Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lmm

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: lmm

Bericht door sgsdebruijn »

daimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
voor het roken :gif
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: lmm

Bericht door Rotor »

Daimen, lees voor de lol eens een paar reacties terug......dus kom op met die diode :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: lmm

Bericht door daimen »

Rotor schreef:Daimen, lees voor de lol eens een paar reacties terug......dus kom op met die diode :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap
oke je hebt gelijk de diode is voor jou deze is op te halen in noorwegen in fla
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: lmm

Bericht door Rotor »

Okee ik kom eraan, maar het kan wel even duren, ik moet eerst even sparen voor die diode... :bifun :bifun
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: lmm

Bericht door stijnh »

sgsdebruijn schreef:
daimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
voor het roken :gif
leg eens uit
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: lmm

Bericht door sgsdebruijn »

stijnh schreef:
sgsdebruijn schreef:
daimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
voor het roken :gif
leg eens uit
Volgens mij had ik wat smiley's moeten plaatsen om aan te geevn dat het een grapje is,
Met een diode rookt het wat meer, bij 2 diodes nog meer was het idee van de grap :toppie

@Rotor als je een diode wilt gebruiken zeg je het maar dan stuur ik er wel 1 gratis op, had er toen maar gelijk 10 gedaan omdat het verzenden vrij duur was.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: lmm

Bericht door Rotor »

Hi mensen, mooi aanbod van die diode, maar ik heb er zat van....ik zit in die handel....maar toch aardig aangeboden.

Gr Ton.
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: lmm

Bericht door F. de Boer »

daimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
Door de diode heb je het probleem nog niet opgelost , ben je niet bang dat door de diode, de regelunit kapot kan gaan? :ie
Er moet ergens nog een fout zitten, waardoor steeds de lmm stuk gaat! :alarm
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: lmm

Bericht door sgsdebruijn »

F. de Boer schreef:
daimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
Door de diode heb je het probleem nog niet opgelost , ben je niet bang dat door de diode, de regelunit kapot kan gaan? :ie
Er moet ergens nog een fout zitten, waardoor steeds de lmm stuk gaat! :alarm
Hoe kom je erbij dat de regelunit kapot kan gaan? heb daar nog helemaal niets over gelezen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lmm

Bericht door Multivan Generation »

Zoals ik al eerder schreef,
de diode is symptoombestrijding.
Het eigenlijke probleem waardoor de LMM overlijdt wordt hiermee niet opgelost.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: lmm

Bericht door sgsdebruijn »

Multivan Generation schreef:Zoals ik al eerder schreef,
de diode is symptoombestrijding.
Het eigenlijke probleem waardoor de LMM overlijdt wordt hiermee niet opgelost.
Lijkt me geen antwoord op wat ik vraag Peter, als dat zo was bedoeld tenminste.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lmm

Bericht door Multivan Generation »

Het probleem wat Daimen had was dat in een vrij korte tijd 2 LMM's zijn overleden.
Hij heeft de bedrading doorgemeten en vond daarin geen breuken.
Wel heeft hij spanningen gemeten,
waarbij een spanning aan de hoge kant was (als ik het me goed herinner).

Die verhoogde spanning komt ergens vandaan, en meer dan waarschijnlijk uit het motorstuur apparaat.
Dit is abracadabra voor de meesten (ook voor mij). Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem hem in/wordt het veroorzaakt door het motorstuurapparaat.
Nu heeft Daimen er voor gekozen om een diode te plaatsen en hij lijkt me daar tevreden mee.

Het eigenlijke probleem, de oorzaak van het sneuvelen van de LMM's zit er dus nog steeds in..

Een diode zorgt er voor dat altijd de gevraagde waarde wordt behaald en er dus altijd maximaal ingespoten wordt, onafhankelijk van de parameters.
Hierdoor gaat de respons op het gaspedaal inderdaad naar boven. De maximale hoeveelheid koppel wordt niet hoger, maar komt wel eerder (lager toerental) beschikbaar. De rookontwikkeling is navenant..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: lmm

Bericht door daimen »

oke hier ben ik weer ik ben gister even aan het meten gegaan op pen 4 staat 0.4 volt en op pen 5 staat 4.6 volt volgens de geleerden is dit goed,nu zit ik hele dagen te denken wat kan het probleem nu zijn zo moeilijk kan het toch niet zijn,telkens komt het gevoel bij mij op dat ik het moet zoeken bij het luchtfilter.

stel ik rijd met de auto in de regen of door een plas met water,dit water wordt via het aanzuig rooster in het spartbord aangezogen naar de luchtfilter (in het rooster zit nog een stuk schuimrubber en de aanzuigbuis is verwijderd en stel dat het schuimrubber verzadigd is met water dan is het theoretish mogelijk dat er water door de hoge aanzuigdruk van de turbo door het luchtfilter gaat al is het maar heel weinig,deze druppels komen tegen de lmm aan waardoor deze kortsluiting maakt met als gevolg dat deze doorbrand)

dit is het enigste wat ik kan bedenken de spanning op de steker is goed.
ik ga nu maar weer eens 2 nieuwe lmm bestellen ik wil het nu proefondervindelijk uit zoeken
zal er een nieuwe in zetten en ga er eerst 1000 km mee rijden (ondertussen wel uitlezen op fouten en wassemkap doek onder de luchtfilter plaatsen ivm met water opvang) als er geen fouten zijn naar 1000 km dan filterdoek verwijderen en dan rijd ik naar de was straat en dan weer rijden en lezen en hopen dat hij dan stuk gaat dan heb ik meteen het probleem.
oke wie meer weet mag het zeggen gr ronald :jumpklap :yes
Plaats reactie