1 1/2 carrosserieproject is voldoende dus de t4 moest roestvrij en in behoorlijke staat zijn. Dat betekende dat er veel marktplaatskandidaten afvielen (in de <€9000 categorie).
Bij aanschaf rekening gehouden met zo'n 800-1000 aan kosten en dat is inmiddels ook bereikt.
Voorbanden waren goed dot uit 2012, achterbanden dot uit 2006 en dat is te oud. Nieuwe banden laten leggen.
Bij eerste proefrit trok hij heeeel slecht op dus vertrokken met de mededeling dat hij weer mocht bellen indien dat probleem verholpen was. 2 wk later werd ik gebeld of ik nog interesse had, want de in 2019 gereviseerde turbo was afgesteld. Zowaar een wereld van verschil en uiteindelijk gekocht met de gedachte dat de overgebleven vreemde gaspedaalreactie vast aan een versleten of ongesmeerde gaskabel
Probleemloos naar huis gereden en bij thuiskomst vastgesteld dat de motor vast niet net de laatste 200 km (van zijn 350 dkm) zoveel olie was gaan lekken, maar waarschijnlijk netjes was afgespoten voor verkoop.
Gereviseerde dieselpomp gemonteerd + kleppendekselpakking vervangen en daarna binnen 2 dagen terug naar de garage vanwege een gescheurde drukleiding. Die leidingen zijn inmiddels vervangen door nette gebruikte exemplaren (want nieuw niet meer te krijgen blijkbaar).
We rijden weer en nu nog lekker ook

De gordel rechtsachter was telkens kletsnat dus de gootvulling bovenop dichtgekit en is nu weer ok.
Wat moet er nog gebeuren:
- schuifdeur zit aan de bovenkant wat los en onderkant lijkt aan te lopen oid, maar werkt verder wel
- temp en brandstofmeter doen t niet dus de solderingen nakijken
- huishoudaccu vernieuwen
- uitzoeken waarom tafeltje niet vast wil klikken (mismatch met uitsparing lijkt t wel)
- interieur met stoomreiniger te lijf gaan zodra de temperatuur goed genoeg is
- goot uitsparing voorkant netjes afdichten
- uitzoeken hoe ik het tentdak in open stand kan vastzetten/zekeren, zodat onze kleine jongens m niet per ongeluk dicht kunnen klappen bij naar boven of beneden gaan.
- binnenverlichting bij deur open/dicht weer juist werkend krijgen.
Dat was m wel even voor nu.
Groet, Stephan