Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

De eerste meters in de T5GP

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

De eerste meters in de T5GP

Bericht door painter »

Zo, met effe 100 km op de teller, de eerste indrukken kunnen krijgen van de T5GP.
Het betrof een 140 pk geschakelde versie, welke was voorzien van het Comfort pakket.
Volgens de berichten van Volkswagen, is er een afname van het motorgeluid waar te nemen in de bus zelf, helaas heb ik dit niet kunnen constateren t.o.v van de huidige T5.
Ik denk dat VW er van uit gaat, dat wanneer men een motor ontwikkeld die stiller is, dat dan ook de isolatie wel wat minder kan ( gemiste kans).
Zelfs de afdekkap boven de accu is wegbezuinigd.
Over de trekkracht van deze schakelbak kan ik kort zijn, het viel mij wat tegen, maar dat kan te maken hebben dat ik alleen ervaring heb met een 174 pk, dus het bekende appelen en peren verhaal.Ik zou persoonlijk eerder voor de 180 pk uitvoering gaan, en dan wel met een DSG er onder geschroefd, want terug naar een handgeschakelde motor is niet echt een optie.
Verder was de beloofde hemelverlichting zoals in de huidige Highline en Comfortline niet aanwezig ( foutje van de samensteller van de brochure ),oftewel een simpel schakellampje boven je hoofd in de Comfort uitvoering.
Wat wel vooruit is gegaan is de kwaliteit van de glaslook panelen tussen de c en d stijl.
Ik ben eigenlijk razend benieuwd of de 180 pk zijn meerprijs van 2500 euro ex waard is.
Helaas is deze motor van 180 pk icm een DSG versnellingsbak voorlopig even niet te leveren voor medio april 2010.
Resume, ik heb getracht een objectief oordeel te vellen over de update van de T5, en moet toegeven dat alles weer lekker strak aanvoelt, maar als je een beetje aangeklede uitvoering wilt hebben, je de optielijst flink moet raken.
Alleen hadden ze dat matrixje met de geadviseerde versnellingskeuze wel mogen laten, doet een beetje Honda- achtig / Louis van Gaal vingertje aan.

http://www.mijnalbum.nl/Album=M4GWNN86
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: De eerste meters in de T5GP

Bericht door sep »

Mooie dag trouwens om een proefrit te maken ,met dat grafweer vandaag .....ik had net nog even de fotos bekeken die je genomen had ,met name die van de midden console /radio /kachelbediening ,en nu zat ik mij al af te vragen of die afgeronde versie inc knoppen voor de airco etc ook over te zetten zijn naar de huidige t5 (appie zal zich reeds in de handen wrijven denk ik,...lol )...
Ook ik ben benieuwd naar de 180 met dsg ,...dsg ken ik al ,,...en dat is gewoon super !

Mvg Sep :zwaai
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: De eerste meters in de T5GP

Bericht door Jeroen T5 204 »

Velgen heb ik ook nog niet eerder gezien. Volgens mij ook een nieuw ontwerp. Die neus ziet er wel goed uit zo met de bumper meegespoten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: De eerste meters in de T5GP

Bericht door painter »

Overgens, de Highline weegt 254 kg zwaarder dan de Comfort uitvoering, het is te hopen dat dit de isolatie is.
En die 18 inch velgen zijn orgineel VW velgen, en hebben een meerprijs van een dikke 600 euro ( tenminste als je een 180 pk besteld).
Elke andere motor heeft een meerprijs van 1590 ex., althans die 18 inch velgen.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: De eerste meters in de T5GP

Bericht door RickyT5 »

Ik wacht op de volgende generatie.

Ik vind hem echt niet mooi. Blijf nog maar effe in die Chevy rijden tot de T6 er is.
Rick
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: De eerste meters in de T5GP

Bericht door SCOTT »

Welke steek heeft die T5 GP?

Ik vind de velgen wel mooi staan ... :knipoog
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: De eerste meters in de T5GP

Bericht door Jeroen T5 204 »

Mooie velgen voor winterbanden :knipoog
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie