Zo, met effe 100 km op de teller, de eerste indrukken kunnen krijgen van de T5GP.
Het betrof een 140 pk geschakelde versie, welke was voorzien van het Comfort pakket.
Volgens de berichten van Volkswagen, is er een afname van het motorgeluid waar te nemen in de bus zelf, helaas heb ik dit niet kunnen constateren t.o.v van de huidige T5.
Ik denk dat VW er van uit gaat, dat wanneer men een motor ontwikkeld die stiller is, dat dan ook de isolatie wel wat minder kan ( gemiste kans).
Zelfs de afdekkap boven de accu is wegbezuinigd.
Over de trekkracht van deze schakelbak kan ik kort zijn, het viel mij wat tegen, maar dat kan te maken hebben dat ik alleen ervaring heb met een 174 pk, dus het bekende appelen en peren verhaal.Ik zou persoonlijk eerder voor de 180 pk uitvoering gaan, en dan wel met een DSG er onder geschroefd, want terug naar een handgeschakelde motor is niet echt een optie.
Verder was de beloofde hemelverlichting zoals in de huidige Highline en Comfortline niet aanwezig ( foutje van de samensteller van de brochure ),oftewel een simpel schakellampje boven je hoofd in de Comfort uitvoering.
Wat wel vooruit is gegaan is de kwaliteit van de glaslook panelen tussen de c en d stijl.
Ik ben eigenlijk razend benieuwd of de 180 pk zijn meerprijs van 2500 euro ex waard is.
Helaas is deze motor van 180 pk icm een DSG versnellingsbak voorlopig even niet te leveren voor medio april 2010.
Resume, ik heb getracht een objectief oordeel te vellen over de update van de T5, en moet toegeven dat alles weer lekker strak aanvoelt, maar als je een beetje aangeklede uitvoering wilt hebben, je de optielijst flink moet raken.
Alleen hadden ze dat matrixje met de geadviseerde versnellingskeuze wel mogen laten, doet een beetje Honda- achtig / Louis van Gaal vingertje aan.
http://www.mijnalbum.nl/Album=M4GWNN86
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
De eerste meters in de T5GP
De eerste meters in de T5GP
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: De eerste meters in de T5GP
Mooie dag trouwens om een proefrit te maken ,met dat grafweer vandaag .....ik had net nog even de fotos bekeken die je genomen had ,met name die van de midden console /radio /kachelbediening ,en nu zat ik mij al af te vragen of die afgeronde versie inc knoppen voor de airco etc ook over te zetten zijn naar de huidige t5 (appie zal zich reeds in de handen wrijven denk ik,...lol )...
Ook ik ben benieuwd naar de 180 met dsg ,...dsg ken ik al ,,...en dat is gewoon super !
Mvg Sep
Ook ik ben benieuwd naar de 180 met dsg ,...dsg ken ik al ,,...en dat is gewoon super !
Mvg Sep
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: De eerste meters in de T5GP
Velgen heb ik ook nog niet eerder gezien. Volgens mij ook een nieuw ontwerp. Die neus ziet er wel goed uit zo met de bumper meegespoten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: De eerste meters in de T5GP
Overgens, de Highline weegt 254 kg zwaarder dan de Comfort uitvoering, het is te hopen dat dit de isolatie is.
En die 18 inch velgen zijn orgineel VW velgen, en hebben een meerprijs van een dikke 600 euro ( tenminste als je een 180 pk besteld).
Elke andere motor heeft een meerprijs van 1590 ex., althans die 18 inch velgen.
En die 18 inch velgen zijn orgineel VW velgen, en hebben een meerprijs van een dikke 600 euro ( tenminste als je een 180 pk besteld).
Elke andere motor heeft een meerprijs van 1590 ex., althans die 18 inch velgen.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Re: De eerste meters in de T5GP
Ik wacht op de volgende generatie.
Ik vind hem echt niet mooi. Blijf nog maar effe in die Chevy rijden tot de T6 er is.
Ik vind hem echt niet mooi. Blijf nog maar effe in die Chevy rijden tot de T6 er is.
Rick
Re: De eerste meters in de T5GP
Welke steek heeft die T5 GP?
Ik vind de velgen wel mooi staan ...
Ik vind de velgen wel mooi staan ...
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: De eerste meters in de T5GP
Mooie velgen voor winterbanden
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi