Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gasklep vervangen P2101 ($10) ??

vragen over de T5
Plaats reactie
dhelios

Gasklep vervangen P2101 ($10) ??

Bericht door dhelios »

Goedenavond op deze koude Sinterklaasavond! Jullie zullen zeker druk zijn met uitpakken of nagenieten, en ik maar met drama thuiskomen..

Mijn bus gaf net voordat ik thuis kwam een knipperende voorgloeispiraal aan met de melding of ik naar de garage wilde gaan. Vlak daarna brandde het motor management lampje en deze bleef continu aan. Eenmaal thuis geparkeerd voelde ik de auto wel anders uitgaan dan normaal, iets "harder/feller", kan het moeiljk uitleggen. Verder geen noodloop, heb gewoon nog steeds volle kracht en geen beperkingen of andere merkbare fratsen.

ANWB even gebeld, ontzettend vriendelijke meneer kwam langs, heeft even diagnose gesteld en kwam op foutcode P2101 ($10) uit dwz; circuit regelmotor actuator gasklep buiten grenswaarden/incorrecte werking.

Hij vertelde me dat ik morgen even langs de garage kan gaan (heeft de code niet gereset) zodat ze mijn inlaat systeem schoon kunnen spuiten. Maar wat is er nou precies aan de hand? Weet iemand hier iets meer van, en heeft dit geen gevolgen of kan ik het verhelpen oid? En wat zal de dealer dan wel niet rekenen.. heb slechte ervaringen met A Point in Amsterdam, zowel prive als zakelijk :zwaai :muur :politie kunnnen jullie mij verder op weg helpen? :winter

VW T5 2.5 TDI 130pk uit 2008 met BNZ motor, 191.000 gelopen.

Alle tips en trucs zijn welkom :sjaal :sjaal :yes :driveT5

Bedankt!! :toppie :knipoog :toppie

Ben bij de garage geweest en die zeggen gasklep vervangen, enig idee waar ik er een kan kopen? Wellicht uit Duitsland?
Laatst gewijzigd door dhelios op 10 dec 2016, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
dhelios

Re: Foutcode P2101 ($10) ??

Bericht door dhelios »

Wat houdt het verder in dan? Of had de ANWB ongelijk met het advies. :ikrij
dhelios

Bericht door dhelios »

Weet iemand nog iets? En wellicht een advies om welke dealer te kiezen in omgeving Amsterdam?
dhelios

Bericht door dhelios »

Grappig! Voor de meeste dingen ga ik eigenlijk naar Zeki, die zit 1 straatje daarachter. Ik zal eens langsgaan bij Ismet!
dhelios

Bericht door dhelios »

Ze zeggen hier, vervangen. Maar hebben zelf geen gasklep liggen. Enig idee waar ik er een kan kopen? Wellicht uit Duitsland?
Plaats reactie