Ik schijn in Nederland één van de weinige bezitters te zijn van een (verlengde) VW t4 Carthago Malibu (1996). Op zich valt er goed in en mee te leven, maar op het gebied van elektra zit het niet goed in elkaar in deze camper. Zo moet voor het gebruik van het kraantje boven het wasbakje en de verlichting in het campergedeelte het contactslot van de camper op standby staan. Er zit een boordcontrolepaneeltje
Volgende week (1 juli 2015) gaan twee vrienden van mij ermee aan de slag. Het zou mooi zijn als ik via dit kanaal al iets meer te weten ben gekomen. Misschien heeft iemand al een schema van het systeem? Of een algemeen schema, niet speciaal voor dit type VW camper?
Bij voorbaar mijn dank,
PM
in waarop het merk SCHAUDT staat, geen idee of dat de merknaam alleen van het paneeltje is of van het hele elektrisch systeem. Er zit een accu voor de camper in, die in orde is, maar of die geladen wordt tijdens het rijden weet ik niet. Als ik aangesloten sta op 220 v. werkt alles zoals ik wil (denk ik, ik heb niet gecontroleerd of de TL'tjes boven de keuken en de tafel dan vanaf de accu dan wel via de converter gevoed worden).Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Elektrisch systeem in Carthago Malibu
Re: Elektrisch systeem in Carthago Malibu
Kleine correctie, maakt het zoeken weer wat makkelijker:
http://www.schaudt-gmbh.de/
http://www.schaudt-gmbh.de/
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Elektrisch systeem in Carthago Malibu
Dat lijkt me niet normaal.interneth schreef:Ik schijn in Nederland één van de weinige bezitters te zijn van een (verlengde) VW t4 Carthago Malibu (1996). Op zich valt er goed in en mee te leven, maar op het gebied van elektra zit het niet goed in elkaar in deze camper. Zo moet voor het gebruik van het kraantje boven het wasbakje en de verlichting in het campergedeelte het contactslot van de camper op standby staan.
Ik heb geen verlengde, maar wel een Carthago Malibu (1992). Mijn ervaring is dat er slecht bijgeladen wordt. Ook als ik elke dag >3 uur rij. Als ik de motor laat lopen, en wat gas bij geef, dan komt er op de klemmen aan de huishoudaccu zo'n 13 volt. Ik heb geen goed idee van de laadstroom, want dat heb ik niet gemeten. En ik kan het nu ook niet makkelijk meten, want ik heb 'm op bokken staan om de radiator te vervangen.interneth schreef:Er zit een boordcontrolepaneeltje in waarop het merk SCHAUDT staat, geen idee of dat de merknaam alleen van het paneeltje is of van het hele elektrisch systeem. Er zit een accu voor de camper in, die in orde is, maar of die geladen wordt tijdens het rijden weet ik niet. Als ik aangesloten sta op 220 v. werkt alles zoals ik wil (denk ik, ik heb niet gecontroleerd of de TL'tjes boven de keuken en de tafel dan vanaf de accu dan wel via de converter gevoed worden).
Volgende week (1 juli 2015) gaan twee vrienden van mij ermee aan de slag. Het zou mooi zijn als ik via dit kanaal al iets meer te weten ben gekomen. Misschien heeft iemand al een schema van het systeem? Of een algemeen schema, niet speciaal voor dit type VW camper?
Dat resulteert in een accu die eens in de twee weken (bij elke dag een uurtje lezen bij TL-licht) aan de 230V moet. Ik volg dit topic graag voor als je meer info uitvindt.