Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kan niet harder dan 80kmh :(

vragen over de T4
Cartel T4 Freak
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Cartel T4 Freak »

black bulli schreef: 26 apr 2017, 18:18 Wellicht zijn je nieuwe verstuivers niet op de ecu instellingen afgestemd....Multivlaai Generation zal zich nog wel melden ...of doe m een meel
Dat ga ik nu doen bedankt
Cartel T4 Freak
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Cartel T4 Freak »

Olaf schreef: 26 apr 2017, 18:35 Waarom had je de verstuivers gewisseld?
Hoi Olaf
Mijn oude verstuivers lekte
En had ook problemen met als ik vol gas ging geven met bv in halen optrekken sneller rijden
Verloor die trekkracht en moest elke keer gas locatie en weer gas geven om toch weer power te hebben
Heb hem bijna 2 manden geleden laten uitlezen voor die probleem toen erachter gekomen dat het aan de verstuivers lag stond ook op de uitlees apparaat
Inspuiting systeem de code weet ik niet meer
Heb dat gewist was 10 sec goed voor dat die weer de zelfde probleem opkwamen
Cartel T4 Freak
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Cartel T4 Freak »

Erdem50 schreef: 26 apr 2017, 19:10 Staan die 2 storingen er nog steeds in , permanent? Ga eens bedrading meten, dit is toch geen hogere wiskunde.
Hoi Erdem
Ja die storingen komen elke keer weer terug
Ik heb dat nog niet gedaan gemeten
Wel getest of er stroom er op staat
Cartel T4 Freak
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Cartel T4 Freak »

Pascal-141 schreef: 26 apr 2017, 19:13
Cartel T4 Freak schreef: 26 apr 2017, 09:24
black bulli schreef: 26 apr 2017, 09:04 Wanneer is het inhouden begonnen? Tijdens rijden of nadat je er aan gesleuteld hebt? ECU iets veranderd?
Tijdens de vervanging van de verstuivers
Sinds dien doet hij dat
Ik had ook een lekkage gehad bij de kleppendeksel
En bij de lange ding waar je olie bij vult onder aan
Beiden heb ik schoongemaakt en met vloeibarepakking dicht gezet.
Ik heb ook de foto's er van tijdens de vervanging van verstuivers en de kleppendeksel maar de foto's zijn te groot voor de site weet niet hoe ik ze er bij kan doen
Als het probleem begonnen is na het vervangen van de verstuivers , dan zou ik daar beginnen zoeken...
tweedehands verstuivers ? Zijn de verstuivers dan eerst op een testbank geweest ,voor je ze gemonteerd hebt ? De verstuiverpunten zijn HEEEEEL gevoelig , als de 5 verstuivers bvb in een doosje gezeten hebben , en ze hebben bvb elkaar geraakt (aangetikt) is dat al voldoende om ze te mollen. Het verstuifbeeld is dan verstoord , en dat kan zelfs zo erg zijn als je er zo blijft mee rijden , dat je gaten in de zuigers kunt branden , ik zou er dus maar voorzichtig mee zijn.

Verstuivers altijd eerst laten testen (in de testbank van een Bosch center), voor je ze gaat monteren. Je krijgt er dan een testrapport bij , waar de resultaten op staan , op hoeveel bar de eerste trap opengaat , en wanneer de tweede trap opengaat .

Ook steeds nieuwe brandplaatjes gebruiken als je verstuivers vervangt.

Netheid is ook heeeeeel belangrijk : voor je aan verstuivers gaat werken , eerst de omgeving van de verstuivers bij de cilinderkop heel goed reinigen , ontvetten met remreiniger , schoonblazen , enz . Dan de oude verstuivers verwijderen , en er op letten dat er geen vuiltjes meer in de gaten kunnen komen.

