Reed op de A12 ter hoogte tussen Arnhem en veenendaal bij hectometer paaltje +- 111 richting Den Haag .daar was een stuk asfalt over een lengte van 5 a 6 meter (diepte 10 cm ) verdwenen op spoorbreedte van het linkse wiel spoor,ik kwam daar per ongeluk in terecht en toen begon de Bus behoorlijk te wringen (let wel met winterbanden nog datum 21 maart 2010)gelijk sloeg de motor af en ik stuurde m naar de vlucht STROOK,opnieuw gestart onder het uit rijden en toen startte hij weer gelukkig ,wie weet wat dit geweest kan zijn ligt dit aan de winterbanden of zijn mijn schokbrekers slecht (180.000 km)met de af fabriek schokbrekers nog . en is dit afslaan een beveiliging van een of andere sensor?
Misschien dat RENE en of Barry een antwoordt hierop kunnen geven ...
Als het nieuwe schokbrekers moeten worden dan neem ik Bilstein B6 denk die op het forum staan uit duitsland.
Groet Ben...
Laatst gewijzigd door BenTDI op 24 mar 2010, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
BenTDI schreef:Reed op de A12 ter hoogte tussen Arnhem en veenendaal bij hectometer paaltje +- 111 richting Den Haag .daar was een stuk asfalt over een lengte van 5 a 6 meter (diepte 10 cm ) verdwenen op spoorbreedte van het linkse wiel spoor,ik kwam daar per ongeluk in terecht en toen begon de Bus behoorlijk te wringen (let wel met winterbanden nog datum 21 maart 2010)gelijk sloeg de motor af en ik stuurde m naar de vlucht heuvelGroet Ben...
een vluchtheuvel....op de snelweg A12??
ik vermoed dat de trilling ergens een onderbreking heeft veroorzaakt (kan goed relais 109 geweest zijn)
ook denk ik dat winterbanden of zomerbanden geen verschil maakt in zo'n geval, ook de schokdempers zullen niet oorzaak zijn van trillen, ik denk dat de diepe rand waar je net langsaf gegaan bent de oorzaak van het gevoel geweest is.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Berrie en Rene schreef:Relais 109 schiet mij zo te binnen.
Of het gaat verder iets met het afslaan te maken heeft??, misschien toeval o.i.d.?
( het is trouwens Berrie maar is kleine nuance )
Grtzzzz
René
Relais 109? heeft ie een veiligheid functie???
Verlichting en km en toeren tellers vielen wel uit maar had wel knippers nog ??
Heeft zichzelf dus ge reset ,moet je niet in Parijs hebben op die 10 baans wegen
Niet druk om maken dus.....
Groet Ben
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
BenTDI schreef:Reed op de A12 ter hoogte tussen Arnhem en veenendaal bij hectometer paaltje +- 111 richting Den Haag .daar was een stuk asfalt over een lengte van 5 a 6 meter (diepte 10 cm ) verdwenen op spoorbreedte van het linkse wiel spoor,ik kwam daar per ongeluk in terecht en toen begon de Bus behoorlijk te wringen (let wel met winterbanden nog datum 21 maart 2010)gelijk sloeg de motor af en ik stuurde m naar de vlucht STROOK.... Groet Ben...
een vluchtheuvel....op de snelweg A12??
ik vermoed dat de trilling ergens een onderbreking heeft veroorzaakt (kan goed relais 109 geweest zijn)
ook denk ik dat winterbanden of zomerbanden geen verschil maakt in zo'n geval, ook de schokdempers zullen niet oorzaak zijn van trillen, ik denk dat de diepe rand waar je net langsaf gegaan bent de oorzaak van het gevoel geweest is.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
relais 109 verzorgt je brandstoftoevoer, niet een veiligheidsfunctie, gewoon contactdender in het relais of slecht contact van de voetjes van het relais dat door die trilling een onderbreking van de brandstof veroorzaakt heeft.\\
Als je nu erbij zegt dat verlichting en tellers uitvielen kan het ook nog je contactslot of contactstroomrelais zijn waar een los contact in gekomen is tijdens die trilling (en dan slaat ook je motor af)
het is zeker geen veiligheidsvoorziening die ingegrepen heeft
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Wat ik bedoel met relais 109 is dat er in de printbaan een scheurtje kan zitten, als het scheurtje door de warmte open gaat dan stopt de auto ermee.
Ik weet niet of je een grijze of een zwart relais 109 hebt, maar als je een zwarte hebt, dan maar een nieuwe (grijs) erin doen.
Relais 109 is geen veiligheids ding
Berrie en Rene schreef:Wat ik bedoel met relais 109 is dat er in de printbaan een scheurtje kan zitten, als het scheurtje door de warmte open gaat dan stopt de auto ermee.
Ik weet niet of je een grijze of een zwart relais 109 hebt, maar als je een zwarte hebt, dan maar een nieuwe (grijs) erin doen.
Relais 109 is geen veiligheids ding
René
Oké Thanks veiligheid boven alles he ,het kan verkeren ,op vakantie door heel Noorwegen geen last gehad ???
Gewoon voor alle zekerheid een grijze 109 erin..of contactslot? dus...zal eens kijken....bedankt Roger en René
Groet Ben
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE