Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
Ziet er netjes uit.
Dank je wel voor het fijne begin van de dag
Dank je wel voor het fijne begin van de dag
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
Ziet er mooi (en stoer) uit!
Niet mooi, productietechnisch wel snel en effectief.
Odorf
Dat is vrij gebruikelijk, zelfs bij T4 fabrieks westfalia campers werd door de vloer geschroefd.Eerste eigenaar heeft een houten vloer rechtstreeks in de bodem geparkerd. Deze gaatjes moet ik netjes opschuren en roestvrij maken en vervolgens dichtlassen.
Niet mooi, productietechnisch wel snel en effectief.
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
We houden ze in levenMultivan Generation schreef: ↑24 mar 2020, 07:36 Ziet er netjes uit.
Dank je wel voor het fijne begin van de dag
haha jaa de schade erdoor valt nog alles mee na 20 jaar. Dus komt helemaal goed hoor. Beetje liefde in stoppen vandeweek, dan kunnen we weer 20 jaar vooruit. Moet aleen nog even een tijdelijk goedje vinden wat ik aan de onderkant tijdelijk op de dichtgelaste stukjes kan spuiten. Wil het volgend jaar tectyleren, maar tot die tijd iets er op zodat het wel tegen weer en wind bestand is tot die tijd.odorf schreef: ↑24 mar 2020, 09:33 Ziet er mooi (en stoer) uit!
Dat is vrij gebruikelijk, zelfs bij T4 fabrieks westfalia campers werd door de vloer geschroefd.Eerste eigenaar heeft een houten vloer rechtstreeks in de bodem geparkerd. Deze gaatjes moet ik netjes opschuren en roestvrij maken en vervolgens dichtlassen.
Niet mooi, productietechnisch wel snel en effectief.
Odorf
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
nee hoor , die bandenmaat past perfect , en raakt nergensjan2009 schreef: ↑19 mar 2020, 18:38Zou je maar beperken tot strak asfalt.heb een kort stukje gereden en daarbij viel me een "zoem" van de banden op. M'n bus is nog niet geïsoleerd dus een herrie is het sowieso.
Zonder verdere aanpassingen gaat dat ten koste van het rubber of je achterbumper.
Als ik die ruimte in je wielkasten bekijk.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
Als je achteraan 1 cm spoorverbreder neemt , dan word de spoorbreedte achteraan ongeveer gelijk met vooraan ( standaard loopt hij vooraan iets breder)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
Optie 1:
Een spuitbus 2 componenten Epoxy primer is het beste. (normale primer niet).
(Spuitbus eenmaal aangebroken kun je die na ongeveer 4 dagen helaas weggooien)
Optie 1:
Of Tectyl Amber (rode spuitbus). Dit is een prima tijdelijke oplossing.
Kun je ook voor vele andere dingen gebruiken.
--Geheel vrijblijvend advies op basis van eigen ervaringen --
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
De 2cm zit er achterop al op, ik twijfel om nog 1 cm verbreders voorop erop te zetten zodat ze gelijk staan. maar ik las dat verbreders voor wel eens kunnen zorgen voor snellere slijtage van homokineten etc.Pascal-141 schreef: ↑25 mar 2020, 07:34 Als je achteraan 1 cm spoorverbreder neemt , dan word de spoorbreedte achteraan ongeveer gelijk met vooraan ( standaard loopt hij vooraan iets breder)
Bedankt voor de tip! Ik wil graag de geroeste en schoon geslepen plekken voor behandelen met Rustol Owatrol. hierover kan je niet gelijk een 2k primer spuiten helaas. Dus voor binnenruimte ga ik 1k primer, metallic lak en 2k lak eroverheen doen.odorf schreef: ↑25 mar 2020, 14:21
Optie 1:
Een spuitbus 2 componenten Epoxy primer is het beste. (normale primer niet).
(Spuitbus eenmaal aangebroken kun je die na ongeveer 4 dagen helaas weggooien)
Optie 1:
Of Tectyl Amber (rode spuitbus). Dit is een prima tijdelijke oplossing.
Kun je ook voor vele andere dingen gebruiken.
--Geheel vrijblijvend advies op basis van eigen ervaringen --
Odorf
Onderop ga ik waarschijnlijk voor jouw optie tectyl amber. Dan zie ik gelijk volgend jaar ook goed welke delen ik gelast en behandeld heb als ik onderop ga tectyleren tegen die tijd.