Ook de verstuiverpunten (nozzles) niet met vettige of smerige handen vastnemen , dat kan ook het inspuitbeeld al beinvloeden
Hoi Pascal
Ik ben nu zeker er overtuigd dat het verstuivers zijn
Als ik het zo goed lees

Ik heb de verstuivers niet getest en ja zijn 2 de hands
Ik heb ze 3 dagen lang laten baden in diesel bakje
Ze hebben wel contact gehad met elkaar en evt een magneet had die diesel bak in de buurt van een magneet gezet dus ben verder gegaan .
Schoongemaakt met remreiniger met kopervet ingesmeerde en nieuwe brandplaatjes
Ik denk dat ik een heeeeele grote fout heb gedaan
Ik heb eerst de verstuivers eruit gehaald en dan
Heb de omgeving van de verstuivers bij de cilinderkop heel goed reinigen , ontvetten met remreiniger ,
schoonblazen
Voor dat ik die ander verstuivers hebt geplaatst eerste gestofzuigd met de stofzuiger en weer met remreiniger gereinigd
😭😭😭😭😭
Gebruikersavatar
ptr1968
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008, 17:00

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door ptr1968 »

Met remreiniger kan je een lmm kapot maken.
Probeer anders even de diode methode, kan je het zeker uitsluiten: http://www.detdisite.nl/egrllmkat.htm

peter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34205
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Multivan Generation »

Cartel T4 Freak schreef: 25 apr 2017, 23:12 Geachte :T44EVER :wjw

Heb een probleem met mijn t4 2.5 tdi acv 75 kW 1997
Ik ben al 3 weken bezig om te kijken waarom ik niet harder als 70kmh 80kmh of bijna 90kmh met moeilijke heden haal achter een vrachtwagen .
Ik heb al zoveel vervangen
Zo als
2x LLM

Waarom heb je 2 LMM's vervangen? --> prijsschieten?
1x N75 en N18 slangetjes alle 6 incl klemmetjes
Een N75 is wastegate aansturing, N18 is EGR-klep aansturing
4x uitgelezen zie foto's
Ik zie alleen maar 1 foto

Uitlaat vanaf de turbo . Katalysator is leeg
Mooi, dan kan dat het al niet meer zijn.

5 x verstuivers gebruikt wel eerst 3 dagen in diesel laten reiniging incl nieuwe brandplaatjes

Als je niet weet hoe goed die zijn, dan is het zonder condoom een darkroom in.
Je moet echt zeker weten dat verstuivers goed zijn, voordat je ze er in zet.

Als ik mijn LLM steker er in steekt gaat hij nog langzamer
Dan haal ik met moeite de 70kmh ook de toerenteller gaat ook heel langzaam ik kom dan tot 3500 rpm dan met steker los van LLM en dan gaat de toerenteller 5000 rpm
Maar dan is mijn top 90

Nu heb ik mijn egr dicht gemaakt en N75 verwijderd
Toe maar, een N75 verwijderen, dan kun je dus echt geen turbodruk meer opbouwen :zwaai

2 slangetjes afgedoopt en een open luchtfilter van K&N
Maak geen verschil
Ik hoor wel de turbo
Maar het lijkt of die niet open gaat of kan
N18 geteste zoemt wel maar komt geen lucht in of uit

Die N18 heb ik van een audi A6 2.5tdi 150pk 2001 gezet
Doet hellemaal niets

Je gaat een N18 klep er in zetten van een compleet andere auto, die dus ook met andere hoeveelheid vaccuüm kan werken?
Dat lijkt me niet logisch als je een fout op wilt lossen..

Als ik de stekkers eraf haal ook van mijn intercooler en N18 kan ik ook zo rijden tot 80 kmh
Dan krijgt de motorcomputer geen inlaat temperatuur signaal, dat lijkt me niet logisch om te doen.

