Een van de laatste grote projecten: het stookhok. Te plaatsen achterin de bus. In het stookhok komt het volgende:
- Aansluiting gas, warm en koud water voor keuken
Het volgende schema toont ongeveer de opzet (geleend van deze pagina:
https://www.zwiebelfam.nl/drinkwatervoorziening-2/):
Het ziet er zo uit:
En vandaag de eerste test opstelling gedaan:
Conclusie: er komt warm en koud water uit de douche

maar we zijn er nog lang niet

:
- Ipv de rechte koppelingen zijn kniekoppelingen nodig
- De goedkope slangetjes / aansluitingen die bij de boiler meegeleverd werden lekken
- De boiler maakt een enorme herrie
- Er komt stoom uit de boiler, hoe gek ;-) Is het wel helemaal ideaal om dit achter de achterbank te plaatsen? En hoe brandveilig is dit...
- De Fiamma watertanks trekken zichzelf vaccuum, tsja dat had ik kunnen weten ;-), heb eerder watertanks geplaatst...
- De aansluiting op de watertank zit niet op het laagste punt en de gardena koppeling is zo niet ideaal want gaat lekken bij bijvullen
Gelukkig is overal een oplossing voor:
- Kniekoppelingen bestellen, 1/2 inch schroef met wartel en 10mm slangtule. Ik heb het hele internet afgezocht maar niet gevonden!!! Uiteindelijk als enige bij Ali deze gevonden maar dan zonder wartel. Besteld maar duurt paar weken
- Een drukvat besteld (zie schema), het lijkt erop dat de herrie veroorzaakt wordt door de drukpomp. Het drukvat zal dit verminderen, hopelijk tot acceptabel niveau
- In het vak waar de boiler zit een branddeken op het hout spijkeren
- Tank ontluchters besteld om vaccuum trekken tegen te gaan
- Watertank aansluiting nog niet over uit, kan iets met een kraantje doen... Vind het overigens vrij slecht dat Fiamma zelf niets in zijn assortiment heeft om de tank bruikaar te maken
Dit project gaat dus nog wel een paar week duren. In het slechtste geval gaat de boiler eruit. Het is een ding om in de boom te hangen. Ik heb hem gekocht met idee dat je hem alleen gebruikt met achterklep open. En het is een heel mooi compact dingetje. Maar als het teveel herrie maakt en stoom produceert of in de fik vliegt dan is het meer van weetikniet.nl

.
Iemand vergelijkbare ervaringen? Het vreemdst vond ik nog wel dat het zo moeilijk is koppelmateriaal voor 10mm slangen te vinden, ik heb echt uren zitten zoeken. Dit is voor zover ik weet de standaardmaat voor boten en campers...