Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

TDI 1993?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: TDI 1993?

Bericht door Roger B. (11)61 »

staat er op jouw kenteken bewijs iets vermeld waaraan je ziet wat voor motor er in lag?

dus een motorvermogen, een handelsbenaming waarin het motortype staat oid?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: TDI 1993?

Bericht door Multivan Generation »

Bij de RDW is er veel meer bekend als dat er op je papiertje vermeld staat hoor :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: TDI 1993?

Bericht door rick_k »

Als je ff een fotocopie van een T4 met ACV blok meeneem naar de RDW, kost het je ongeveer 5 tientjes en je hebt een ACV op kenteken...

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: TDI 1993?

Bericht door Roger B. (11)61 »

als je geluk hebt misschien wel...

Bij de RDW heb je het als partikulier altijd al moeilijker dan een garagebedrijf dat er vaker komt....

maar dan nog.... destijds is mijn discovery door mijn werkgever naar de RDW gebracht voor grijs-kenteken keuring, werd er dus moeilijk gedaan over het lage tussenschot (dak zou niet hoog genoeg zijn, is notabene dat dat er af fabriek op zit) ook kentekenbewijs van andere discovery en foto van die auto was niet voldoende, drie keer terug naar de RDW voor het goed was....... en dan heb je het over een dak dat op elke discovery af fabriek zo erop zit....... en niet een achteraf ingebouwde motor......................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: TDI 1993?

Bericht door rick_k »

205 1.9 GTI.

Motor: 2.0 16V van een 306 S16.

Motor erin, andere remmen, ophanging veranderd, naar de RDW gegaan.
Halve dag zitten wachten en formuliertjes invullen, dan een keuring wat bestaat uit visuele inspectie en weging. Fotocopei van kenteken 306 s16 werdt gebruikt voor het vermogen en cilinderinhoud.

Klaar, nieuwe kentekenbewijs wordt opgestuurd. Kosten: 53 euro.

Regels zijn vorig jaar flink versoepeld mbt motorverandering enzo.

mvg Rick
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: TDI 1993?

Bericht door Egbert&Manon »

rick_k schreef:.................................. naar de RDW gegaan.
Halve dag zitten wachten .....................
........................... Kosten: 53 euro.



mvg Rick
Behalve 53 euro, KOST het ook nog eens een halve dag wachten!

Ik heb de originele achterremmen er nog op zitten (trommels); mogelijk wordt dit niet geaccepteerd.
Of ik de originele voortrein nog heb, weet ik niet.
Roetkat is niet aanwezig.

Kortom: 5-cilinder diesel op kenteken hoef ik niet aangepast te zien.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: TDI 1993?

Bericht door DNS »

Hoe streng men bij het RDW is wat betreft de eisen van de motor-ombouw, hangt van het bouwjaar van de :driveT4 af.
Het volgende heb ik begin dit jaar ontvangen als antwoord op een e-mail van mij over een mogelijke ombouw:
RDW schreef:Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij een van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 31 december 1997:

Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.

In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.

Kosten:

De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Dus ook al heb je nog trommelremmen op je :driveT4 , is die met bj. '91 toch van voor 01-01-1998. Dan is het volgens mij ook niet erg moeilijk om die TDI, als die enigzins netjes ingebouwd is (neem toch aan van wel :knipoog ), door de keuring te krijgen. Bij het RDW kun je trouwens ook gewoon een afspraak maken. Dat kan ook behoorlijk in de tijd schelen.

Maar even back on topic: Is er al bekend of deze 93'er 'TDI' ook echt een TDI is?
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: TDI 1993?

Bericht door Egbert&Manon »

Dank je voor je info :toppie
Het blok zit er al een jaartje of 6 in en ik ben er nog niet op aangesproken door de betreffende instanties.
Misschien ga ik me nog wel zorgen hierover maken en alsnog een afspraak roggelen.

DNS schreef: Maar even back on topic: Is er al bekend of deze 93'er 'TDI' ook echt een TDI is?
Het antwoord van Pascal zegt algenoeg toch?
Pascal-141 schreef:Je kan duidelijk op een van de foto's zien dat hij nog een klein oud type uitlaatpijpje heeft , dus het zal wel een 2,4d zijn

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: TDI 1993?

Bericht door Multivan Generation »

In gebruik genomen na 31 december 1997:

Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Zou Pon al CVO's verstrekt hebben?
Ik ben in de veronderstelling van niet.. :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie