hoi medeforummers,
Ik kan het niet vinden op de site, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.
Het gaat om onze T4 uit 1996, Turbo diesel TDI 2.5 liter, met een ACV blok er in.
Heeft onze bus een dual mass vliegwiel of niet?
Als je me kan vertellen waar ik dit soort informatie kan vinden, ben ik ook heel blij
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dual mass vliegwiel in onze bus?
- GroeneBulli
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 11:35
- Locatie: Amsterrrrdam
dual mass vliegwiel in onze bus?
T4 California Coach 2.5 TDI bouwjaar 1996 Motorblok: ACV diesel 102 PK
- Multivan Generation
- Berichten: 33895
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: dual mass vliegwiel in onze bus?
normaal gesproken heb je inderdaad een 2 massa vliegwiel
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: dual mass vliegwiel in onze bus?
http://www.ebay.de/itm/360724005743?ssP ... 1438.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;GroeneBulli schreef:hoi medeforummers,
Ik kan het niet vinden op de site, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.
Het gaat om onze T4 uit 1996, Turbo diesel TDI 2.5 liter, met een ACV blok er in.
Heeft onze bus een dual mass vliegwiel of niet?
Als je me kan vertellen waar ik dit soort informatie kan vinden, ben ik ook heel blij
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: dual mass vliegwiel in onze bus?
Als hij niet vervangen is door een massief vliegwiel (bijv. een Valeo Kit 4P) wel ja. Vanaf fabriek zit er een 2MV in dus.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
- GroeneBulli
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 11:35
- Locatie: Amsterrrrdam
Re: dual mass vliegwiel in onze bus?
Dank voor de info.
De bus staat op de brug, omdat de garage nog een beetje twijfelde wat voor soort koppeling er in de bus zit wilden ze hem eerst open maken.
Dit omdat onze bus ooit uit Duitsland geimporteerd is. Maakt dat wat uit dan?
Is dat LUK vliegwiel overigens de beste keuze?
Ik vraag het omdat ik nog wel eens mijn twijfels heb bij het type materiaal dat wordt gebruikt door garagisten.
De bus staat op de brug, omdat de garage nog een beetje twijfelde wat voor soort koppeling er in de bus zit wilden ze hem eerst open maken.
Dit omdat onze bus ooit uit Duitsland geimporteerd is. Maakt dat wat uit dan?
Is dat LUK vliegwiel overigens de beste keuze?
Ik vraag het omdat ik nog wel eens mijn twijfels heb bij het type materiaal dat wordt gebruikt door garagisten.
T4 California Coach 2.5 TDI bouwjaar 1996 Motorblok: ACV diesel 102 PK
Re: dual mass vliegwiel in onze bus?
Dat die oorspronkelijk uit Duitsland komt maakt niet uit; ze komen toch allemaal hetzelfde uit de fabriek als die in NL voor het eerst op kenteken stonden.
Of LUK het beste is weet ik zo niet, maar kan o.a. Peter je vast wel meer over vertellen aangezien hij zich meer in het koppelingsgebeuren heeft ingelezen.
LUK en SACHS zijn wel de meest gebruikte merken, maar voor sommige onderdelen kan je weer beter de ene en voor andere delen de andere hebben.
Of LUK het beste is weet ik zo niet, maar kan o.a. Peter je vast wel meer over vertellen aangezien hij zich meer in het koppelingsgebeuren heeft ingelezen.
LUK en SACHS zijn wel de meest gebruikte merken, maar voor sommige onderdelen kan je weer beter de ene en voor andere delen de andere hebben.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)