Mijn bus gaf net voordat ik thuis kwam een knipperende voorgloeispiraal aan met de melding of ik naar de garage wilde gaan. Vlak daarna brandde het motor management lampje en deze bleef continu aan. Eenmaal thuis geparkeerd voelde ik de auto wel anders uitgaan dan normaal, iets "harder/feller", kan het moeiljk uitleggen. Verder geen noodloop, heb gewoon nog steeds volle kracht en geen beperkingen of andere merkbare fratsen.
ANWB even gebeld, ontzettend vriendelijke meneer kwam langs, heeft even diagnose gesteld en kwam op foutcode P2101 ($10) uit dwz; circuit regelmotor actuator gasklep buiten grenswaarden/incorrecte werking.
Hij vertelde me dat ik morgen even langs de garage kan gaan (heeft de code niet gereset) zodat ze mijn inlaat systeem schoon kunnen spuiten. Maar wat is er nou precies aan de hand? Weet iemand hier iets meer van, en heeft dit geen gevolgen of kan ik het verhelpen oid? En wat zal de dealer dan wel niet rekenen.. heb slechte ervaringen met A Point in Amsterdam, zowel prive als zakelijk




VW T5 2.5 TDI 130pk uit 2008 met BNZ motor, 191.000 gelopen.
Alle tips en trucs zijn welkom




Bedankt!!



Ben bij de garage geweest en die zeggen gasklep vervangen, enig idee waar ik er een kan kopen? Wellicht uit Duitsland?