Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hell Ride Run T4 - 1998
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Afgelopen dagen bezig geweest met 'draadjes'. Moest een werkende autoradio met BT in, welke uit een Twingo donor-auto kwam. Blijkt er veel aangepast te zijn aan de bedrading in de afgelopen 23 jaar.
Radio werkt tijdelijk op continu-stroom (niet vergeten uit te zetten) maar belangrijkste is dat de handsfree BT optie van de radio nu perfect werkt.
Trouwens, de Twingo heeft een een groot glazen panoramadak. Die kan zeker niet overgezet worden?
Radio werkt tijdelijk op continu-stroom (niet vergeten uit te zetten) maar belangrijkste is dat de handsfree BT optie van de radio nu perfect werkt.
Trouwens, de Twingo heeft een een groot glazen panoramadak. Die kan zeker niet overgezet worden?
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Tip van mij , als je met je 2.4d naar het warme Spanje trekt : maak de motorkoeling optimaal , een 2.4d is nogal warmte gevoelig.
Indien er verstelbare lamellen achter de 2 ventilatoren zitten , haal dan de 2 bi-metaal blokjes er uit , zet de lamellen open en fixeer ze met een paar ty-rips (stripjes) . Deze lamellen komen wel vaker redelijk vast te zitten door wrijving en ouderdom , met verminderde koeling tot gevolg.
Neem de grille even er uit , en blaas met de compressor alle vuil uit de radiator , daar hoopt zich nogal wat vuil op . Zodat de koellucht goed door de radiator kan blazen.
Indien er verstelbare lamellen achter de 2 ventilatoren zitten , haal dan de 2 bi-metaal blokjes er uit , zet de lamellen open en fixeer ze met een paar ty-rips (stripjes) . Deze lamellen komen wel vaker redelijk vast te zitten door wrijving en ouderdom , met verminderde koeling tot gevolg.
Neem de grille even er uit , en blaas met de compressor alle vuil uit de radiator , daar hoopt zich nogal wat vuil op . Zodat de koellucht goed door de radiator kan blazen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Dank. Ja we gaan met aanhanger dus warmte zal misschien een issue zijn.
Zal je tekst eens goed doornemen, naast de wagen.
Zal je tekst eens goed doornemen, naast de wagen.
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Vandaag nog even de ramen donker (laten) maken.
Folie van de Action maar door een pro geplakt. Ook de portierruiten.
Hopelijk is het zo een paar graden koeler in de T4 (zonder airco).
Folie van de Action maar door een pro geplakt. Ook de portierruiten.
Hopelijk is het zo een paar graden koeler in de T4 (zonder airco).
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Al zou het er niet koeler van worden, het ziet er wel een stuk cooler uit met die donkere ramen.
Misschien een paar dashboard ventilatortjes mee voor extra wind.
Folie op de portierruiten kan nog wel een dingetje worden als je staande gehouden wordt, ze gaan dan met een metertje de licht doorlaat meten, ik hoop dat je geluk hebt.
En anders kun je het er weer af halen.
Misschien een paar dashboard ventilatortjes mee voor extra wind.
Folie op de portierruiten kan nog wel een dingetje worden als je staande gehouden wordt, ze gaan dan met een metertje de licht doorlaat meten, ik hoop dat je geluk hebt.
En anders kun je het er weer af halen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Ahja... Wel over nagedacht. Maar we hadden de folie over en als het er af moet dan doen we dat. Het is 25% doorlatend. Zou okay moeten zijn. Maar voor die paar euro (letterlijk) toch gedaan.
Onze trip is met slechts 2 man in de DC dus niet teveel hot bodies die 37° uitstralen.
Raamspoilers en ramen op een kier en km's maken op de hoogst mogelijke veilige snelheid.
Ventilatie uit de rooster van dashboard is goed.
Weet niet of extra ventilatortjes nog nut zullen hebben. Ik heb ze wel eens gehad met zuignap ... Had ze al gezocht. Spoorloos.
Onze trip is met slechts 2 man in de DC dus niet teveel hot bodies die 37° uitstralen.
