Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ons project: Talulah Transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Multivan Generation »

een bootsupplier,
is bijvoorbeeld George Kniest, Talamex, Plastimo dat soort leveranciers..
En dan kijken bij een winkel waar de beroepsvaart veel langskomt :knipoog
We zijn ons een middag gaan oriënteren bij de inmiddels favoriete winkel van James; kampeerwinkel de Wit in Schijndel. We hebben advies gevraagd over inbouwkoelkasten (ver booooven ons budget), kleine koelboxjes, kooktoestellen op gas (maar dat willen we allebei liever niet omdat we het a gevaarlijk vinden en b niet willen vastzitten aan een bepaald merk waar je dan naar op zoek moet tijdens het reizen) en kooktoestellen op spiritus.
We hebben een campinggaz 904, die sluit hermetisch af, daaraan heb je genoeg voor een heel seizoen, stinkt niet en is veilig, en sluit zichzelf af met een kogel als je de gebruiker er af schroeft. Wij koken wel altijd buiten, omdat we die kookluchtjes en dat vocht niet binnen willen hebben.
Koelbox op 12 V, 220V en op gas, kun je tijdens een rijdende auto op 12V zetten, bij kampeergebruik op gas, en op de camping aan 220 V hangen.

De wegwerp tankjes zoals CV270 zijn iets minder veilig. Daarmee hebben wij helaas ook ervaring. Lekkage langs het ventiel door ruim overjarige tankjes.
Ik zou dan in jullie geval voor benzine gaan, in verband met het rendement. Want wat vind je onder de streep belangrijker, veilige etenswaren uit de koelbox, dus je accuverbruik hiervan, of een warme cup of tea met 2 dagen korter vrijstaan doordat er een flinke aanslag op je 2de accu is gedaan?. Want dat is dan wel een afweging waar je tegenaan gaat lopen..

Waar het ook vanaf hangt is het kampeergebied.

Groeten en succes met de afwegingen..
PS als je in de regio Nijmegen ook woonachtig bent, denk dan eens aan Obelink in Winterswijk.. :knipoog
PPS kijk ook eens bij het project van Endebendebus reloaded --> en dan met name HPL folie..
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

campermeubel in de maak

Bericht door Daggie »

Netjes geschuurd, mooi in de whitewash, de twee delen bij elkaar en vastgeschroefd... het wordt moooi...!

Afbeelding




Afbeelding

De koelkast past prachtig! Nu alleen de deurtjes nog...

Afbeelding

Afbeelding
Het achteraanzicht: het grote vak wordt een uitschuifplank en het onderste vak krijgt een deurtje
Afbeelding
Mac
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Mac »

Goed bezig, het begint nu vorm te krijgen :yes
It's not what you buy
It's what you create.
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

It's electrifying..!

Bericht door Daggie »

Net van James wat foto's opgestuurd gekregen van het resultaat van de klusdag van de mannen van afgelopen weekend. Onze tweede accu is nu aangesloten, ik zie vooral veel draadjes en begrijp er niet veel van. Wat ik wel weet is dat de gewone accu nu in ieder geval niet leegetrokken kan worden als we de lichten aan laten of onze telefoons willen opladen.

Oh ja, en ik kan nu thee zetten in de camper terwijl we rijden! Voor mij uiteraard een vereiste.

Het Transporter 'stopcontactsetje' (hoe moet ik het anders noemen?) hebben we samen uitgezocht op Ebay. De aansluitingen zijn 12volt en een usb.

de tweede accu zit erin
Afbeelding

de stopcontacten heeft James mooi weggewerkt in de LEZ richel
Afbeelding

een mooi ledlichtje onder het werkblad
Afbeelding
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

knopjes

Bericht door Daggie »

zo, ik loop iets achter met bloggen... We zijn allebei ook zo druk geweest.. Wel vooral met Tallulah, dus ik heb veel te vertellen! Zoals ik al eerder schreef zijn we naar Engeland waar de tweede accu erin hebben laten zetten is, we de bedrading en belichting hebben gefixt en wat kampeerspullen hebben bekeken en aangeschaft. Ik ging al eerder naar huis en toen ook James weer naar Nederland kwam, kon ik nog meer veranderingen met eigen ogen bekijken; een echte ledstrip onder het werkblad.. hoe modern!