Geen rook helemaal niets tot 4750rpm dan komt er beetje zwarte wolkje er uit heel kort misschien wel 1 sec lang
Ik kom er niet meer uit dus als iemand iets anders weet
Laat het me weten A B U

Ik heb ook een video maar kan hem niet plaatsen
Wel via de mail te verkrijgen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Mvg Cartel T4 Freak
C T4 F
Ik zou beginnen met:
Alles terug origineel te bouwen.
Voor een vaccuum schema, zie ook hier:
Afbeelding

En vergeet zeker niet de slang vanaf de interkoeler die naar de motorcomputer MOET lopen.
Die heeft, zoals reeds eerder vermeld, de motorcomputer nodig om de inlaat druk te meten en de inspuiting hierop aan te passen.

Als je met verstuivers aan de gang bent geweest, heb je dan ook de draad van de verstuivernaald hoogte sensor aangesloten?
En kijk goed naar de slang van de N75 naar de wastegate, en of de wastegate goed met beide schroefjes vast zit.

Als ik zo gelezen heb wat je allemaal, zo maar even doet, dan zou ik je aanraden om bij een garage langs te gaan.
Je doet namelijk dingen waarvan je de consequenties niet kunt inschatten.

Sterkte ..
Cartel T4 Freak
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Cartel T4 Freak »

Multivan Generation schreef: 27 apr 2017, 17:34
Cartel T4 Freak schreef: 25 apr 2017, 23:12 Geachte :T44EVER :wjw

Heb een probleem met mijn t4 2.5 tdi acv 75 kW 1997
Ik ben al 3 weken bezig om te kijken waarom ik niet harder als 70kmh 80kmh of bijna 90kmh met moeilijke heden haal achter een vrachtwagen .
Ik heb al zoveel vervangen
Zo als
2x LLM

Waarom heb je 2 LMM's vervangen? --> prijsschieten?
1x N75 en N18 slangetjes alle 6 incl klemmetjes
Een N75 is wastegate aansturing, N18 is EGR-klep aansturing
4x uitgelezen zie foto's
Ik zie alleen maar 1 foto

Uitlaat vanaf de turbo . Katalysator is leeg
Mooi, dan kan dat het al niet meer zijn.

5 x verstuivers gebruikt wel eerst 3 dagen in diesel laten reiniging incl nieuwe brandplaatjes

Als je niet weet hoe goed die zijn, dan is het zonder condoom een darkroom in.
Je moet echt zeker weten dat verstuivers goed zijn, voordat je ze er in zet.

Als ik mijn LLM steker er in steekt gaat hij nog langzamer
Dan haal ik met moeite de 70kmh ook de toerenteller gaat ook heel langzaam ik kom dan tot 3500 rpm dan met steker los van LLM en dan gaat de toerenteller 5000 rpm
Maar dan is mijn top 90

Nu heb ik mijn egr dicht gemaakt en N75 verwijderd
Toe maar, een N75 verwijderen, dan kun je dus echt geen turbodruk meer opbouwen :zwaai

2 slangetjes afgedoopt en een open luchtfilter van K&N
Maak geen verschil
Ik hoor wel de turbo
Maar het lijkt of die niet open gaat of kan
N18 geteste zoemt wel maar komt geen lucht in of uit

Die N18 heb ik van een audi A6 2.5tdi 150pk 2001 gezet
Doet hellemaal niets

Je gaat een N18 klep er in zetten van een compleet andere auto, die dus ook met andere hoeveelheid vaccuüm kan werken?
Dat lijkt me niet logisch als je een fout op wilt lossen..

Als ik de stekkers eraf haal ook van mijn intercooler en N18 kan ik ook zo rijden tot 80 kmh
Dan krijgt de motorcomputer geen inlaat temperatuur signaal, dat lijkt me niet logisch om te doen.

