Marcel_VW schreef:Bedankt voor deze reacties, daar kan ik wat mee. Een 88pk blok ombouwen naar 102+ pk wat voor kostenplaatje hangt daar dan grofweg aan?
.
Een 88PK kun je voorzien van een interkoeler (kleine van een 102PK , of een grote van een 151PK) in combinatie met een chip (herprogrammatie) , dan heb je al rond 115PK , doe je er ook nog verstuivers bij van een 102PK (incl bijhorende ECU herprogrammatie voor de 2 trapsverstuivers) , dan kun je veilig richting 130PK (meer kan ook , maar zou ik niet aanraden) . Kosten ? 102pk interkoeler meestal rond 125eur , chippen zal rond 300a400eur zijn , verstuivers : sterk uiteen lopend , afhankelijk van de staat en aantal km's dat ze gelopen hebben .
Katalysator leegmaken zou ik zowieso ook doen . Kost je niks , en levert je enkele PK's op .
Dit bericht 'pin' ik maar even zo.
Zou zo'n upgrade ook passen op mijn 2.4d aab Syncro? Heeft volgens mij geen katalysator?
Hansindia schreef: 27 feb 2025, 09:18
Dit bericht 'pin' ik maar even zo.
Zou zo'n upgrade ook passen op mijn 2.4d aab Syncro? Heeft volgens mij geen katalysator?
Vwtransporter schreef: 01 okt 2015, 14:01
Ik maak voor de hobby Pedaalsloten voor VOLKSWAGEN Transporters. Alle modellen.
Hierbij wordt het rempedaal en het koppelingspedaal doormidden van een stalen plaat aan elkaar
Vastgezet en geborgd met een stalen pen van vierkant 20 mm
Bij interesse graag een melding richting mijn mailadres. Jpvanderzalm@telfort.nl voor eventuele foto,s
De kosten voor een slot bedragen 55 euro excl verzendkosten
Groetend. Jan van der Zalm
Ik hoop dat je ondertussen een cursus lassen hebt gevolgd.
En dan verwacht je nog een net antwoord op je vraag als je iemand anders niet in zijn/haar waarde laat?
Antwoord: heeft geen zin op jouw bus..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Geen idee wat je budget is, maar onze T4 mag van eigenaar veranderen.
Omgebouwde transporter met camper hefdak. (westfalia)
Multivan interieur
151PK motor
Hansindia schreef: 27 feb 2025, 09:18
Dit bericht 'pin' ik maar even zo.
Zou zo'n upgrade ook passen op mijn 2.4d aab Syncro? Heeft volgens mij geen katalysator?
Ik hoop dat je ondertussen een cursus lassen hebt gevolgd.
En dan verwacht je nog een net antwoord op je vraag als je iemand anders niet in zijn/haar waarde laat?
Maar die onderste opmerking van Hansindia komt van een ander topic die Henk daarom al verwijderd heeft, dus waarom hij hier op dit topic rond gaat begrijp ik niet