Volgende fase in de bouw van het meubel zijn de deurtjes en lades. Redelijk straightforward zou je zeggen.. ehm nee dus. Volgens mij is niets dat als je een camper bouwt. Vorige week naar de grote kampeerwinkel in Schijndel geweest om op zoek te gaan naar..jawel..deurknopjes.
Afbeelding
en dan tref je daar dit aan...

Afbeelding

Afbeelding

De knopjes bestaan uit drie delen: een ontvangend gedeelte aan de binnenkant van de kast en twee gedeeltes die in de (opleggende) deur komen. Dat mechanisme bestaat uit een knop en een ring, de knop kan ingedrukt worden zodat de diepte gelijk ligt aan de ring en dan is de deur dicht. Wil je de deur openen dan druk je de knop in en komt hij een stukje naar buiten.

We hadden er 8 nodig, plus 8 achterkantjes, ka-ching. Maar het is allemaal voor een goed doel.. ;-)
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

dineren

Bericht door Daggie »

Afgelopen week besloten we Tallulah ergens van de snelweg af naast een aardbeienveld te parkeren om ons eerste diner in haar te nuttigen. Hier een fotoverslag.
Afbeelding
Best een grappig gezicht, al die vakken zonder voorkant.
Afbeelding
Oh, trouwens, ik heb ein. de. lijk. alle gordijnen af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Campermeubel in progress... 5

Bericht door Daggie »

Naast dat onze camper praktisch in gebruik moet zijn, zijn we het er allebei over eens dat we qua interieur niet voor 'standaard' willen gaan. James en ik delen een voorliefde voor natuurlijke materialen, zachte tonen en een ongepolijste look. Vandaar dat we hebben besloten de deuren en lades te bekleden met een laag van verschillende strips hergebruikt hout. En dat ziet er dan zo uit..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Multivan Generation »

Heel fraai ---> I love it :yes

Jullie zouden eens naar Camperjam moeten gaan :knipoog
Daar doet jullie bus het wel goed, vermoed ik.. :gekte
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

Dankje!! dat lijkt me geweldig, Camperjam! Laten we samen gaan, in een karavaan...!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Multivan Generation »

Daggie schreef:Dankje!! dat lijkt me geweldig, Camperjam! Laten we samen gaan, in een karavaan...!
Dat doen we volgende week al.. :zwaai

Als je heel heel vlug bent kunt je misschien nog kaarten bemachtigen..
http://www.camperjam.com/tickets
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door heartbeat »

ik heb nog voor 2 personen en 1 busje een setje over als het goed is

een maatje van me kan waarschijnlijk niet maar hebben alles al besteld en binnen

dus als je intresse heb laat even weten dan ga ik hem nog eens vragen of het zeker is en wat hij er voor wil hebben , dan hoef je alleen nog de boot te boeken
Rob & Lize
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

heartbeat schreef:ik heb nog voor 2 personen en 1 busje een setje over als het goed is

een maatje van me kan waarschijnlijk niet maar hebben alles al besteld en binnen

dus als je intresse heb laat even weten dan ga ik hem nog eens vragen of het zeker is en wat hij er voor wil hebben , dan hoef je alleen nog de boot te boeken
Wat lief dat je aan ons denkt! Maar aankomend weekend hebben wij een bruiloft...(ook leuk, maar wel jammer van camperjam) Dus we kunnen niet!

Veel plezier!
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

jan2009 schreef:Wordt een leuk busje :toppie
En origineel wordt het zeker.
:driveT4
Dankjewel!! Origineel is altijd een leuk compliment!
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

Multivan Generation schreef:
Daggie schreef:Dankje!! dat lijkt me geweldig, Camperjam! Laten we samen gaan, in een karavaan...!
Dat doen we volgende week al.. :zwaai

Als je heel heel vlug bent kunt je misschien nog kaarten bemachtigen..
http://www.camperjam.com/tickets
Jammer, we hebben al verplichtingen dat weekend... Jammer jammer jammer!
HMMaat
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:58
Locatie: rotterdam

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door HMMaat »

Nice! Mooie frontjes!
Plaats reactie