Is 2 x terug geweest maar ben nog steeds niet tevreden, denk er aan om dikkere olie te gaan gebruiken 20W60.
Is dit logisch? misschien samen met Slick 50.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Scheelt wel ietsMultivan Generation schreef: 01 feb 2021, 16:31 Zo'n hoog olie verbruik ga je niet oplossen met dikkere olie, want dat is symptoom bestrijding, en daarmee pak je de oorzaak niet aan.
Ja, je zult wellicht iets minder olie verbruiken, zeg 1 liter /2000 km maar zolang je de oorzaak van het olie verbruik niet weg neemt, zal het toch blijven knagen..
Dus voor de revisie verbruikte hij geen olie , en na de revisie is het olieverbruik pas begonnen ?viswel schreef: 01 feb 2021, 16:50Scheelt wel ietsMultivan Generation schreef: 01 feb 2021, 16:31 Zo'n hoog olie verbruik ga je niet oplossen met dikkere olie, want dat is symptoom bestrijding, en daarmee pak je de oorzaak niet aan.
Ja, je zult wellicht iets minder olie verbruiken, zeg 1 liter /2000 km maar zolang je de oorzaak van het olie verbruik niet weg neemt, zal het toch blijven knagen..als het geen smeringprobleem oplevert, er is geen lekkage, geen zwarte pluimen voor de renovatie verbruikte hij bijna niets.
Ja heel frustrerend, op vakantie klepgeleiders eruit gelopen, na revisie 3 x terug geweest, andere zuigerveren, heb het maar geaccepteerd en altijd extra olie bij me.Pascal-141 schreef: 01 feb 2021, 16:57Dus voor de revisie verbruikte hij geen olie , en na de revisie is het olieverbruik pas begonnen ?viswel schreef: 01 feb 2021, 16:50Scheelt wel ietsMultivan Generation schreef: 01 feb 2021, 16:31 Zo'n hoog olie verbruik ga je niet oplossen met dikkere olie, want dat is symptoom bestrijding, en daarmee pak je de oorzaak niet aan.
Ja, je zult wellicht iets minder olie verbruiken, zeg 1 liter /2000 km maar zolang je de oorzaak van het olie verbruik niet weg neemt, zal het toch blijven knagen..als het geen smeringprobleem oplevert, er is geen lekkage, geen zwarte pluimen voor de renovatie verbruikte hij bijna niets.
![]()
The Engine Company is inderdaad een aanrader qua kwaliteit (heb er zelf ook al meerdere motoren gekocht) , maar nu sinds de Brexit word "shoppen" in de UK ineens een hele dure zaak ... Door de invoertaxen komt er nu zomaar ineens +20% bovenop ...Multivan Generation schreef: 02 feb 2021, 07:50 Blijkbaar heb je het toch niet geaccepteerd, want anders had je het hier niet op het forum vermeldt![]()
Waarschijnlijk is tijdens de revisie een korte binnenbocht gelopen IPV een volledige revisie.
Of je bus het financieel en milieu technisch nogal waard is, kun alleen jij beoordelen.
Busje is 30 jaar oud he..
Bij the engine company in Engeland kun je tegen een fatsoenlijk bedrag een compleet gereviseerde motor aanschaffen. Misschien dan interessant om voor een 1.9 te te gaan, dan heb je net wat meer pit.
Groetjes en succes met de afwegingen
Peter