Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

binnentafel in de schuifdeur monteren

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Muug

binnentafel in de schuifdeur monteren

Bericht door Muug »

Hoi,
Bij de Mercedes Viano Marco Polo had de binnentafel een plaatsje in de schuifdeur. Heeft iemand dat ooit ook geprobeerd bij een Transporter? Ik ga dit jaar alleszins kijken of het kan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Muug op 20 feb 2025, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Multivan Generation
Contacteer:

Re: binnentafel in de schuifdeur monteren

Bericht door Multivan Generation »

ja zeker wel,
zie de T5 sectie voor voorbeelden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hanz

Bericht door Hanz »

Hier vind je een en ander over een tafel in een T4 schuifdeur:
viewtopic.php?p=451516#p451516
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Muug

Bericht door Muug »

Goeie link! :toppie

En daar is al een eerste gigantisch probleem: onze tafel past op zo'n zwenkarm die je kan wegdraaien. Zie deze internet-foto. (bij onze T4 zit de zwenkarm vlak naast de schuifdeuropening.) Dus ongeveer midden in die tafel zit een "teut" die boven op die zwenkarm schuift. Die "teut" moet dan "in" de schuifdeur passen. :nuts
2025-02-20_14h06_14.png
2025-02-20_14h06_14.png (58.31 KiB) 359 keer bekeken
Wordt vervolgd.
Dropmans

Bericht door Dropmans »

Zo diep is de ruimte in de deur niet ben ik bang....
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Volkswagen T6 Wally-van, 2025.
Hanz

Bericht door Hanz »

Zo ziet de deur er van binnen uit. Op sommige plaatsen is er wel wat diepte om die 'teut' weg te werken. Even meten of je dan nog goed uitkomt met de positie van de tafel ten opzicht van de deur. En misschien kan die 'teut' iets verplaatst worden?
IMG_20210122_135006.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
chv

Bericht door chv »

Ik heb een andere weg bewandeld. Ik het linker deurtje van de Westfaliakast onder het gasstel verwijderd en in plaats daarvan een nieuw, iets groter deurtje geconstrueerd zodat deze tegelijkertijd kastdeur is en tafel Daartoe heb een tafel afkomstig van de schuifdeur van een T5 aangepast, zodat hij in de bestaande rail van de keuken past (net zoals het originele Westfalie tafeltje) en voorzien van een ultra plat voetje (ook van een T5 California). Tijdens het rijden is het dus een kastdeur. En tijdens het kamperen een tafel. Bijkomend voordeel is, dat als de tafel in gebruik is, de spullen in de kast vrij toegankelijk zijn in plaats van achter het deurtje.
Bijgaand een foto.
Tafel T4.jpg

Omdat ik mijn bus terug heb gebracht in de originele Westfalia staat (wegens verkoop) is de deur/tafel trouwens te koop. :sjaal
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Muug

Bericht door Muug »

Nou dat is pas creatief!!!! :groteogen :toppie

Maar ik heb een Fischer interieur, dat is hetzelfde maar anders. Zo heb ik geen rail om een tafeltje in te haken.
chv

Bericht door chv »

Oh daar oplossingen voor hoor.
Voor mijn eerste prototype had ik juist de rail verwijderd en in plaats daarvan een stang bevestigd die voor dit soort doeleinden te koop zijn inclusief materiaal die je aan je tafelblad bevestigt.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

chv schreef: 24 feb 2025, 16:16 Ik heb een andere weg bewandeld. Ik het linker deurtje van de Westfaliakast onder het gasstel verwijderd en in plaats daarvan een nieuw, iets groter deurtje geconstrueerd zodat deze tegelijkertijd kastdeur is en tafel Daartoe heb een tafel afkomstig van de schuifdeur van een T5 aangepast, zodat hij in de bestaande rail van de keuken past (net zoals het originele Westfalie tafeltje) en voorzien van een ultra plat voetje (ook van een T5 California). Tijdens het rijden is het dus een kastdeur. En tijdens het kamperen een tafel. Bijkomend voordeel is, dat als de tafel in gebruik is, de spullen in de kast vrij toegankelijk zijn in plaats van achter het deurtje.
Bijgaand een foto.

Tafel T4.jpg

Omdat ik mijn bus terug heb gebracht in de originele Westfalia staat (wegens verkoop) is de deur/tafel trouwens te koop. :sjaal
Dit systeem zat standaard al in onze T4 Carthago Malibu, deurtje en tafel ineen, met een gasveer en een blokkering daarop.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie