
Eerst was er de turbo; die was gedemonteerd, gereinigd, getest, teruggeplaatst, en vervolgens op de 1ste dag van onze maand Spanje alweer vastgelopen. Geen turbo bij warme start, wel bij koude start. Je leert er je verplaatsingen op afstemmen. Helaas ging ook de airco stuk, volledig verlies van koelgas. Bij thuiskomst nieuwe turbo en nieuwe sensor voor de airco. Die nieuwe turbo was de dag er op alweer stuk (een moer van de regelklep losgetrild). Soit. Intussen weer turbo én airco.
In juli ging het dan weer mis: op weg naar de Seine plots het beruchte "batterijlichtje". Alternator out. Onderweg pechdienst gebeld die overtuigend stelde dat ik best verder kon rijden, nadat hij de bus met de jumper opnieuw had gestart. Tja. Op de bestemming aangekomen met vastgelopen dashboard, raam ging niet meer omhoog, dus batterij compleet leeggereden. Lokale VW dealer is de bus komen halen en heeft netjes de alternator vervangen, terwijl wij enkele dagen zijn gaan fietsen. Toch nog even een oprisping: de eerste offerte was 1280 euro!!! Wél een originele VW alternator. Behoorlijk tegengas gegeven en uiteindelijk plaatsten ze een Bosch exemplaar. Kost: 560 euro, of minder dan de helft.
Vorige week was het dan weer het waterpompje dat zomaar de geest gaf. Gelukkig had ik al enige tijd een reserve mee, dus snel gefixt. Maar toch benieuwd wat het volgende wordt.
Oh ja, sinds gisteren werkt de claxon niet meer. En brandt het lichtje van de remmen. Toch maar weer even de garage bellen
