Op interval stopten ze halverwege het wissen. Uit- en weer aanzetten hiep dan niet. Gewone snelheid deed het ook niet. Alleen heel snel deed het dan nog.
Na verloop van tijd werkte het wel weer normaal. Tot dit probleem weer opduikt.
Erg irritant, en vooral onveilig.
Zoeken op internet en wjw leverde drie mogelijke oorzaken op:
Relais,
Stuurschakelaar,
Sleepcontacten Ruitenwissermotor
Uit ervaring besloten alle drie de mogelijke oorzaken aan te pakken.
Eerst naar de sloop, nieuw relais gehaald
(Meteen comfort-relais 99 ipv standaard 19)
en een nieuwe ruitenwissermotor.
Bij VW alle bevestigingsmaterialen en vooral de doorvoerrubbers nieuw gehaald. Was even puzzelen met bestelnummers, maar eerdere ervaringen leerden dat nieuwe spullen veel beter werken dan de mogelijke rommel hergebruiken.
Daarna in twee fases aan de slag.
Als eerste het relais en de stuurkolom-schakelaars aangepakt.
Relais is de meest eenvoudige modificatie die ik ooit heb uitgevoerd. Relais 19 eruit en relais 99 op deze plek er in steken. LUXE ik heb nu een variabel instelbare interval

Hoe maak ik dat schoon …. Hmmm …. Ik heb uiteindelijk de hele schakelaar ruim ingespoten met contactspray, even laten inwerken en daarna met perslucht alle contactspray en rommel eruit geblazen. Dit een paar keer herhaald, flink heen en weer bewogen en het lijkt in ieder geval schoner van binnen.
[Geen foto's van]
Na deze fase leek het al weer redelijk te werken, Maar omdat ik alle problemen wil proberen uit te sluiten ook maar besloten om de ruitenwisser-aandrijving te vervangen.