Dank je wel voor het fijne begin van de dag

Dat is vrij gebruikelijk, zelfs bij T4 fabrieks westfalia campers werd door de vloer geschroefd.Eerste eigenaar heeft een houten vloer rechtstreeks in de bodem geparkerd. Deze gaatjes moet ik netjes opschuren en roestvrij maken en vervolgens dichtlassen.
We houden ze in levenMultivan Generation schreef: 24 mar 2020, 07:36 Ziet er netjes uit.
Dank je wel voor het fijne begin van de dag![]()
haha jaa de schade erdoor valt nog alles mee na 20 jaar. Dus komt helemaal goed hoor. Beetje liefde in stoppen vandeweek, dan kunnen we weer 20 jaar vooruit. Moet aleen nog even een tijdelijk goedje vinden wat ik aan de onderkant tijdelijk op de dichtgelaste stukjes kan spuiten. Wil het volgend jaar tectyleren, maar tot die tijd iets er op zodat het wel tegen weer en wind bestand is tot die tijd.odorf schreef: 24 mar 2020, 09:33 Ziet er mooi (en stoer) uit!![]()
Dat is vrij gebruikelijk, zelfs bij T4 fabrieks westfalia campers werd door de vloer geschroefd.Eerste eigenaar heeft een houten vloer rechtstreeks in de bodem geparkerd. Deze gaatjes moet ik netjes opschuren en roestvrij maken en vervolgens dichtlassen.
Niet mooi, productietechnisch wel snel en effectief.![]()
Odorf
nee hoor , die bandenmaat past perfect , en raakt nergensjan2009 schreef: 19 mar 2020, 18:38Zou je maar beperken tot strak asfalt.heb een kort stukje gereden en daarbij viel me een "zoem" van de banden op. M'n bus is nog niet geïsoleerd dus een herrie is het sowieso.
Zonder verdere aanpassingen gaat dat ten koste van het rubber of je achterbumper.
Als ik die ruimte in je wielkasten bekijk.
![]()
Als je achteraan 1 cm spoorverbreder neemt , dan word de spoorbreedte achteraan ongeveer gelijk met vooraanNS88 schreef: 15 mar 2020, 08:24
Achter komen er nog 2cm spoorverbreders per kant op, en een verhogingskit is ook onderweg.
Optie 1:NS88 schreef: 24 mar 2020, 19:53 Moet aleen nog even een tijdelijk goedje vinden wat ik aan de onderkant tijdelijk op de dichtgelaste stukjes kan spuiten. Wil het volgend jaar tectyleren, maar tot die tijd iets er op zodat het wel tegen weer en wind bestand is tot die tijd.
De 2cm zit er achterop al op, ik twijfel om nog 1 cm verbreders voorop erop te zetten zodat ze gelijk staan. maar ik las dat verbreders voor wel eens kunnen zorgen voor snellere slijtage van homokineten etc.Pascal-141 schreef: 25 mar 2020, 07:34 Als je achteraan 1 cm spoorverbreder neemt , dan word de spoorbreedte achteraan ongeveer gelijk met vooraan( standaard loopt hij vooraan iets breder)
Bedankt voor de tip! Ik wil graag de geroeste en schoon geslepen plekken voor behandelen met Rustol Owatrol. hierover kan je niet gelijk een 2k primer spuiten helaas. Dus voor binnenruimte ga ik 1k primer, metallic lak en 2k lak eroverheen doen.odorf schreef: 25 mar 2020, 14:21
Optie 1:
Een spuitbus 2 componenten Epoxy primer is het beste. (normale primer niet).
(Spuitbus eenmaal aangebroken kun je die na ongeveer 4 dagen helaas weggooien)
Optie 1:
Of Tectyl Amber (rode spuitbus). Dit is een prima tijdelijke oplossing.
Kun je ook voor vele andere dingen gebruiken.
--Geheel vrijblijvend advies op basis van eigen ervaringen--
Odorf
De homokineten hebben geen nadelen door spoorverbreders . Misschien de wiellagers , maar dat zal miniem zijn , de wiellagers bij een T4 zijn echt wel hufterproof ...NS88 schreef: 01 apr 2020, 11:47De 2cm zit er achterop al op, ik twijfel om nog 1 cm verbreders voorop erop te zetten zodat ze gelijk staan. maar ik las dat verbreders voor wel eens kunnen zorgen voor snellere slijtage van homokineten etc.Pascal-141 schreef: 25 mar 2020, 07:34 Als je achteraan 1 cm spoorverbreder neemt , dan word de spoorbreedte achteraan ongeveer gelijk met vooraan( standaard loopt hij vooraan iets breder)
staat m goed!