Ik heb mijn spaargeld gestopt voor een Prachtige Camperinbouw in een T6 Transporter Caravelle uit 2019.
Ik kan inmiddels een boek schrijven, dus ga er even voor zitten zou ik zeggen…….
Ik kocht via de camper bouwer een transporter met voorbank, leek mij leuk om bijv. 2 kleinkinderen mee te kunnen nemen!(ingebouwd met 4 slaapplaatsen) maar op de keuringsdag kreeg ik te horen dat de bank afgekeurd was door de RWD, de regels waren dit jaar veranderd. Er moeten 6 bevestiging bouten in zitten en er zaten er 4 in.
Twee erbij zetten was geen optie: dan wordt de “authenticiteit” van VW AANGETAST! Dit had ik eventueel aan kunnen vechten, maar door tijdsdruk van een Expositie afspraak ging dat even niet, dan maar een stoel en 2 personen op het kenteken, balen dus! Hem op 16 juli 2024 opgehaald bij Buscamper op maat in Nijkerk en zaterdag 10 augustus vertrokken naar Oostenrijk en Italië.

Na 300km ging het oranje olielampje branden, dus ik denk even peilstok cheque…. Had mij niet ingelezen en een Mercedesbus hiervoor, maar er zitten twee bobbeltjes en er was veel(tot over 2 e bolletje) dus dat zat wel goed dacht ik…
Zondag na 300 km weer oranje olielampje aan, dus stop op grote Raststätte. Opnieuw motorkap open en terwijl ik peil komt er een heer die wil helpen! Hij is monteur zegt hij en hij peilt en ruikt eraan…er zit Diesel in uw olie, u mag niet verder rijden!

8 uur bij de receptie, de man ging even peilen… en rook geen Diesel zei hij, maar we gaan het onderzoeken.
Na 2 uur een technisch verhaal in het Duits, dus vroeg ik of hij een kopietje wilde maken, “ nee dat mag ik van VW niet doen”…. Ze hadden 3/4 liter olie eruit gehaald zei hij en het kostte €83,- kan het weer gebeuren vroeg ik, ja dat kan zomaar weer! Ik barste in tranen uit, en snikte” dus al mijn spaargeld gestopt in een waardeloze auto en ik kan niet zien dat er een regenereer proces opgestart wordt………” en u stuur mij gewoon het bos in!” ( Ik had mij inmiddels ingelezen de hele dag dat ik moest wachten) hij zei nog wel even over het toerental, waaraan ik het zou kunnen zien en dan 20 minuten nog even doorrijden was het beste.