Geen rook helemaal niets tot 4750rpm dan komt er beetje zwarte wolkje er uit heel kort misschien wel 1 sec lang
Ik kom er niet meer uit dus als iemand iets anders weet
Laat het me weten A B U

Ik heb ook een video maar kan hem niet plaatsen
Wel via de mail te verkrijgen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Mvg Cartel T4 Freak
C T4 F
Ik zou beginnen met:
Alles terug origineel te bouwen.
Voor een vaccuum schema, zie ook hier:
Afbeelding

En vergeet zeker niet de slang vanaf de interkoeler die naar de motorcomputer MOET lopen.
Die heeft, zoals reeds eerder vermeld, de motorcomputer nodig om de inlaat druk te meten en de inspuiting hierop aan te passen.

Als je met verstuivers aan de gang bent geweest, heb je dan ook de draad van de verstuivernaald hoogte sensor aangesloten?
En kijk goed naar de slang van de N75 naar de wastegate, en of de wastegate goed met beide schroefjes vast zit.

Als ik zo gelezen heb wat je allemaal, zo maar even doet, dan zou ik je aanraden om bij een garage langs te gaan.
Je doet namelijk dingen waarvan je de consequenties niet kunt inschatten.

Sterkte ..

Hoi multivlaai generation

Ik ben het helemaal met je eens
Maar dit is ook mijn allereerste keer dat ik aan mijn motor sleutel en niet een monteur
Ben al slecht in financiële situatie
Dus bij elke garage die ik kwan werd er bijna €400 gevraagd alleen om te vervangen van de verstuivers en kleine kleppendeksel olie lekkage met mijn eigen onderdelen behalve Blesse garage waar ik altijd mijn auto'slaat doen
hij heeft mij alles zelf laten doen voor niets ook geen huur van de brug of gereedschap .staanplaats of wat dan ook hij heeft mij ook geholpen om alles goed te doen hij heeft zelfs mijn hele motorblok eruit gehaald om alle lekkage te dichten maar dat was alleen bij de kleppendeksel en mijn oude verstuivers daar bij gelijk gekeken naar de koppeling
Turbo distributie en waterpomp die zijn ongeveer 35.000 km oud.
Dus wat ik alleen heb vervangen zijn kleppendeksel pakking verstuivers met nieuwe brandplaatjes en een
K&N open lucht filter meer niets
Alles is ook netjes aangesloten alles doet het
behalve datdie geen trekkracht heeft en niet harder dan 80km/h kan
Ik weet niet of de verstuivers een volgorde hebben
Ik hoor het wel
Mvg ct4f

Hier bij de foto's van alles wat ik heb gedaan
Bestanden zijn te groot om ze te sturen
Mag ik je een email sturen met de bestanden dan kan je kijken
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 665
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door jos_br »

Staat de pomp (na riemwissel) wel op de goede cilinders??

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Cartel T4 Freak
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Cartel T4 Freak »

jos_br schreef: 28 apr 2017, 20:03 Staat de pomp (na riemwissel) wel op de goede cilinders??

Jos.
Hoi jos
Dat is door de vorige eigenaar gedaan
Riemwissel
Voor de wissel van verstuivers had die geen probleem
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door LAYCA »

Beste :wjw

Aangezien Arjan en ik problemen hadden bij Arjan zijn busje ACV TDI 2.5 1998 8 bit ecu groen dashboard.
Wij zijn in de war gebracht door dit schema en kwamen er achter dat de wastegate op overdruk werkt.
Dus deze overdruk van de turbo krijgt en dan naar de N75 loopt.
Zijn er meer versies in de praktijk?
Zie groene verbinding naar turbodruk.
Blauw aansluiting naar inlaat atmosferische druk.

