Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Biturbo/registerladung

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Biturbo/registerladung

Bericht door robindekeiser »

Zie deze, zelfde aanpassing, wel betere pk's en nm's
Is meer zn geld waard.
Afbeelding



Maar ik kom vanaf 130 pk
2 optie's 174 turbo of een 'finse' turbo

174 pk turbo € 500,00 (zelf monteren)
Chip € 500,00
Zelfgemaakt RVS uitlaatsysteem zonder kat en 1 demper
pk's 210 +

Finse turbo € 2000,00 (mag hem niet zelf monteren van Jos)
Arbeid € 200,00
Chip € 500,00
Zelfgemaakt RVS uitlaatsysteem zonder kat en 1 demper
pk's +/- 250
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Timmertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 mar 2008, 04:24

Re: Biturbo/registerladung

Bericht door Timmertje »

Blijft nog steeds het vaststaande feit dat de eerste helft van tuning, ongeachter welke motor of brandstof of basis de goedkoopste is en de 2de helft vele malen duurder, is nou niet echt een wereldontdekking van je...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Biturbo/registerladung

Bericht door Donald4Motion »

robindekeiser schreef:Zie deze, zelfde aanpassing, wel betere pk's en nm's
Is meer zn geld waard.
Afbeelding



Maar ik kom vanaf 130 pk
2 optie's 174 turbo of een 'finse' turbo

174 pk turbo € 500,00 (zelf monteren)
Chip € 500,00
Zelfgemaakt RVS uitlaatsysteem zonder kat en 1 demper
pk's 210 +

Finse turbo € 2000,00 (mag hem niet zelf monteren van Jos)dat snap ik :knipoog
Arbeid € 200,00
Chip € 500,00
Zelfgemaakt RVS uitlaatsysteem zonder kat en 1 demper
pk's +/- 250

Diegene van deze uitdraai heeft wel iets meer uitgegeven dan het bedrag wat jij noemt, maar het idee is hetzelfde.
De man van deze bus wil nog ' iets' verder gaan en is daar ook mee bezig, en dat kost geld.

Het vermogen wat behaald wordt verschilt per wagen/blok, het is geen exate wetenschap wat je eruit haalt
maar er is wel een minimum wat Jos aanbiedt wat behaald wordt.

Ik heb zo'n idee dat jij een tuning voor erg weinig doekoe's zoekt maar wel ' fabrieksgarantie' erop wil :winter
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Biturbo/registerladung

Bericht door edjeraketje »

Je gaat met die turbo van die 174 pk echt geen 210+ pk draaien en dan je blok heel houden. Vraag maar eens bij Jeroen wat hij er maximaal uit wil halen dat zal niet 210+ zijn.
Je uitlaatsysteem aanpassen is nog geen garantie om even pkaas te sprokkelen. Ik heb er ook geen roetvanger en middendemper meer onder wel de ABT 2x2 kwam met JD-op-maat tot 207pk en 476Nm.
Prijs voor software op maat bij JD is € 790 euro inc.btw. Dat is incl de vermogensbank.
Vergeet niet dat je eventueel je koppelingsplaten nog moet vervangen de veren zijn nml lichter bij de 130pk versie, maar misschien gaat het wel prima ( in het begin).

groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie