Dat dacht ik dus ook, maar dat is niet het geval bij deze bus. Foto is lastig, want je kunt de achterkant van die rail niet zien, alleen voelen....
Ik vond op Wikipedia het volgende over dit injectiesysteem:
Digifant is unlike the earlier CIS and CIS-E fuel injection systems that it replaced, in that fuel injectors are mounted on a common fuel rail. CIS fuel injection systems used mechanical fuel injectors. The fuel injectors are wired in parallel, and are supplied with Constant System Voltage. The ECM switches the earth/ground on and off to control duration.
All injectors operate at the same time (simultaneously, rather than sequentially) each crankshaft revolution; two complete revolutions being needed for each cylinder to receive the correct amount of fuel for each combustion cycle.
Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Digifant_E ... ent_system
Daar staat trouwens meer nuttige informatie!
Ik heb met de stroboscoop lamp gechecked wat de ontsteking doet als de bus is gaan stotteren. Toen hij begon met stotteren de bus langs de kant gezet, en stroboscooplamp aangesloten, maar geen onregelmatigheden kunnen zien. Ik merkte tijdens het testen met de stroboscoop dat ik in de vrij wel gewoon flink gas kan geven. Lijkt erop dat hij onder belasting gaat schokken en inhouden....