Groeten Wim :zwaai
Bijlagen
A Schema EGR en wastegate T4 2.5 TDI.jpg
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Egbert&Manon »

Ja, er zijn meer versies.

viewtopic.php?f=2&t=56268#p403987

Binnenkort zelfbouwcampermeeting.
Vergelijk maar eens alle acv motoren die er zijn.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door LAYCA »

Ik geloof jou op je woord :bonk
Dit bovenstaande schema is voor een van de vele variatie's van VW :groteogen :groteogen
Dus nog beter opletten welke informatie ik geef of krijg :bifun

Groetjes Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Egbert&Manon »

Hoe is het met de accu gesteld?
Ik meende dat een tdi slecht loopt als er 1 cel defect is van de accu.
Dan geeft hij zo'n 10,5v ipv 12,5v.

Dit vond ik ook nog:
viewtopic.php?f=2&t=11239&p=59426&hilit ... ate#p59305
viewtopic.php?f=2&t=7882&p=39334&hilit= ... ing#p39334

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Cartel T4 Freak
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Cartel T4 Freak »

Hoi allemaal
Ik heb van multivlaai generations advies opgevolgd en
Alles wat hij heeft geschreven heb ik gedaan
Auto is nu in orginele staat
Luchtfilter huis inclusief LMM en nieuwe slangetje en klem
K&N is verwijderd
Egr weer open met orginele buisje en N75 inclusief alle weer nieuwe slangetjes en klemmetjes aangesloten
N18 weer orgineel en alle weer nieuwe slangetje en klemmetjes aangesloten
En vanaf de intercooler naar de ecu ook nieuwe slangetje en klem
Ik heb de verstuivers uit rijden t4 gehaald uit mijn oude t4 die ik in onderdelen had verkocht ook een acv 102 pk maar was wel gechipt
Alle aansluitingen gemeten en getest op stroom alles
Doet het naar waarde
Heb ook met een ander ecu inclusief kontakt slot en z'n kleine zwarte doosje achter de kmteller
Gestart maar de zelfde probleem
Met de stekker van de LMM los kan ik 80 a 90 kmh rijden
En als ik de stekker van de LMM er in hebt gaat die nog langzamer met moeite de 70kmh haalt
Dan krijg ik deze meldingen bij twee garages geweest
Eentje in zaandam garage de Groot tegen over de merci automaterialen zaak
En in Lelystad garage Blesse
weer uit gelezen met 2 verschillende apparaten
Zie foto's
Dus ik kom er niet uit



Is er iemand die vag com heeft dan kom ik wel langs
In de omgeving van Lelystadof zaandam
Ik hoor het graag
Mvg Cartel T4 Freak
Bijlagen
2017-05-01 10.04.34.jpg
2017-05-01 10.04.05.jpg
2017-04-28 17.35.30.jpg
Cartel T4 Freak
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 dec 2016, 23:54

Re: Kan niet harder dan 80kmh :(

Bericht door Cartel T4 Freak »

black bulli schreef: 01 mei 2017, 12:55 Dus je inlaat temp sensor is kapot en waarom een andere ECU ?van t zelfde type motor? Op de gewisselde ecu staan nog de waardes van een andere motor opgeslagen waarschijnlijk, dat gaat dus ook niet werken.... Verder zie ik dat snelheidsmeter een onaannemelijk signaal geeft(had je niet een zwart blokje vervangen?) Lmm wellicht ook kapot ,als je een Pierburg hebt die zijn gevoelig voor vocht dus niet geschikt voor een sportluchtfilter. Zie elders op forum.Zelfbouw meeting bezoeken altijd wel iemand die vagcom bij heeft....
Dat was zoals je kan zin met het uitlezen dat er een fout in de ecu was dus heb ik een ander gezet van acv 75kw en ja de zelfde type motor maar schiet er niets mee op en
Welke zwarte blokje die achter de km teller ? die heb ik ook vervangen
Ja de LMM heb ik ook vervangen al twee keer maar telkens de zelfde probleem als ik beide lmm op andere t4 acv 75kw zet was er geen probleem en ja beiden zijn van Pierburg met de zelfde onderdeel nummer.

Alles is weer de oude
dus normale t4 acv75kw standaard
Mvg cartel t4 freak
Plaats reactie