Raamspoilers en ramen op een kier en km's maken op de hoogst mogelijke veilige snelheid.
Ventilatie uit de rooster van dashboard is goed.
Weet niet of extra ventilatortjes nog nut zullen hebben. Ik heb ze wel eens gehad met zuignap ... Had ze al gezocht. Spoorloos.
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Via marktplaats [20 euro] een middenconsolebak gescoord. Onze DC heeft namelijk niet teveel vakjes en zeker niks in de passagiersdeur.
Dus deze bak was welkom. Past ook nog een fles in. Dus de HellRide is weer een originele accessoire rijker.
Uiteraard in stijl, beetje 'oud' maar functioneel.
Oh dat tientje kwam tevoorschijn bij het demonteren van de klep die door de middenconsole vervangen werd.
Kijk zo kost dat bakkie nog maar 10 euro
Dus deze bak was welkom. Past ook nog een fles in. Dus de HellRide is weer een originele accessoire rijker.
Uiteraard in stijl, beetje 'oud' maar functioneel.
Oh dat tientje kwam tevoorschijn bij het demonteren van de klep die door de middenconsole vervangen werd.
Kijk zo kost dat bakkie nog maar 10 euro
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Weet niet hoe het je zal vergaan, onze T4 AAB 2.4 werd in de cabine bloed heet tot tegen de 40c...mn leek het van de vloer te komen tussen de voorstoelen.
Wel veel plz!
Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Als je geen airco hebt , was het misschien handig geweest om het raam links in het midden te vervangen door een schuifraam , dat brengt veel verluchting naar de achterbank .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Ik denk niet, dat je blokje dat fijn vind.
Reken op 100 a 110 km/u dan blijft het heel.
Veel vlugger zou ik er niet mee rijden.
De reden? --> zie de reactie van Pascal..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Zo hadden in het rechterschuifraam een 'scoop'/ luchthapper gebouwd, die blies onder t rijden fors lucht achterin.Pascal-141 schreef: ↑04 jul 2021, 09:04 Als je geen airco hebt , was het misschien handig geweest om het raam links in het midden te vervangen door een schuifraam , dat brengt veel verluchting naar de achterbank .
Maar voorin nog steeds warrrum..
En idd houd je koelvloeistof temp in de gaten, blok kan warm lopen, als eerder aangeven check vooraf.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Schuifraam was duur / tijdrovend (heb nog iets meer dan een week) en er zit niemand op de achterbank. Dus die turbulentie is overbodig.
Bedoeling is om met een tempo van 100-110 (autoroute) naar Spanje te jakkeren. Aanhanger incl de motoren weegt 1300 kg. Bus zal incl passagiers max 400 lading hebben. Geen spectaculaire waarden toch?
Bedoeling is om met een tempo van 100-110 (autoroute) naar Spanje te jakkeren. Aanhanger incl de motoren weegt 1300 kg. Bus zal incl passagiers max 400 lading hebben. Geen spectaculaire waarden toch?
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Wellicht zit daar de uitlaat? Misschien hitteschild nakijken of toevoegen?Beckontheroad schreef: ↑04 jul 2021, 08:50Weet niet hoe het je zal vergaan, onze T4 AAB 2.4 werd in de cabine bloed heet tot tegen de 40c...mn leek het van de vloer te komen tussen de voorstoelen.
Wel veel plz!
Groet
JB
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Hell Ride Run T4 - 1998
Eerder de bak, alles nagekeken.nix kunnen vinden.BadBoyNL schreef: ↑06 jul 2021, 00:14Wellicht zit daar de uitlaat? Misschien hitteschild nakijken of toevoegen?Beckontheroad schreef: ↑04 jul 2021, 08:50Weet niet hoe het je zal vergaan, onze T4 AAB 2.4 werd in de cabine bloed heet tot tegen de 40c...mn leek het van de vloer te komen tussen de voorstoelen.
Wel veel plz!
Groet
JB
Hoeft nu niet meer, rij al 5 jaar een T5
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--