Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slot bestuurderskant gaat vanzelf op slot

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

slot bestuurderskant gaat vanzelf op slot

Bericht door thomas b »

Beste Vw t4 eigenaren,

Nog steeds rij ik zonder problemen met lijn Caravelle Gl '94 lwb aab 2.4 D door het zonovergoten landschap. de vogeltjes fluiten en het gras is groener dan thuis.....Maar ik heb een klein (maar hinderlijk) probleempje. Het volgende gebeurt namelijk bij het openen van de bestuurders deur.
De bus is voorzien van een centrale portiervergrendeling; als ik het voertuig wil betreden, ontgrendel ik de sloten via het knopje van de afstandsbediening: Alle sloten ontgrendelen. Maar als ik vervolgens aan de deurgreep van de bestuurdersdeur trek, om de deur te open, dan zie ik het deur knopje 3 à 4 mm zakken, en ontsluit de deur niet in zijn geheel d.w.z. Ik krijg de deur uit het slot, maar hij blokkeerd om de deur te openen, en ziedaar alle deuren gaan via de cv weer allemaal op slot. uiteraard heb ik reeds het slotplaatje aan de deurstijl verzet, het slot geolied, etc.
om nog duidelijker te zijn; als de deur geopend is, en ik het slot in gesloten toestand zet en vervolgens het slot via cv ontgrendel, en daarop aan de deurhendel trek, gaat het knopje weer iets omlaag, en aldus ontgrendels het slot niet......

Met mijn vorige caravelle '92 heb ik dit ook gehad, en daar was het veertje in het slot het probleem. Bij deze caravelle heb ik de deurbekleding verwijderd en wat zie ik tot mijn verbazing (en verder ben ik niet gegaan) het electrisch ontgrendel systeem zit op de plaats van het slot, en niet van het slot af, zoals bij de vorige T4 (als ik het mij goed herhinner).

Ik ben een beetje huiverig om aan het slot te klungelen, want in deze bus zit een onmogelijk vernuft alarmsysteem met startonderbreker, en indien er een maar een gegeven van dit systeem veranderd, dan start de bus niet meer, met alle gevolgen van dien. Na een dik jaar rijden met deze bus snap ik nog steeds niets van dit allarmsysteem.

Heeft iemand hier een oplossing voor, een handige tip of ervaring....you are Welcome

Groetjes vanuit belgium, :zwaai

thomas B : :yes
één, twee, drie (T) vier's
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slot bestuurderskant gaat vanzelf op slot

Bericht door Multivan Generation »

Als je op vakantie bent,
dan zou ik om je probleem snel op te lossen,
de stekker van de motor van de centrale vergrendeling op de bestuurdersportier slot los halen.
Kijk ook eens of het verticale stangetje nog wel juist in het witte kunststof van het slot geklikt zit.
En meteen kijken, als de bekleding er af is, of het veertje niet beschadigd is..
Anders desnoods een veertje zelf maken.

Groeten en succes

Peter
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: slot bestuurderskant gaat vanzelf op slot

Bericht door thomas b »

hoi peter,

ik ben helaas niet meer op vakantie, maar ik geniet als ik in één van mijn T4,s rond rijdt door het waalse landschap, zelfs opweg naar mijn werk.
Ik ga dit weekend jouw advies opvolgen, en aldus de binnenbekleding loshalen en het geheel nog eens goed bestuderen.
de stekker eruithalen is een optie, maar komt ophetzelde neer als de wijze waarop ik de deur nu open: met de sleutel.

Met dank,
en veel rijgenot.

Thomas b :driveT4
één, twee, drie (T) vier's
Plaats reactie