Xtec schreef:Bedankt voor de snelle reacties,
Mastodont: Nee het is geen lekke koppakking. Water is schoon en in de olie of onder de dop zit ook geen sludge of dergelijke.
Een koppakking kan ook doorslaan tussen cilinder en oliekanaal, dan zet ie dus druk op je carter via de lekkage in de koppakking (dat gebeurde ook vaker bij landrover motoren (vaker dan tussen olie ne koel kanaal een lekkage in de koppakking)
Xtec schreef:René/Roger/Rick:
Als ik de motor stationair laat draaien en de oliedop eraf haal zie ik daar in ieder geval daar flinke druk uitkomen. Dat geeft zo'n beeld als een oude kolenlocomotief met van die wolkjes die er met elke motorslag uitkomen...
Het lijkt er dan inderdaad op dat het een olieschraapveer kan zijn, dat is wat we met die motorflush probeerden op te lossen.
Ik zal deze week de tip van Roger uitproberen, ik laat wel weten hoe dat afloopt. Gelukkig is mijn werk maar 10 minuten fietsen;-)
Zoals je al aangeeft heeft ie DUS carterdruk die beduidend hoger dan normaal ligt, denk dat je niet naar je kleppen hoeft te kijken in eerste instantie. De test die ik omschreef is dus niet echt nodig toch?
Voor reparatie zal de kop er toch af moeten neem ik aan, dan zou ik de kop meteen even laten afpersen en reviseren (kleppen en -zittingen slijpen, klepgeleiders controlleren/vervangen indien nodig, klepsteelrubbers vervangen) kost een paar honderd euro extra, maar dan is ie wel weer 100%, anders moet ie er misschien over een tig duizend alsnog een keer af met alle demontage kosten van dien
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon