Ja, dat zei ik ook al....jan2009 schreef:Als er bij uitgeschakelde motor een verbinding blijft staan tussen je startaccu en huishoudaccu is je scheidingsrelais stuk .
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Groeten, Bert
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Helaas bleef de accu na het afkoppelen van de hh accu toch nog langzaam leeglopen en nu lijkt ie te lekken naar de startmotor of de relais daarvan. Dus gaan we die er komende week uithalen en bekijken. De spiegel heb ik met duck(eend?) tape vastgeplakt. Weet iemand hoelang het duurt voor een afgekoppelde gelaccu (is de hh accu) leeg is?
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
lekken na de startmotor? nog nooit gehoord..... goede redelijke volle afgekoppelde accu loopt niet snel leegMarinda schreef:Helaas bleef de accu na het afkoppelen van de hh accu toch nog langzaam leeglopen en nu lijkt ie te lekken naar de startmotor of de relais daarvan. Dus gaan we die er komende week uithalen en bekijken. De spiegel heb ik met duck(eend?) tape vastgeplakt. Weet iemand hoelang het duurt voor een afgekoppelde gelaccu (is de hh accu) leeg is?
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Als de accu goed is kan dat weken tot maanden duren, heeft te maken met de interne weerstand van de accu maar bij een goede accu ongeveer 1% per dag.Marinda schreef:Helaas bleef de accu na het afkoppelen van de hh accu toch nog langzaam leeglopen en nu lijkt ie te lekken naar de startmotor of de relais daarvan. Dus gaan we die er komende week uithalen en bekijken. De spiegel heb ik met duck(eend?) tape vastgeplakt. Weet iemand hoelang het duurt voor een afgekoppelde gelaccu (is de hh accu) leeg is?
http://members.chello.nl/a.galen4/index ... ge1596.htm
Dus zeker niet in 2 dagen leeg ofzo, is dat wel zo dan is de accu echt stuk.
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Uiteindelijk bleek het de dynamo te zijn. We zijn echt uuuuren bezig geweest met uitzoeken wat het kon zijn en dan denk je niet dat een nieuwe dynamo het zijn kan. De garage had er een nieuwe accu en dynamo in gezet en die dynamo bleek een gereviseerde te zijn en niet goed. Ik dacht dat ze er een nieuwe accu en dynamo in hadden gezet maar dat bleek dus niet zo. Hij is opnieuw gereviseerd en er lekt geen stroom meer. En nu wil ie bij koude motor bijna niet starten. Zou nieuwe accu ook niet goed of sterk genoeg zijn? Op de rekening staat een dynac 88 map a 150 euro excl btw en lood toeslag en op de accu zelf staat yuasa en kan ik verder niet ontdekken hoeveel map. Dynac=yuasa? en hoe weet ik of deze wel nieuw is? Thx alvast weer voor tips, ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
heb zelf een zwaarder accu er in, maar heb wel 2,5L TDI
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
ik had zelf ook een zwaardere accu gewild en bovendien een ander merk (bv bosch silverline), maar er is niet overlegd door de garage. Ook lees ik nu op internet dat als je de oude accu inlevert je de loodtoeslag terug krijgt. Er zijn dus enkele dingen die ik niet begrijp: zit er nu een andere accu in dan op de bon staat en is die er in zit wel 88 map? Is die accu wel nieuw? Ik heb nml ook begrepen dat yuasa auto accu' s niet in Nederland verkocht worden. Waarom wordt er 12 euro lood toeslag gerekend terwijl ze dat dus terug krijgen?
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
88 map? Bedoel je 88 amp(ère uur) ofwel 88Ah?
Of die 88Ah er daadwerkelijk inzit; kijken op het label op de accu lijkt me de meest voor de hand liggende optie.
Of die nieuw was; sommige merken hebben er een productiedatum op staan.
Loodtoeslag; die kende ik nog niet. Heb ik ook nog nooit gezien op de rekening (mijn laatste was een Exide Premium 100Ah voor 135 incl. BTW en verzenden via Accuweb).
Of die 88Ah er daadwerkelijk inzit; kijken op het label op de accu lijkt me de meest voor de hand liggende optie.
Of die nieuw was; sommige merken hebben er een productiedatum op staan.
Loodtoeslag; die kende ik nog niet. Heb ik ook nog nooit gezien op de rekening (mijn laatste was een Exide Premium 100Ah voor 135 incl. BTW en verzenden via Accuweb).
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Idd een goed idee om even te testen met een accu waarvan je zeker weet dat die goed is. WJW'er in de buurt misschien?
