Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
Hebben er al weetjewellers ervaring met het toevoegen van minerale tweetakt-olie aan de dieselbrandstof voor de bus, mengverhouding in de orde van 1:100 tot 1:200?
Op de diverse T4-forums in Duitsland wordt dit regelmatig bediscussieerd en men is er overwegend zeer positief over, ook de experten. De motor schijnt er beduidend stiller mee te lopen en het schijnt hem goed te doen. Minerale olie lijkt beter te voldoen dan (half)synthetische.
http://www.vwbuswelt.de/02forum/forum/b ... scasc=DESC" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de diverse T4-forums in Duitsland wordt dit regelmatig bediscussieerd en men is er overwegend zeer positief over, ook de experten. De motor schijnt er beduidend stiller mee te lopen en het schijnt hem goed te doen. Minerale olie lijkt beter te voldoen dan (half)synthetische.
http://www.vwbuswelt.de/02forum/forum/b ... scasc=DESC" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
Als ik dat zo lees, komen er geen negatieve effecten uit. Wel loopt de motor rustiger en zeker geen meer verbruik. Ik ga dit ook eens uitproberen. Vooral de wat rustiger loop geeft de doorslag
Lammert
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Re: Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
Als je er nog een roetkat in hebt zitten dan kun je dat beter niet doen, want daarvanHarm schreef:Hebben er al weetjewellers ervaring met het toevoegen van minerale tweetakt-olie aan de dieselbrandstof voor de bus, mengverhouding in de orde van 1:100 tot 1:200?
Op de diverse T4-forums in Duitsland wordt dit regelmatig bediscussieerd en men is er overwegend zeer positief over, ook de experten. De motor schijnt er beduidend stiller mee te lopen en het schijnt hem goed te doen. Minerale olie lijkt beter te voldoen dan (half)synthetische.
gaat die dicht zitten
en met de TDI's weet ik niet of het zo geweldig is.
Met de PPM discusie (frituurolie/zonnebloem olie)
kwam er duidelijk uit dat hoe ouderwetser de motor is hoe beter dit ging
VW T4 bussen... 2.4 D en 1.9TD of de oude mercedessen.
Bij De 1.9TD zal dat (als je geen Kat hebt) zws wel een positief effect hebben.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
Nogal verwarrend...hebben we het nou over motorolie of iets bij de brandstof kieperen?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
Een toevoeging aan de diesel zoals ik het lees, ben ik ook wel benieuwd hiernaar.
Heb wat zitten lezen op de duitse site, niet alles is me duidelijk.
Heb wat zitten lezen op de duitse site, niet alles is me duidelijk.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
in 1962 gooide sommige mensen dat bij een vw kever met 34 pk motor door de benzine, dan had je minder kans op verbrande kleppen werd er gesuggereerd.
Maar de vw garages hadden het druk met klepreparaties.
Coen 220
Maar de vw garages hadden het druk met klepreparaties.
Coen 220
Re: Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
Het betreft inderdaad het bijmengen van een ietsepietsje tweetaktolie bij de diesel.
Uit de Duitse discussie blijkt dat sommige soorten minerale tweetaktolie zo'n laag asgehalte bij de verbranding oplevert dat er geen vervuilings- of verstoppingsproblemen optreden.
Ook in Duitsland wordt er veel met katalysator gereden, dit in verband met de toegang naar grote steden (Umweltzonen), en toch worden er geen vervuilingsproblemen gemeld. Ook schijnt er geen probleem met extra rookvorming op te treden.
Uit de Duitse discussie blijkt dat sommige soorten minerale tweetaktolie zo'n laag asgehalte bij de verbranding oplevert dat er geen vervuilings- of verstoppingsproblemen optreden.
Ook in Duitsland wordt er veel met katalysator gereden, dit in verband met de toegang naar grote steden (Umweltzonen), en toch worden er geen vervuilingsproblemen gemeld. Ook schijnt er geen probleem met extra rookvorming op te treden.
Re: Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
die trabantjes die rookte ok nie he
http://www.youtube.com/watch?v=5jRl2B4rlt4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=5jRl2B4rlt4" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Tweetakt-olie in de dieselbrandstof
Dat "stiller lopen" effect zit vooral tussen je beide oren denk ik .Harm schreef:Hebben er al weetjewellers ervaring met het toevoegen van minerale tweetakt-olie aan de dieselbrandstof voor de bus, mengverhouding in de orde van 1:100 tot 1:200?
Op de diverse T4-forums in Duitsland wordt dit regelmatig bediscussieerd en men is er overwegend zeer positief over, ook de experten. De motor schijnt er beduidend stiller mee te lopen en het schijnt hem goed te doen. Minerale olie lijkt beter te voldoen dan (half)synthetische.
http://www.vwbuswelt.de/02forum/forum/b ... scasc=DESC" onclick="window.open(this.href);return false;
Mij maak je écht niet wijs dat je van wat tweetakt (1:200) de motor hoorbaar stiller gaat laten lopen .
Je zit met een dieselmotor , die moet diesel krijgen , geen vervuilende tweetakt olie .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper