Ik had de grijze er onder... ik kwam van die lichte groene.. ook een goede aanvulling ja
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
acv motor ombouwen naar 850 TDI
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- OldschoolCustoms
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 23 mei 2016, 11:46
- Locatie: Retie (BE)
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Dat zullen de roze zijn dan niet?
Had het geluk deze al onder men T4 te hebben toen ik hem verlaagde
Current rides:
- 1991 VW Golf MK2 1.6
- 1998 VW T4 2.5TDI 102pk
Volkwagen parking ONLY!!
- 1991 VW Golf MK2 1.6
- 1998 VW T4 2.5TDI 102pk
Volkwagen parking ONLY!!
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Ik heb ook roze torsieveren van voor, ik vind het fijner.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Voor zover ik kon zien zijn mijn torsiestaven gewoon zwart, maar het ging over stabilisatie stang, iets minder duiken in een bocht mag wel van mij... Ik heb de voorkant overigens een flink stuk verlaagd momenteel.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Klaas87 schreef: ↑18 sep 2019, 15:01 Hallo julien
Leuk project en zeker leuk te lezen dat je de bus na de jaren nog hebt.
Heb je trouwens de pomp ook vervangen ? Of heb je die laten zitten.
Wil namelijk het zelfde doen. En totdat ik deze forum via google tegen kwam al helemaal.
Brandstofpomp is gewoon de originele van de ACV, sorry voor de late reactie.
Gr Klaas
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Als je de torsiestaaf aandachtig bekijkt dan zijn ze inderdaad zwart,
maar bij het montage punt met de 2 boutjes, op die zowat onmogelijke plek,
dan zie je daar een extra afwijkende kleur verf zitten.
groen, bruin, blauw, paarsroze, grijs etc. Die kleuren corresponderen met verschillende diameters en stijfheid,
Doe er je voordeel mee.
Groetjes Peter
maar bij het montage punt met de 2 boutjes, op die zowat onmogelijke plek,
dan zie je daar een extra afwijkende kleur verf zitten.
groen, bruin, blauw, paarsroze, grijs etc. Die kleuren corresponderen met verschillende diameters en stijfheid,
Doe er je voordeel mee.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Ik heb m net opgemeten en hij is 24 mm...Multivan Generation schreef: ↑08 dec 2020, 21:49 Ik hoop dat je een 27 mm stabilisatorstang aan de voorzijde hebt.
Ik moet dus op zoek naar een dikkere en gelijk één voor achter.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Je moet niets natuurlijk, maar het is een welgemeend advies.julien schreef: ↑28 dec 2020, 16:45Ik heb m net opgemeten en hij is 24 mm...Multivan Generation schreef: ↑08 dec 2020, 21:49 Ik hoop dat je een 27 mm stabilisatorstang aan de voorzijde hebt.
Ik moet dus op zoek naar een dikkere en gelijk één voor achter.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Ik ben ook weer aan het klooien, dit keer met papa z'n busje.
Acv blok en bak gekocht,
Alle pakkingen, keerringen, riemen en koppeling vervangen,
Volvo 850 pomp
Volvo 850 inlaat (gestroomlijnd)
Volvo 850 verstuivers
AXG turbo, spruitstuk, downpipe, N75 klep,
Nieuwe schakelbolletjes,
T5 intercooler
Enz.
Acv blok en bak gekocht,
Alle pakkingen, keerringen, riemen en koppeling vervangen,
Volvo 850 pomp
Volvo 850 inlaat (gestroomlijnd)
Volvo 850 verstuivers
AXG turbo, spruitstuk, downpipe, N75 klep,
Nieuwe schakelbolletjes,
T5 intercooler
Enz.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Ik heb de EGR plaat gebruikt om de inlaat druk sensor in te zetten, originele kabel is net lang genoeg.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Mooi werk. Ben benieuwd naar de uitkomst en blijf het volgen.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Beetje dik plaatje, ik hoop dat de meting dan precies genoeg is. Zit waarschijnlijk nu te ver uit het midden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Hij zit normaal net hetzelfde als in de standaard intercooler, als ik hem dieper zet gaat de rubber er door.
Het plaatje is maar 2mm, ik heb er een kort buisje op gelast.
Die dikke plaat is een stuk van de egr pijp, die gebruik ik als klemflens, en in dit geval ook om draad in te tappen.
Druk is druk toch? Het is geen luchtmassameter die echt in de stroom moet zitten of wel?
Hoe bedoel je uit de midden, in het laadlucht-circuit?
Het plaatje is maar 2mm, ik heb er een kort buisje op gelast.
Die dikke plaat is een stuk van de egr pijp, die gebruik ik als klemflens, en in dit geval ook om draad in te tappen.
Druk is druk toch? Het is geen luchtmassameter die echt in de stroom moet zitten of wel?
Hoe bedoel je uit de midden, in het laadlucht-circuit?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
De flow in het midden van de straal van de buis is anders als verder naar buiten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...