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
De homokineten hebben geen nadelen door spoorverbreders . Misschien de wiellagers , maar dat zal miniem zijn , de wiellagers bij een T4 zijn echt wel hufterproof ...NS88 schreef: ↑01 apr 2020, 11:47De 2cm zit er achterop al op, ik twijfel om nog 1 cm verbreders voorop erop te zetten zodat ze gelijk staan. maar ik las dat verbreders voor wel eens kunnen zorgen voor snellere slijtage van homokineten etc.Pascal-141 schreef: ↑25 mar 2020, 07:34 Als je achteraan 1 cm spoorverbreder neemt , dan word de spoorbreedte achteraan ongeveer gelijk met vooraan ( standaard loopt hij vooraan iets breder)
Maar , ik zou vooraan geen spoorverbreders monteren , je hebt nu al velgen die een stuk breder lopen door de lage ET waarde , en bredere banden , reken daar nog eens een extra spoorverbreder bij , en dan gaat je auto waarschijnlijk wel stevig beginnen spoor zoeken op slechter wegdek .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
Heel gaaf! Mooi project!
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
Leuk Nick, mooie bus. ik heb overigens 25mm spoorverbreders achter.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
WoW!! this van looks awesome .
Have you thought about bigger tires like 225/70/16? I am also working on my own project "syncro look" van and I just ordered a 225/70/16 Cooper Traveler A / T3 4 seasons tires and a Snorkel from Mitsubishi l400 delica because it fits vw T4 without any modifications
I really like your van, I'll be following
Have you thought about bigger tires like 225/70/16? I am also working on my own project "syncro look" van and I just ordered a 225/70/16 Cooper Traveler A / T3 4 seasons tires and a Snorkel from Mitsubishi l400 delica because it fits vw T4 without any modifications
I really like your van, I'll be following
vw T4 SYNCRO CAMPER project van
BMW e61 535d BiT 450/820
BMW f11 535i 380/450
BMW e61 535d BiT 450/820
BMW f11 535i 380/450
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
Lang niks van me laten horen omdat het plaatsen van foto's nogal een kriem is. Echter toch maar de moed bij elkaar verzameld om het nogmaals te proberen.
In de tussentijd niet stil gezeten. Zomaar wat dingen die ik intussen gedaan heb:
- Een reservewieldrager ontwikkeld
- ladder pas gemaakt op achterklep
- Golf 7 GTD stoelen passend/draaiend gekregen incl stoelverwarming
- Ebersbacher standkachel onder bijrijdersstoel gemonteerd
- zacht dashboard + lupo stuur en alle componenten glans zwart laten spuiten
- Deurpanelen bekleed met GTD stof
- Aandrijfas uitgebalanceerd en lagers vervangen
- Sportvisco gemonteerd van Visco Werkstatt Kern
- EGR klep verwijderd en inlaat gereinigd
- Huishoudbatterij geinstalleerd
- Koplampen ontleed en omlijsting zwart gemaakt
- USA knipperlichtmodule
- Passat w8 binnenverlichting met ambi-light
En nu verder aan de camper inrichting:) die is nog primitief ingedeeld.
In de tussentijd niet stil gezeten. Zomaar wat dingen die ik intussen gedaan heb:
- Een reservewieldrager ontwikkeld
- ladder pas gemaakt op achterklep
- Golf 7 GTD stoelen passend/draaiend gekregen incl stoelverwarming
- Ebersbacher standkachel onder bijrijdersstoel gemonteerd
- zacht dashboard + lupo stuur en alle componenten glans zwart laten spuiten
- Deurpanelen bekleed met GTD stof
- Aandrijfas uitgebalanceerd en lagers vervangen
- Sportvisco gemonteerd van Visco Werkstatt Kern
- EGR klep verwijderd en inlaat gereinigd
- Huishoudbatterij geinstalleerd
- Koplampen ontleed en omlijsting zwart gemaakt
- USA knipperlichtmodule
- Passat w8 binnenverlichting met ambi-light
En nu verder aan de camper inrichting:) die is nog primitief ingedeeld.
Re: 2.5 TDI Syncro LWB 2001 project
En ook nog lekker op reis geweest zo te zien. Wat zit er op je dak dat je daarvoor een ladder nodig hebt?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV