Het grootste deel van de bodem is roestvrij. Een stuk bodemplaat
linksachter, naast de achterdemper, was verroest en deels doorgeroest. Aangezien erboven nog de houten bodemplaat zit, is het niet echt een probleem.
Roest heb ik behandeld en opnieuw in 2 lagen grondverf/aflak. Ik heb een plaatje aluminium in het golfpatroon geklopt en met carrosseriekit er tegenaan geplakt.
Alle plaatwerk is vandaag binnen. Morgen wordt nog de moddervanger/binnenscherm van rechtsachter geleverd.
Gisteren het project van Maarten's T4 bekeken.
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=12&t=56116
Veel plaatwerk is daar vervangen en dat lijkt mij een goede aanpak met zoveel slechte stukken.
Mede door dat topic, besloten ook rigoureuzer te werk te gaan. Eerst was ik van plan om alleen de slechte stukken uit te zagen/slijpen en te vervangen door delen van het nieuwe plaatwerk. Maar nu ga ik toch de gehele binnen en buitendrempel aan de bestuurderskant vervangen. Uiteindelijk minder laswerk en dan gaat 't weer heel wat jaren mee.
Er moet her en der nog wat weggeslepen worden, zodat de delen goed passen. Vooral de binnedorpel moet ik waarschijnlijk nog iets vervormen i.v.m. de krikplaats. Hopelijk is 't morgen droog en kan ik beginnen met lassen. Zin in

Voor het stukje drempel (met gat) net achter de drempel waar ik mee bezig ben, heb ik nog een dorpel van de passagierskant liggen. Het achterste stuk daarvan past hier mooi in.