Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door BenTDI »

Reed op de A12 ter hoogte tussen Arnhem en veenendaal bij hectometer paaltje +- 111 richting Den Haag .daar was een stuk asfalt over een lengte van 5 a 6 meter (diepte 10 cm ) verdwenen op spoorbreedte van het linkse wiel spoor,ik kwam daar per ongeluk in terecht en toen begon de Bus behoorlijk te wringen (let wel met winterbanden nog datum 21 maart 2010)gelijk sloeg de motor af en ik stuurde m naar de vlucht STROOK,opnieuw gestart onder het uit rijden en toen startte hij weer gelukkig ,wie weet wat dit geweest kan zijn ligt dit aan de winterbanden of zijn mijn schokbrekers slecht (180.000 km)met de af fabriek schokbrekers nog . en is dit afslaan een beveiliging van een of andere sensor?
Misschien dat RENE en of Barry een antwoordt hierop kunnen geven ...
Als het nieuwe schokbrekers moeten worden dan neem ik Bilstein B6 denk die op het forum staan uit duitsland. :T4politie :werkaanT4 :ikrij
Groet Ben...
Laatst gewijzigd door BenTDI op 24 mar 2010, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door René »

Relais 109 schiet mij zo te binnen.
Of het gaat verder iets met het afslaan te maken heeft??, misschien toeval o.i.d.?



( het is trouwens Berrie maar is kleine nuance :nuts )

Grtzzzz

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door Roger B. (11)61 »

BenTDI schreef:Reed op de A12 ter hoogte tussen Arnhem en veenendaal bij hectometer paaltje +- 111 richting Den Haag .daar was een stuk asfalt over een lengte van 5 a 6 meter (diepte 10 cm ) verdwenen op spoorbreedte van het linkse wiel spoor,ik kwam daar per ongeluk in terecht en toen begon de Bus behoorlijk te wringen (let wel met winterbanden nog datum 21 maart 2010)gelijk sloeg de motor af en ik stuurde m naar de vlucht heuvelGroet Ben...

een vluchtheuvel....op de snelweg A12?? :nuts

ik vermoed dat de trilling ergens een onderbreking heeft veroorzaakt (kan goed relais 109 geweest zijn)
ook denk ik dat winterbanden of zomerbanden geen verschil maakt in zo'n geval, ook de schokdempers zullen niet oorzaak zijn van trillen, ik denk dat de diepe rand waar je net langsaf gegaan bent de oorzaak van het gevoel geweest is.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door BenTDI »

Berrie en Rene schreef:Relais 109 schiet mij zo te binnen.
Of het gaat verder iets met het afslaan te maken heeft??, misschien toeval o.i.d.?



( het is trouwens Berrie maar is kleine nuance :nuts )

Grtzzzz

René
Relais 109? heeft ie een veiligheid functie???
Verlichting en km en toeren tellers vielen wel uit maar had wel knippers nog ??
Heeft zichzelf dus ge reset ,moet je niet in Parijs hebben op die 10 baans wegen :ie :ie :T4politie
Niet druk om maken dus..... :ikrij
Groet Ben
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door BenTDI »

Roger B. (11)61 schreef:
BenTDI schreef:Reed op de A12 ter hoogte tussen Arnhem en veenendaal bij hectometer paaltje +- 111 richting Den Haag .daar was een stuk asfalt over een lengte van 5 a 6 meter (diepte 10 cm ) verdwenen op spoorbreedte van het linkse wiel spoor,ik kwam daar per ongeluk in terecht en toen begon de Bus behoorlijk te wringen (let wel met winterbanden nog datum 21 maart 2010)gelijk sloeg de motor af en ik stuurde m naar de vlucht STROOK.... Groet Ben...

een vluchtheuvel....op de snelweg A12?? :nuts

ik vermoed dat de trilling ergens een onderbreking heeft veroorzaakt (kan goed relais 109 geweest zijn)
ook denk ik dat winterbanden of zomerbanden geen verschil maakt in zo'n geval, ook de schokdempers zullen niet oorzaak zijn van trillen, ik denk dat de diepe rand waar je net langsaf gegaan bent de oorzaak van het gevoel geweest is.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door Roger B. (11)61 »

relais 109 verzorgt je brandstoftoevoer, niet een veiligheidsfunctie, gewoon contactdender in het relais of slecht contact van de voetjes van het relais dat door die trilling een onderbreking van de brandstof veroorzaakt heeft.\\


Als je nu erbij zegt dat verlichting en tellers uitvielen kan het ook nog je contactslot of contactstroomrelais zijn waar een los contact in gekomen is tijdens die trilling (en dan slaat ook je motor af)

het is zeker geen veiligheidsvoorziening die ingegrepen heeft
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door René »

Wat ik bedoel met relais 109 is dat er in de printbaan een scheurtje kan zitten, als het scheurtje door de warmte open gaat dan stopt de auto ermee.
Ik weet niet of je een grijze of een zwart relais 109 hebt, maar als je een zwarte hebt, dan maar een nieuwe (grijs) erin doen.
Relais 109 is geen veiligheids ding

René
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door BenTDI »

Berrie en Rene schreef:Wat ik bedoel met relais 109 is dat er in de printbaan een scheurtje kan zitten, als het scheurtje door de warmte open gaat dan stopt de auto ermee.
Ik weet niet of je een grijze of een zwart relais 109 hebt, maar als je een zwarte hebt, dan maar een nieuwe (grijs) erin doen.
Relais 109 is geen veiligheids ding

René
Oké Thanks veiligheid boven alles he ,het kan verkeren ,op vakantie door heel Noorwegen geen last gehad ???
Gewoon voor alle zekerheid een grijze 109 erin..of contactslot? dus...zal eens kijken....bedankt Roger en René :yes
Groet Ben
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door BenTDI »

Heb het al gevonden hoor , was een los contact bij (het relais) van de dieselpomp ,weten jullie de oplossing ook weer ...groet Ben :werkaanT4
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door Harry 341 »

Heb het AL gevonden......En dat al na 8 maanden.... :bifun :bifun :bifun :bifun
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door René »

Ach, vind het al positief dat de oplossing van het probleem nog gepost wordt.
Bedankt voor de terugkoppeling Ben.

René
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: T4 ACV 102 pk bjr 2000 van Bentdi slaat af op de snelweg?

Bericht door BenTDI »

Harry 341 schreef:Heb het AL gevonden......En dat al na 8 maanden.... :bifun :bifun :bifun :bifun
Ja dat kan ook want was niet constant dat euvel....... :werkaanT4 :bifun
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Plaats reactie