch wel wat betere waarden geeft dan mijn oude! Stapje verder zoals je al zei.
Next step is denk ik toch laten kietelen door Peter en Johan.
Ik heb overigens nog een geluidsopname gemaakt van een tik in mijn verder prima lopende motor. Deze tik samen met wat 'geknars' in de baklagers zorgt volgens mij ook wel voor het verschil wat ik ervaar als ik in Sebas of iemand anders z'n t4 rijdt of in de mijne. Denk die baklagers weg en dan heb je dezelfde solide, strakke solide snorrende diesel. Maar, die tik die ik opgenomen heb is weer nieuw voor me. Ga proberen die hier te kunnen posten en ik heb zo het vermoeden dat er wel een aantal reacties kunnen komen met wat dit mogelijk veroorzaakt.
Logjes laten geven indicatie dat de nieuwe LMM van pascal toch wel wat betere waarden geeft dan mijn oude! Stapje verder zoals je al zei.
Next step is denk ik toch laten kietelen door Peter en Johan.
Ik heb overigens nog een geluidsopname gemaakt van een tik in mijn verder prima lopende motor. Deze tik samen met wat 'geknars' in de baklagers zorgt volgens mij ook wel voor het verschil wat ik ervaar als ik in Sebas of iemand anders z'n t4 rijdt of in de mijne. Denk die baklagers weg en dan heb je dezelfde solide, strakke solide snorrende diesel. Maar, die tik die ik opgenomen heb is weer nieuw voor me. Ga proberen die hier te kunnen posten en ik heb zo het vermoeden dat er wel een aantal reacties kunnen komen met wat dit mogelijk veroorzaakt.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
Wanneer is dat naar voren gekomen dan? verder vond ik hem echt niet slecht rijden.
Eerst vertrouwen en dan goed laten chippen
Eerst vertrouwen en dan goed laten chippen
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
Dat van die baklagers? Al bij de aankoop. Zou vw eigen zijn. Net als turbo die beetje fluit. De ene vw heeft het wel, de ander niet. (is mij vertelt he).sgsdebruijn schreef:Wanneer is dat naar voren gekomen dan? verder vond ik hem echt niet slecht rijden.
Of bedoel je die tik die ik opgenomen heb en MET GEEN MOGELIJKHEID hier kan laten horen.... Had er een video van moeten maken, dan kon ie op youtube. Die tik viel mij op toen ik thuis kwam vanmiddag en de motorkap open deed met draaiende motor om ff te koekeloeren naar koelvloeistofreservoir. Volgens mij is die tik er vooral bij stationair.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
rem een aantal x intrappen dan weg? (vacuumpomp)
weg als koppeling is ingetrapt of nog steeds aanwezig? (bak/motor)
weg als koppeling is ingetrapt of nog steeds aanwezig? (bak/motor)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
ik kan dit topic beter veranderen in een project volgens mij, genaamd: 'van het een komt het ander' of 'het is altijd wat' ;)
Die fransman heeft er in ieder geval niets meer mee te maken en hij start ook alweer PERFECT!
Die fransman heeft er in ieder geval niets meer mee te maken en hij start ook alweer PERFECT!
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
aantal x remmen --> weg! Maar komt vrij gauw weer terug. Vacuumpomp dus?sgsdebruijn schreef:rem een aantal x intrappen dan weg? (vacuumpomp)
weg als koppeling is ingetrapt of nog steeds aanwezig? (bak/motor)
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
yep, gelijk een goede Pierburg nemen, pakking, stift zal waarschijnlijk nog wel okee zijn.
Kost je ergens rond de 150 euro ofzo
info
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vakuumpumpe_(Wechseln)
Kost je ergens rond de 150 euro ofzo
info
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vakuumpumpe_(Wechseln)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
Komt die vacuumpomp niet inclusief pakking en stift? Ik las dat die stift bij T4s sowieso nogal voor wat tikken zorgt (t4 kwaal) en dat sommigen die stift iets verlengen om van dat tikken af te zijn. Zou mooi zijn als je een nieuwe pomp koopt dat die stift dan ook nieuw is en niet tikt. Weet jij of dat zo is?
Is dit uberhaupt iets wat je acuut moet verhelpen? Kan ik hier nog mee naar zuid frankrijk op en neer, of remt hij dan voorbij Bordeaux niet meer?
Is dit uberhaupt iets wat je acuut moet verhelpen? Kan ik hier nog mee naar zuid frankrijk op en neer, of remt hij dan voorbij Bordeaux niet meer?
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Een behulpzame fransman bij startproblemen
Sommigen rijden er heel lang mee door, die hebben/hadden het niet in de gaten.
De geleerden zeggen dat de nok op de nokkenas kan slijten op den duur.
Stift kost geloof ik 30 euro, valt ook wel mee du spak je di egelijk mee
Ff op eBay.de kijken bv
Hij zal echt wel blijven remmen en je kleppen bedienen hoor (-;
De geleerden zeggen dat de nok op de nokkenas kan slijten op den duur.
Stift kost geloof ik 30 euro, valt ook wel mee du spak je di egelijk mee
Ff op eBay.de kijken bv
Hij zal echt wel blijven remmen en je kleppen bedienen hoor (-;
VW T4 Multivan 2.5TDI+++