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Hoi,
Ik heb een jaar of 3 geleden een Yuasa-accu gekocht bij de automaterialenzaak. 88Ah. Voldoet uitstekend. Ik dacht dat Peter M.G. zweert bij Yuasa.
Herman744
Ik heb een jaar of 3 geleden een Yuasa-accu gekocht bij de automaterialenzaak. 88Ah. Voldoet uitstekend. Ik dacht dat Peter M.G. zweert bij Yuasa.
Herman744
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Yuasa is zeker geen rommel, ik heb er 1 in mijn motor zitten en die overleeft een winterslaap buiten zonder druppellader 4 maanden niet rijden en starten zonder hulp (al 5jaar lang)!!
staat wel ergens een productie datum in, is het geen sticker dan is het in/op de behuizing gedrukt.
toeslagen die je terug krijgt als je de oude accu inlevert is niet standart in nederland. in duitsland gebeurt dit wel, soort van statiegeld.
staat wel ergens een productie datum in, is het geen sticker dan is het in/op de behuizing gedrukt.
toeslagen die je terug krijgt als je de oude accu inlevert is niet standart in nederland. in duitsland gebeurt dit wel, soort van statiegeld.
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Marinda,
Je hebt een PB.
Herman744
Je hebt een PB.
Herman744
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Ik heb al vele jaren een Yuasa 95 Amp er in zitten en die bevalt prima.
Pascal zweert al jaren bij Yuasa en had die voor mij meegenomen.
Ik heb er destijds iets van 130 euro voor betaald (binnen een dag geleverd).
Pascal zweert al jaren bij Yuasa en had die voor mij meegenomen.
Ik heb er destijds iets van 130 euro voor betaald (binnen een dag geleverd).
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
Ok, bedankt voor de reacties. Ik begrijp het allemaal niet meer, hoor. De garage heeft dus een nieuwe accu en dynamo in de bus gezet. Daarna lekte er stroom weg en na heel veel zoeken bleek het de dynamo te zijn die niet nieuw was maar gereviseerd. De bus is terug naar de garage gegaan en daar hebben ze de dynamo opnieuw laten reviseren en er weer in gezet. Toen ik de bus ophaalde stond de shoke helemaal uit en dar vond ik wel raar want ik hoefde de shoke altijd alleen maar een stukje uit te doen bij erg koud weer en het was warm. Maarja, naar huis gereden en toen bleek de bus bij koude motor zeer slecht te starten en moest ik de shoke ook uitdoen en dan ging het maar net. De huishoudaccu(gel van 95 amp) die normaal helemaal vol was, was nu helemaal leeg, iig volgens de meter achterin het busje en de startmotor gaf zo' n 12 1/2 volt aan. Wat is er nu aan de hand? Zou het kunnen zijn dat de bus altijd beide accu' s heeft gebruikt om te starten? Is deze nieuwe accu waarvan op de bon staat dynac 88 amp en op de accu zelf yuasa minder amp? De garage zegt dat het mss de gloeiers zijn. Bedoelen ze dan de gloeibougies? Juli 2011 zijn er een nieuwe cilinderkop en 5 nieuwe gloeibougies ingezet, die gaan toch wel langer mee dan 2 jaar? Is een accu en dynamo vervangen 2 uur werk voor een professional? En een brandstofpomp vervangen 6 uur? Want ook dat hebben ze kortgeleden gedaan. Tsja, ik twijfel nu aan alles.
Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...
De huishoud-accu is dus leeg sinds het plaatsen van de nieuwe dynamo en start-accu? Misschien iets misgegaan na het herplaatsen?
Start-accu plaatsen is een klusje van hooguit een kwartiertje (met een bakje koffie erbij), maar de dynamo vervangen duurt wel een stukje langer (uurtje of 2 zou zomaar kunnen). Met de gloeiers bedoelen ze waarschijnlijk inderdaad de gloeibougies/gloeistiften; die krijgen vaak als eerste de schuld bij een slechte koude start en zouden na 2 jaar kapot kunnen zijn. Of de accu ook 88Amp is, zal je even op het label van de accu na moeten kijken (Yuasa heeft wel een 88Amp in het assortiment).
Start-accu plaatsen is een klusje van hooguit een kwartiertje (met een bakje koffie erbij), maar de dynamo vervangen duurt wel een stukje langer (uurtje of 2 zou zomaar kunnen). Met de gloeiers bedoelen ze waarschijnlijk inderdaad de gloeibougies/gloeistiften; die krijgen vaak als eerste de schuld bij een slechte koude start en zouden na 2 jaar kapot kunnen zijn. Of de accu ook 88Amp is, zal je even op het label van de accu na moeten kijken (Yuasa heeft wel een 88Amp in het assortiment).
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)