Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hoog olie verbruik T4 '91
Hoog olie verbruik T4 '91
Motorblok is een aantal jaren terug gereviseerd, maar het olie verbruik vind ik nog steeds hoog +/- 1 op 1000.
Is 2 x terug geweest maar ben nog steeds niet tevreden, denk er aan om dikkere olie te gaan gebruiken 20W60.
Is dit logisch? misschien samen met Slick 50.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Is 2 x terug geweest maar ben nog steeds niet tevreden, denk er aan om dikkere olie te gaan gebruiken 20W60.
Is dit logisch? misschien samen met Slick 50.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Camper T4 '91 1900 Diesel
Re: Hoog olie verbruik T4 '91
Wat voor olie zit er nu in?
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hoog olie verbruik T4 '91
Zo'n hoog olie verbruik ga je niet oplossen met dikkere olie, want dat is symptoom bestrijding, en daarmee pak je de oorzaak niet aan.
Ja, je zult wellicht iets minder olie verbruiken, zeg 1 liter /2000 km maar zolang je de oorzaak van het olie verbruik niet weg neemt, zal het toch blijven knagen..
Ja, je zult wellicht iets minder olie verbruiken, zeg 1 liter /2000 km maar zolang je de oorzaak van het olie verbruik niet weg neemt, zal het toch blijven knagen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hoog olie verbruik T4 '91
Zoals Peter al zei , met dikkere olie los je dat probleem echt niet op.
Blok zal aan revisie toe zijn. Een échte revisie dan , want als je blok na de vorige revisie nog olie verbruikte was die niet gereviseerd zoals het hoort .
Blok zal aan revisie toe zijn. Een échte revisie dan , want als je blok na de vorige revisie nog olie verbruikte was die niet gereviseerd zoals het hoort .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hoog olie verbruik T4 '91
Scheelt wel iets als het geen smeringprobleem oplevert, er is geen lekkage, geen zwarte pluimen voor de renovatie verbruikte hij bijna niets.Multivan Generation schreef: ↑01 feb 2021, 16:31 Zo'n hoog olie verbruik ga je niet oplossen met dikkere olie, want dat is symptoom bestrijding, en daarmee pak je de oorzaak niet aan.
Ja, je zult wellicht iets minder olie verbruiken, zeg 1 liter /2000 km maar zolang je de oorzaak van het olie verbruik niet weg neemt, zal het toch blijven knagen..
Camper T4 '91 1900 Diesel
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hoog olie verbruik T4 '91
Dus voor de revisie verbruikte hij geen olie , en na de revisie is het olieverbruik pas begonnen ?viswel schreef: ↑01 feb 2021, 16:50Scheelt wel iets als het geen smeringprobleem oplevert, er is geen lekkage, geen zwarte pluimen voor de renovatie verbruikte hij bijna niets.Multivan Generation schreef: ↑01 feb 2021, 16:31 Zo'n hoog olie verbruik ga je niet oplossen met dikkere olie, want dat is symptoom bestrijding, en daarmee pak je de oorzaak niet aan.
Ja, je zult wellicht iets minder olie verbruiken, zeg 1 liter /2000 km maar zolang je de oorzaak van het olie verbruik niet weg neemt, zal het toch blijven knagen..
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hoog olie verbruik T4 '91
Ja heel frustrerend, op vakantie klepgeleiders eruit gelopen, na revisie 3 x terug geweest, andere zuigerveren, heb het maar geaccepteerd en altijd extra olie bij me.Pascal-141 schreef: ↑01 feb 2021, 16:57Dus voor de revisie verbruikte hij geen olie , en na de revisie is het olieverbruik pas begonnen ?viswel schreef: ↑01 feb 2021, 16:50Scheelt wel iets als het geen smeringprobleem oplevert, er is geen lekkage, geen zwarte pluimen voor de renovatie verbruikte hij bijna niets.Multivan Generation schreef: ↑01 feb 2021, 16:31 Zo'n hoog olie verbruik ga je niet oplossen met dikkere olie, want dat is symptoom bestrijding, en daarmee pak je de oorzaak niet aan.
Ja, je zult wellicht iets minder olie verbruiken, zeg 1 liter /2000 km maar zolang je de oorzaak van het olie verbruik niet weg neemt, zal het toch blijven knagen..
Camper T4 '91 1900 Diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hoog olie verbruik T4 '91
Blijkbaar heb je het toch niet geaccepteerd, want anders had je het hier niet op het forum vermeldt
Waarschijnlijk is tijdens de revisie een korte binnenbocht gelopen IPV een volledige revisie.
Of je bus het financieel en milieu technisch nog waard is, kun alleen jij beoordelen.
Busje is 30 jaar oud he..
Bij the engine company in Engeland kun je tegen een fatsoenlijk bedrag een compleet gereviseerde motor aanschaffen. Misschien dan interessant om voor een 1.9 TD te gaan, dan heb je net wat meer pit.
Groetjes en succes met de afwegingen
Peter
Waarschijnlijk is tijdens de revisie een korte binnenbocht gelopen IPV een volledige revisie.
Of je bus het financieel en milieu technisch nog waard is, kun alleen jij beoordelen.
Busje is 30 jaar oud he..
Bij the engine company in Engeland kun je tegen een fatsoenlijk bedrag een compleet gereviseerde motor aanschaffen. Misschien dan interessant om voor een 1.9 TD te gaan, dan heb je net wat meer pit.
Groetjes en succes met de afwegingen
Peter
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 02 feb 2021, 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hoog olie verbruik T4 '91
The Engine Company is inderdaad een aanrader qua kwaliteit (heb er zelf ook al meerdere motoren gekocht) , maar nu sinds de Brexit word "shoppen" in de UK ineens een hele dure zaak ... Door de invoertaxen komt er nu zomaar ineens +20% bovenop ...Multivan Generation schreef: ↑02 feb 2021, 07:50 Blijkbaar heb je het toch niet geaccepteerd, want anders had je het hier niet op het forum vermeldt
Waarschijnlijk is tijdens de revisie een korte binnenbocht gelopen IPV een volledige revisie.
Of je bus het financieel en milieu technisch nogal waard is, kun alleen jij beoordelen.
Busje is 30 jaar oud he..
Bij the engine company in Engeland kun je tegen een fatsoenlijk bedrag een compleet gereviseerde motor aanschaffen. Misschien dan interessant om voor een 1.9 te te gaan, dan heb je net wat meer pit.
Groetjes en succes met de afwegingen
Peter
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper