Storing gevonden

. scheidingsrelais (onder koelkast) was defect. Ik ga deze vervangen door een z.g. battery separator.
Voordeel: kan hogere spanningen aan zodat inbranden minder vaak voorkomt.
-In geval van nood(lege huishoud accu) kan je kachel en koelkast op de start batterij draaien totdat deze 20%ontladen is.Dus schakelt op tijd uit zodat je altijd nog kan starten.
-Je kan hem in geval van een lege startbatterij door middel van een schakelaar op een extra aansluiting doorverbinden zodat de stroom overloopt naar je startbatterij(ca 10 minuten is genoeg om weer te kunnen starten)PS. Niet starten met de schakelaar open . Kan de bedrading niet aan!
-Je startbatterij wordt ook geladen via de walaansluiting 220V. Hij laadt eerst de starbatterij en als deze vol is je huishoudaccu aan de beurt.
-bijkomend voordeel voor mensen die een 2e of 3e batterij aan willen sluiten en geen beschikking hebben over een B+ aansluiting.deze battery separator is zelfdenkend en kan zonder B+ aansluiting worden gebruikt.
Tevens heeft deze een aansluiting voor een controle lampje zodat je altijd kan zien of de huishoud accu wordt geladen tijdens het rijden.
Ik hoop dat ik ook jullie weer wat wijzer heb gemaakt met deze informatie.
Met vriendelijke groet peter